Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 308 2014: české ceny jsou venku, základ dostanete za 320 tisíc Kč
23.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ kompletní ceník) Čeští dealeři Peugeotu už přijímaji objednávky na novou 308. K mání je se třemi benziny a dvěma diesely ve třech výbavách.
Příchod francouzské moderny na český trh pokračuje. Po faceliftovaném Renaultu Mégane a lehce omlazených Peugeotů 3008 a 5008 zde ovšem máme zcela nový model. Stejně jako obě MPV má na kapotě logo lva, tentokráte ovšem míří do mnohem ostřeji sledovaného segmentu. Nový Peugeot 308 se totiž bude muset utkat s Fordem Focus, Opelem Astra, Volkswagenem Golf i zmiňovaným Méganem. Cenově se přitom ocitá někde v centru všech svých soků.
Pokud budeme hovořit o základním pětidveřovém modelu, pak tím se u Peugeotu stává verze 1,2 Vti o výkonu 82 koní doplněná pětistupňovým manuálem. Ve výbavě Access za ni dáte 340 000 Kč, značka však v rámci zavádění modelu na trh přichází s 20tisícovým bonusem. V showroomu tak nakonec necháte 320 000 Kč, což je o 70 tisíc více než u Renaultu, o 35 tisíc více než u Opelu, o 20 tisíc více než u Fordu a o 34 tisíc méně než u Volkswagenu.
Standardem u konkurence je klimatizace (u Volkswagenu dokonce automatická dvouzónová), 15palcová ocelová kola nebo alespoň základní audio systém. Se stejnými prvky můžete počítat i v základní výbavě Peugeotu (klimatizace je manuální), v níž nechybí ani přední elektrická okna, dálkový centrál, palubní počítač nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Tento, řekněme opravdu běžný základ lze kromě benzinového motoru dostat také s dieselem 1,6 HDI o výkonu 92 koní. A to za zaváděcích 392 000 Kč.
Na střední úrovni Active je již nabídka motorizací květnatější, přičemž ve výbavě přistávají navíc třeba litá kola, automatická dvouzónová klimatizace, tempomat, asistent rozjezdu do kopce nebo i takové věci jako automatické zapínání světel, stěračů nebo samočinně zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko. K dispozici je též už kompletně dotykové ovládání, kožené čalounění volantu, loketní opěrka či kvalitnější čalounění sedadel. Ceny přitom startují na částce 362 500 Kč za model 1,2 VTi, za slabší verzi (125 koní) motoru 1,6 THP pak dáte 405 500 Kč. Dostáváte přitom již šestistupňový manuál, což platí také o silnějším provedení (156 koní) za 438 500 Kč.
Příznivci dieselů mohou opět sáhnout po zmiňované jedna-šestce HDI, která společně s pětistupňovým manuálem vychází na 424 500 Kč. Se šestistupňovým manuálem je pak sloučen motor téhož objemu, ovšem naladěný na 115 koní a vybavený systémem start/stop. Stát vás bude 456 000 Kč, přičemž jen dodáváme, že cenové zvýhodnění je na úrovni výbavy Active již 25 tisíc korun.
Stejnou politiku pak Peugeot uplatnil u prozatím nejvyšší úrovni výbavy Allure, která startuje sumou 444 500 Kč za motorizaci 1,2 VTi. Slabší 1,6 THP vás již vyjde na 477 500 Kč, zatímco za diesel 1,6 e-HDI dáte 495 000 Kč. Další pohonné jednotky již na tomto stupni nenajdete, francouzská značka však dozajista chystá i dodatečnou druhou vlnu.
Již aktuálně však bude možné lovit také mezi příplatky, kde nebude chybět třeba kožené čalounění Nappa nebo 18palcová kola Saphyr. Více vám tradičně napoví kompletní oficiální ceník (PDF, 1,4 MB), který si již můžete stáhnout z webu českého zastoupení značky.
Fotografie 308 1,6 THP Allure











Interiér základní verze Access
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Legendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
před 11 hodinamiPoslední „normální” BMW v současné nabídce značky končí, za pár týdnů se rozloučí asi poslední specialitou
včeraChystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
včeraŠéf Škody se vyjádřil k budoucnosti tlačítek v interiérech českých aut, snad mu lze věřit
včeraPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom