Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 301: nakonec je to kompaktní sedan, jako začátek nové éry
24.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nového Peugeotu 301 se u nás dočkat nemusíme, bez ohledu na to pro nás ale význam má. Přichází s ním i nová jména pro všechny modely značky.
Když jsme loni psali o tom, že další nový Peugeot třístovkové řady dostane jméno 301, měli jsme pochopitelně na mysli nástupce dnešní 308. Tím ale vůz vyobrazený na přiložených snímcích pochopitelně není, však třistaosmička se teprve loni dočkala faceliftu a s ním ještě nějaký ten pátek na trhu vydrží. Co to tedy je?
Jde o novinku určenou pouze pro vybrané trhy, které je možné nazvat rozvojovými nebo rozvíjejícími se. Mezi ty Česká republika obvykle řazena není, nakonec se ale i u nás může vůz objevit - Peugeot otevřeně hovoří o tom, že vůz bude nabízen ve Střední a Východní Evropě, v Rusku, na Ukrajině, v Řecku, v Turecku, dále pak v Africe, Jižní Americe a zemích Perského zálivu. Kde přesně bude k mání se dozvíme časem, svůj význam pro nás ale má, i když se u nás prodávat nebude - přichází s ním totiž nový přístup k pojmenování všech Peugeotů.
Není to nic až tak přelomového, jmény si vozy se lvem ve znaku budou říkat nadále jen zřídka a ani číselná označení se příliš nezmění. Přesněji řečeno, nebudou se měnit vůbec - Francouzi rébus s končící číselnou řadou nevyřešili tak, že by začali znovu od jedničky, ale zakonzervují současný stav. Malý Peugeot se tak už navždy (rozumějte do další změny...) bude jmenovat 208, kompaktní 308, střední třídy 508 atp.
Proč tedy 301? Inu, to bude jediná alternativa, taktéž „zakonzervovaná” - vedle zmíněných modelů budou existovat ještě ty nazvané 201, 301 nebo 501, které budou nabízeny na trzích pro méně náročnou klientelu. A přesně za tou také nová 301 míří.
Vrátíme-li se zpět právě k třistajedničce, pak po designové stránce jde o docela sympatický vůz (na sedan své velikosti), který spojuje vnější vzhled faceliftované 308 a sedanu 508. Vnitřek je ale docela nápaditý, když zahazuje jednodušší architekturu 308 a sází na líbivější pojetí zejména středové konzole a navazujících částí palubní desky ve tvaru písmene Y. Také detaily vyhlížejí přitažlivě, třebaže na zatím jediném snímku interiéru zatím nemůžeme spatřit vše, co bychom chtěli.
Po technické stránce není 301 úplně malé auto, když na délku měří 4,44 metru a s rozvorem 2,65 metru se bude snažit nabídnout „spoustu místa pro celou rodinu a její zavazadla”. Tomu má nahrávat i vskutku nemalý, 506litrový prostor pro náklad v základní uspořádání „kufru”.
Ošizená není ani základní výbava, která bude bez ohledu na trh čítat minimálně čtyři airbagy, ESP a ABS, za příplatek budou k dispozici prvky jako automatická dvouzónová klimatizace, parkovací asistent, bluetooth handsfree a další podobné záležitosti. I na tom je vidět, že 301 není tím vyloženě „nízkonákladovým” autem jako je 308 Sedan pro Čínu, však se také na trzích jako je Čína ani prodávat nemá.
Nabízená paleta motorů už tak bohatá není, počítá se s benzinovými 1,2 VTi se se 72 koňmi a 1,6 VTi se 115 koňmi, z dieselů pak bude k dispozici pouze 1,6 HDi s 92 koníky. Převodovky budou k mání manuální i automatické, pouze diesel si bude muset vystačit jen s „manuálem”.
Veřejná premiéra čeká Peugeot 301 v září v Paříži, do prodeje si to našněruje hned záhy. Vyrábět se sice bude ve španělskému Vigu, k mání ale bude nejprve v Turecku, a to hned od 1. listopadu, později se objeví i na dalších vyjmenovaných trzích. U nás ho spíše nečekáme, pokud byste po něm ale zatoužili, ozvěte se v přiložené diskuzi, lidé od Peugeotu si toho jistě všimnou...






301 nevypadá úplně špatně, u nás jej zřejmě v nabídce Peugeotu nespatříme. Přesto český trh ovlivní - je symbolem konzervace názvů x08 pro „lepší” a x01 pro jednodušší modely značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 6 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
před 5 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 6 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 7 hodinamiVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
před 8 hodinamiSsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.17. 19:44 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch