Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 308 Sedan: závist není na místě
21.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jsou věci, které Číňanům závidět nemusíme. Krom jejich komunistické vlády jsou to i některá auta. Třeba takový Peugeot 308 Sedan oželíme snadno.
Tříprostorová verze u nás dobře známého kompaktního Peugeotu 308 není úplně žhavou novinkou. Automobilka toto provedení poprvé představila již v září na autosalonu v čínském Chengdu, kterému jsme u nás věnovali zmínku hlavně v souvislosti klony Audi, VW a Infiniti od tamní Yemy, 308 Sedan se nám pod tíhou této zprávy poněkud ztratila z dohledu. Jak už ale asi tušíte z místa prvotního odhalení, tento vůz není určen pro evropské trhy, a tak nám snad prominete, že vám jej představujeme až nyní. Přesto stojí za to se na něj podívat. Už minimálně proto, abychom viděli, že jeho zdejší nedostupnosti nemusíme příliš litovat.
U nás letos prošla 308 poměrně výrazným faceliftem, čínské provedení ale zdá se vychází především z neomlazené verze. Její slabé místo se ale nachází docela jinde - v zadních partiích. Jak už to u podobných vozů bývá, 308 Sedan není tak docela svébytným modelem, ale „zesedanovaným” hatchbackem. A to je konverze, která pro vůz málokdy proběhne bez ztráty květinky. V případě 308 se ovšem zřejmě vysypal celý květináč, neboť vozu to opravdu moc nesluší.
Nechtěl bych být v kůži designéra, který dostane tuto proměnu za úkol, neboť z většiny hatchbacků se bez zásadních proměn zbytku karoserie pěkný sedan udělat nedá. Na výběr máte v podstatě jen ze dvou možností: Buď přilepit vozu běžně vypadající „kufr”, s nímž bude vůz na okolí působit tak, že po jeho otevření na vás snad musí vyskočit klávesy piána (bude zkrátka příliš nízký ve srovnání se zbytkem auta a tato disproporce bude bít do očí). Nebo jej udělat tak, aby na zbytek auta svou velikostí alespoň přibližně navazoval, v takovém případě ale chtě nechtě zjistíte, že samotná záď vypadá jako krosna pro předškoláka, bude příliš mohutná.
Zdá se nám, že u Peugeotu zvolili jakousi zlatou střední cestu, jejíž lesk se ale v průběhu realizace vytratil. Zepředu totiž záď vozu vypadá, jako by se za sloupky C kamsi ztrácela, zezadu je ale přesto příliš mohutná. Pokus s prolnutím víka zavazadelníku a zadních světel ve stylu Mercedesu třídy S sice působí zajímavě, výsledek ale nezachraňuje.
Krok Peugeotu je ale třeba chápat spíše z obchodního než designového hlediska. Číňané mají sedany této třídy rádi a výrobce očekává, že díky vstupu 308 Sedan prodá na tamním trhu 60 000 aut ročně navíc. Dosud totiž působí v kompaktní třídě pouze s hatchbackem 307 a mezi sedany operuje výlučně s 408 Sedan, což je pro automobilku též ryze čínská záležitost.
Ale vraťme se zpět k samotné 308 Sedan. Krom zádi má specifickou i příď, jež se díky upravenému přednímu nárazníku snaží tvářit vznešeněji a odlišit se tak od skromněji pojatého hatchbacku. O technice a dalších parametrech nevíme mnoho - vůz bude v Číně nabízen s benzinovými motory s objemy 1,6 a 2,0 litru o výkonu 80 resp. 110 kW. Jejích síla bude přenášena na přední osu skrze pětistupňovou manuální nebo čtyřstupňovou automatickou převodovku. Dynamika ani spotřeba zveřejněny nebyly.
Novinka bude vyráběna ve společném závodě Peugeotu a čínské automobilky Dongfeng a do prodeje se dostane ještě před koncem října. Na ceny řeč zatím nepřišla, vzhledem k pojetí vozu a situaci na čínském trhu ale jistě nelze očekávat nic jiného než láci.














































Peugeot 308 Sedan
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo je Mattia Rato? 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 4 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 6 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 7 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 9 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
