Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot Exalt: francouzský žralok odhalen, je to hybrid vážící 1 700 kilo
10.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Studie dostala motor z RCZ R, jež páruje s elektromotorem nebo unikátní aerodynamikou.
Co jsme předevčírem slíbili, to dnes plníme. Peugeot totiž krátce před pekingskou premiérou pustil do světa nové snímky a informace o konceptu Exalt. Mimo to pak nechybí ani první video „lva se žraločí kůží“. Začít přitom můžeme právě touto asociací s mořským predátorem, která se vztahuje na zadní partie liftbacku, jde totiž o směsici oceli a látky, jež svou texturou má připomínat právě žraloka. Jen o vizáž však nejde, neboť daný materiál má zlepšovat aerodynamiku a tudíž i výkon, zatímco spotřeba díky tomu poletí dolů.
Údaje o žíznivosti nebo jízdní dynamice jsou však pomalu jedinými daty, která momentálně postrádáme. Jinak ovšem již víme, že na přední nápravu míří 270 koní, jež produkuje 1,6litrový čtyřválec z Peugeotu RCZ R. Zde je však doplněn automatickou převodovkou a také elektromotorem o výkonu 50 kW, který pro změnu zásobuje zadní víceprvkovou nápravu. Systém Hybrid4 pak automaticky volí jízdní režim, kdy na výběr má čistě elektrický, benzinový nebo kombinovaný pohon.
Ačkoliv se na první pohled zdá francouzská novinka opravdu výkonná, nesmíme zapomínat na negativa spojená s hybridní technikou. Tedy přílišnou hmotnost, která v tomto případě narostla na 1 700 kg. Žraločí kůže se tak evidentně bude muset setsakra zapotit, aby vůbec tento faktor negovala. Divit bychom se proto neměli systému rekuperace, který schraňuje kinetickou energii v pravděpodobně lithium-iontových bateriích.
Jen o hybridní technice či unikátní zádi ovšem Peugeot Exalt není. Francouzská automobilka totiž s tímto konceptem představuje také nová unikátní světla, která si dovedou poradit i s přechodem mezi dnem a nocí. Na vozovku totiž posílají tzv. černé světlo, které neguje východ či západ slunce. Mimo to pak 4,7 metru dlouhý a 1,31 metru vysoký exteriér zdobí ještě 20palcová kola.
Inovace ovšem najdeme také uvnitř, kam se nastěhovaly exkluzivní dřevěné panely. Ty jsou zdobeny rytinami, kvůli čemuž výroba konceptu probíhala dlouhých 18 měsíců. Peugeot chtěl totiž ukázat přírodní materiály takové, jaké ve skutečnosti jsou. Proto dřevo nedostalo desítky vrstev laku, zatímco kůže použitá na čalounění vykazuje tu a tam patinu.
Dále pak v kabině najdete novou klimatizaci Pure Blue, která v nepřítomnosti posádky dokáže vyčistit kabinu pomocí rozptýlení bakterií a houbovitých organismů. Jakmile se pak vůz rozjede, aktivní filtr nasaje veškerý vzduch z kabiny a posádce tak nabídne klinicky čisté prostředí. K tomu pak ostatně přispívá i přítomnost několika málo ovladačů.
Tím tisková zpráva končí. Ze zákulisí značky k nám ovšem míří zprávy, že přítomnost konceptu právě v Pekingu není náhodou. Právě čínský trh je totiž k novým technologiím vstřícnější než Evropa. Navíc Peugeot prý chystá svou vlastní prémiovou divizi, jež by konkurovala sesterskému a nadmíru úspěšnému Citroënu DS.
Jak vše dopadne, to se asi dozvíme příští týden přímo na autosalonu. Začíná být však velmi pravděpodobné, že pokud produkční verze modelu vznikne (to by neměl být problém, jelikož stojí na platformě EMP2, která podepírá třeba Peugeot 308), pak zřejmě zůstane vyhrazena jen čínskému publiku.


















Zvenčí zaujme koncepční Peugeot Exalt hlavně svou „žraločí kůží“, uvnitř pak dřevěnými rytinami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Ford s okamžitou platností zastavil prodej svého elektrického propadáku. Chybět bude málokomu, v Česku skoro nikomu
před 2 hodinamiJediné Ferrari, které kdy vlastnil Jeremy Clarkson, je na prodej. Od koupě dalšího ho odradilo na zbytek života
včeraAmerické prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
včeraDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
včeraMalá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech. Proto značka přichází s další, to dá rozum
včera
Živá témata na fóru
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 06:26 - HondaMan
- Policejní kontroly a měření 06.19. 06:06 - delphin
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 06.18. 14:56 - PepaSFI
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch