Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand”

Francouzký Renault odhalil novou generaci svého středního MPV, modelu Grand Scénic. Jeho hlavní devizou má být prostor na palubě, na třetí řadu sedadel se prý konečně pohodlně posadí i dospělý člověk. Co nového přináší tento oblíbený rodinný stěhovák?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand”

9.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand”

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzký Renault odhalil novou generaci svého středního MPV, modelu Grand Scénic. Jeho hlavní devizou má být prostor na palubě, na třetí řadu sedadel se prý konečně pohodlně posadí i dospělý člověk. Co nového přináší tento oblíbený rodinný stěhovák?

Nový Grand Scénic pokračuje ve stejném designovém duchu, který nastolil nový Renault Megane III Grandtour, Laguna Coupé, Renault Mégane RS či povedené Clio. Novinka s sebou přináší prvky jako chromovanou mřížku chladiče, integrovaná mlhová světla, zcela nová zadní světla, leskle lakované sloupky či ochranné lišty v barvě karoserie.

Třetí generace tohoto MPV bude opět o něco větší než předchůdce a nabídne cestujícím mnohem více prostoru. Přední cestující budou moci zásluhou přepracovaným A sloupkům a čelního skla využívat širší zorné pole. Horizontální výhled byl zlepšen o 8 % na 87 stupňů, vertikální zorné pole byla rozšířeno dokonce o 15 % na 31 stupňů. Výsledkem je lepší výhled z auta nejen na křižovatkách a kruhových objezdech.

O 34 mm delší rozvor (ve srovnání s předchozí generací, celkově 2770 mm) je pro cestující na druhé řadě sedadel nejvíce místa pro kolena v dané třídě, tedy 275 mm. Třetí řada sedadel nabídne prostor pro cestující s výškou 175 centimetrů, kterým poskytne 842 mm (nárůst o 54 mm) nad hlavou a 102 mm (nárůst o 27 mm) v oblasti kolen. Těmito rozměry Grand Scénic suverénně upevňuje svoji pozici nejprostornějšího kompaktního MPV na trhu.

Velkou předností nového MPV jsou úložné prostory. U Grand Scenicu přibylo 40 nových míst pro odložení věcí, celková kapacita všech odkládacích schránek je 92 litrů. Jsou důmyslně rozmístěny tak, aby bylo vše po ruce a zároveň dobře upevněno. Šikovné jsou i schránky v dvojité podlaze. Pětimístná verze se pochlubí zavazadlovým prostorem 752 litrů.

Jednou z novinek v interiéru je nové, intuitivnější ovládání, které je umístěno na středové konzole. Na výběr bude ze dvou verzí navigačních systémů, levnější Carminat TomTom v ceně méně než 500 EUR, nebo dražší Carminat Bluetooth DVD systém. Velká pozornost byla věnována zábavě při cestování, Grand Scenic je možno vybavit celou řadou audiovizuálních systémů včetně high-end 3D ozvučení od firmy Arkamys. Samozřejmě že nesmí chybět ani parkovací senzory s kamerou.

Na výběr budou celkem čtyři vznětové motory, jmenovitě dCi 105 a dCi 110 DPF (s filtrem pevných částic) o objemu 1,5 l s výkonem 105 resp. 110 koní a točivým momentem 240 N.m dostupných od 1750 1/min, dCi 130 (s filtrem DPF i bez) o objemu 1,8 l s výkonem 130 koní (96kW) dostupných v 3750 1/min a točivým momentem 300 N.m dostupných od 1750 1/min, a konečně dvoulitr označený dCi 150 DPF s výkonem 150 koní (110 kW) v 4000 1/min a toč. moment. 360 N.m v 2000 1/min, který bude spojen se samočinnou převodovkou a dCi 160 DPF s výkonem 160 koní (118 kW) v 3750 1/min a toč. moment. 380 N.m v 2000 1/min a spojený s ručně řazenou převodovkou.

Zážehové pohonné jednotky začínají motorem spalujícím bioethanol s kubaturou 1,6 l 16V s výkonem 110 koní. Tento motor bude možné objednat již v létě, zatímco LPG verze přijde ke konci roku.

Nabídku uzavírá nový zážehový 2.0i 16V s výkonem 140 koní (103 kW), který vrcholí v 6000 1/min a 195 N.m dostupného od 3750 1/min. Motor je spojený výhradně s bezstupňovou převodovkou CVT s konstantně měněným převodem. Převodovka byla vyvinuta ve spolupráci s Nissanem. Podobný systém využívá také nová Toyota Avensis.

Nově bude možné v závislosti na motorizaci zvolit ze tří velikostí litých disků s pneumatikami o rozměru 205/60 (16" palců), 225/55 (17" palců) a 225/45 (18" palců).


Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand” - 1 - renault_grand_scenic_2009_08Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand” - 2 - renault_grand_scenic_2009_07Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand” - 3 - renault_grand_scenic_2009_09Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand” - 4 - renault_grand_scenic_2009_10Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand” - 5 - renault_grand_scenic_2009_12Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand” - 6 - renault_grand_scenic_2009_01Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand” - 7 - renault_grand_scenic_2009_02

Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand” - 8 - renault_grand_scenic_2009_14Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand” - 9 - renault_grand_scenic_2009_15Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand” - 10 - renault_grand_scenic_2009_16Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand” - 11 - renault_grand_scenic_2009_17Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand” - 12 - renault_grand_scenic_2009_18Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand” - 13 - renault_grand_scenic_2009_19Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand” - 14 - renault_grand_scenic_2009_20Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand” - 15 - renault_grand_scenic_2009_21Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand” - 16 - renault_grand_scenic_2009_22Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand” - 17 - renault_grand_scenic_2009_23Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand” - 18 - renault_grand_scenic_2009_24Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand” - 19 - renault_grand_scenic_2009_26Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand” - 20 - renault_grand_scenic_2009_27Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand” - 21 - renault_grand_scenic_2009_28

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.