Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje
3.6.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Po crossoveru 3008 představuje model 5008 další úplnou novinku značky Peugeot. Tentokráte se jedná o klasické MPV na půdorysu nižší střední třídy.
Novinka s rozměry 4,53 m na délku a 1,64 m na výšku rozšiřuje stávající modelovou řadu o přímého konkurenta francouzského kolegy Renaultu Grand Scénic. Hodnota koeficientu čelního odporu vzduchu Cx 0,29 napovídá, že model 5008 našel inspiraci u vysokorychlostních vlaků. Přední část s protáhlými předními světlomety a zkosenou kapotou, na kterou na úrovni předních kol plynule navazuje rozměrné čelní sklo, umožňuje pronikání vzduchem účinněji a s minimálním odporem.
Při pohledu z profilu je jasně viditelná elegantní stylová linie, která začíná v úrovni zadních dveří, zvýrazňuje se na blatnících a obepíná celou záď vozu. Křivka dodává bokům i zadnímu víku vozu dynamický vzhled.
Na široké čelní sklo o ploše 1,70 m² navazuje stejně velká prosklená panoramatická střecha, která v modelové řadě Peugeot patří mezi největší.
Zvýšená pozice při řízení je typickou vlastností pro tento typ vozů. Řidiči umožňuje dobrý přehled o tom co se děje na silnici, k čemuž pomáhá i užití moderních technologií jako je například Head-Up displej zobrazující provozní informace o vozidle či bezpečnou vzdálenost od ostatních vozů měřenou radarovým asistentem. Úhlem sklonu svisle posazeného volantu připomíná model 308 ve verzi hatchback.
Interiér přináší četné inovace, které jsou patrné v každém detailu vozu. Předsazená palubní deska je vyvedena v souladu s dynamickými křivkami exteriéru a přispívá k celkově prostornějšímu dojmu. Elegantní středový panel nabídne propracovanou ergonomií ovladačů. Interiér oplývá celkově lepší kvalitu materiálů i dílenského zpracování. Nechybí ani velké množství odkladacích a úložných prostor, jako například chlazená schránka ve středové konzole o objemu 10,5 l. Do této schránky lze uschovat například dvě půl litrové láhve. Podle stupně výbavy zde můžeme najít i konektor rozhraní USB.
Největší přednosti interiéru jsou prostor a variabilita. Sedadla je možné každé zvlášť složit do podlahy a vytvořit dokonale rovnou úložnou plochu v úrovni prahu zavazadlového prostoru. Opěradlo sedadla spolujezdce lze sklopit, což umožňuje využít prostor až k palubní desce o celkové délce 2,76 m. Podle polohy podélně posuvných zadních sedadel nabízí zavazadlový prostor objem od 758 l do 823 l. Objem se zvětší na 1 247 l, pokud prostor využijeme až pod střechu, a na 2 506 l v případě složených sedadel ve druhé řadě. U pětimístné verze lze navíc využít i prostor pod podlahou zavazadlové části o objemu 60 l.
Paleta nabízených motorů
Z benzinových motorů bude při uvedení v nabídce:
•1.6 l VTi 120 k MAN5 Euro 5 - 7,3 l/100 km a 169 g/km CO2 v kombin. cyklu
•1.6 l THP 156 k MAN6 Euro 5 - 7,1 l/100 km a 167 g/km CO2 v kombin. cyklu
Dieselová řada se bude skládat ze čtyř pohonných jednotek:
•1.6 l HDI FAP 110 k MAN6 - 5,4 l/100 km a 143 g/km CO2 v kombin. cyklu
•1.6 l HDI FAP 110 k MCP - 5,2 l/100 km a 135 g /km CO2 v kombin. cyklu
•2.0 l HDI FAP 150 k AUT6 Euro 5 - 5,8 l/100 km a 151 g /km CO2 v kombin. cyklu
•2.0 l HDi FAP 163 k AUT6 Euro 5 - 6,8 l/100 km a 178 g/km CO2 v kombin. cyklu
Peugeot se dle svých slov zaměřil i na solidní chování vozu na silnici, při minimální ztrátě jízdního komfortu vozů MPV. Nevíme, jak moc tomu pomohou pneumatiky velikosti 16" a 17" s nízkým valivým odporem, které budou pro 5008 standardně dodávány, alternativou pro náročnější řidiče budou 18" kola se standardními pneu.
O snadné řízení se postará elektrohydraulický posilovač, který rovněž vyhoví spíše nízké spotřebě než aktivní jízdě, ale tu snad od 5008 nikdo ani vyžadovat nebude...





Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 2 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 3 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 5 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub