Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 301: nakonec je to kompaktní sedan, jako začátek nové éry
24.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nového Peugeotu 301 se u nás dočkat nemusíme, bez ohledu na to pro nás ale význam má. Přichází s ním i nová jména pro všechny modely značky.
Když jsme loni psali o tom, že další nový Peugeot třístovkové řady dostane jméno 301, měli jsme pochopitelně na mysli nástupce dnešní 308. Tím ale vůz vyobrazený na přiložených snímcích pochopitelně není, však třistaosmička se teprve loni dočkala faceliftu a s ním ještě nějaký ten pátek na trhu vydrží. Co to tedy je?
Jde o novinku určenou pouze pro vybrané trhy, které je možné nazvat rozvojovými nebo rozvíjejícími se. Mezi ty Česká republika obvykle řazena není, nakonec se ale i u nás může vůz objevit - Peugeot otevřeně hovoří o tom, že vůz bude nabízen ve Střední a Východní Evropě, v Rusku, na Ukrajině, v Řecku, v Turecku, dále pak v Africe, Jižní Americe a zemích Perského zálivu. Kde přesně bude k mání se dozvíme časem, svůj význam pro nás ale má, i když se u nás prodávat nebude - přichází s ním totiž nový přístup k pojmenování všech Peugeotů.
Není to nic až tak přelomového, jmény si vozy se lvem ve znaku budou říkat nadále jen zřídka a ani číselná označení se příliš nezmění. Přesněji řečeno, nebudou se měnit vůbec - Francouzi rébus s končící číselnou řadou nevyřešili tak, že by začali znovu od jedničky, ale zakonzervují současný stav. Malý Peugeot se tak už navždy (rozumějte do další změny...) bude jmenovat 208, kompaktní 308, střední třídy 508 atp.
Proč tedy 301? Inu, to bude jediná alternativa, taktéž „zakonzervovaná” - vedle zmíněných modelů budou existovat ještě ty nazvané 201, 301 nebo 501, které budou nabízeny na trzích pro méně náročnou klientelu. A přesně za tou také nová 301 míří.
Vrátíme-li se zpět právě k třistajedničce, pak po designové stránce jde o docela sympatický vůz (na sedan své velikosti), který spojuje vnější vzhled faceliftované 308 a sedanu 508. Vnitřek je ale docela nápaditý, když zahazuje jednodušší architekturu 308 a sází na líbivější pojetí zejména středové konzole a navazujících částí palubní desky ve tvaru písmene Y. Také detaily vyhlížejí přitažlivě, třebaže na zatím jediném snímku interiéru zatím nemůžeme spatřit vše, co bychom chtěli.
Po technické stránce není 301 úplně malé auto, když na délku měří 4,44 metru a s rozvorem 2,65 metru se bude snažit nabídnout „spoustu místa pro celou rodinu a její zavazadla”. Tomu má nahrávat i vskutku nemalý, 506litrový prostor pro náklad v základní uspořádání „kufru”.
Ošizená není ani základní výbava, která bude bez ohledu na trh čítat minimálně čtyři airbagy, ESP a ABS, za příplatek budou k dispozici prvky jako automatická dvouzónová klimatizace, parkovací asistent, bluetooth handsfree a další podobné záležitosti. I na tom je vidět, že 301 není tím vyloženě „nízkonákladovým” autem jako je 308 Sedan pro Čínu, však se také na trzích jako je Čína ani prodávat nemá.
Nabízená paleta motorů už tak bohatá není, počítá se s benzinovými 1,2 VTi se se 72 koňmi a 1,6 VTi se 115 koňmi, z dieselů pak bude k dispozici pouze 1,6 HDi s 92 koníky. Převodovky budou k mání manuální i automatické, pouze diesel si bude muset vystačit jen s „manuálem”.
Veřejná premiéra čeká Peugeot 301 v září v Paříži, do prodeje si to našněruje hned záhy. Vyrábět se sice bude ve španělskému Vigu, k mání ale bude nejprve v Turecku, a to hned od 1. listopadu, později se objeví i na dalších vyjmenovaných trzích. U nás ho spíše nečekáme, pokud byste po něm ale zatoužili, ozvěte se v přiložené diskuzi, lidé od Peugeotu si toho jistě všimnou...






301 nevypadá úplně špatně, u nás jej zřejmě v nabídce Peugeotu nespatříme. Přesto český trh ovlivní - je symbolem konzervace názvů x08 pro „lepší” a x01 pro jednodušší modely značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 9 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Pokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 2 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 3 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 5 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 6 hodinamiČínská Škoda Octavia se ukázala v novém. Její ceny pro nás budou při jejím výkonu a výbavě jako z pohádky
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 15:39 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1