Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 308 2014: revoluční francouzský Golf už na IAA 2013
3.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Peugeot finišuje práce na nástupci modelu 308. Autoři slibují design inspirovaný konceptem Onyx, novou platformu a nižší hmotnost.
Současný zástupce Peugeotu v nižší střední třídě je na trhu šestým rokem a jeho výměna je proto otázkou velmi blízké budoucnosti. Nástupce se představí už na podzimním frankfurtském autosalonu a podle informací britského Autocaru by se mělo jednat o mnohem konvenčněji tvarovaný hatchback než dosavadní typ 308. Ten svou vyšší karoserií a mírně odstávajícím zadkem jako běžný představitel zmiňovaného segmentu zrovna nevypadá.
Pokud jde o konvence, platí pouze pro základní siluetu, přibližující nový Peugeot konkurenčnímu VW Golf anebo Fordu Focus. Detaily mají být naopak odvážné a připomínat poslední pařížský koncept Onyx - především pak ztvárnění přídě. Šéf francouzské značky Peugeot Gilles Vidal britským kolegům řekl, že novinka se nechá inspirovat přední částí studie supersportu, ale v jejich liniích bychom měli být schopni identifikovat také klasický typ 504 Coupé.
Chystaný vůz bude dalším strojem koncernu PSA postaveným na zbrusu nové platformě EMP2, která si svou modularitou nic nezadá s podlahovou plošinou MQB od Volkswagenu. I zde může zadní nápravu tvořit jednodušší torzní příčku anebo komplikovanější, ale přesnější víceprvkové zavěšení. Schopnost šasi přizpůsobovat se potřebám designérů a plánovačů dokáže Peugeot třeba tím, že se kromě nástupce modelu 308 objeví také pod karoserií budoucího zástupce francouzského lva ve střední třídě, kde mají Francouzi nasazený typ 508.
Produktový ředitel Laurent Blanchet Autocaru prozradil, že nová platforma automobilce umožní vytvořit vůz s kratšími převisy, nižším uložením motoru a tím pádem také zajímavěji tvarovanou přídí s níže uloženou kapotou, než mají všechny dnešní Peugeoty. Průměrná hmotnost vozu se sníží o cirka 70 kilogramů, základní váha tedy poklesne na hranici 1 300 kg.
Staronovým detailem bude označení. Podle nové strategie se jméno Peugeot 308 nezmění, přičemž osmička na konci zůstane u všech modelů určených pro dosavadní odbytiště, kdežto jednička (jako třeba u sedanu 301) bude vyhrazena pro auta speciálně stavěná pro rozvíjející se trhy.
Nová generace 308 se oproti současnému provedení podstatně změní. Místo mixu hatchbacku a MPV vsadí na klasičtější, rozumějte kompaktnější tvary držící se mezí segmentu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda