Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot Instinct je kanidát na hvězdu Ženevy. Je sexy a má 300 koní
27.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi se v poslední době znovu snaží přicházet s atraktivnějšími vozy a koncept Instinct je toho důkazem. Má ukázat nový designový směr i techniku.
Ženevský autosalon je sice již za rohem, Peugeot prozatím mlčí o tom, co tam chce ukázat. Je otázkou, zda jde o záměr, či mají Francouzi jednoduše plné ruce práce s možným převzetím Opelu. Tyto nejasnosti ale můžeme momentálně hodit za hlavu, neboť odhalen byl koncept Instinct, který předznamenává budoucí designový směr značky. Zároveň ukazuje řadu technologií, které Peugeot v příštích letech uvede.
Instinct má karoserii typu Shooting Brake, přičemž je o trochu delší než Peugeot 308, nicméně zároveň také kratší než kombík 308 SW. Sedí citelně blíže k zemi než oba tyto sériové modely. Pod kapotou konceptu pak najdeme plug-in hybridní ústrojí, které produkuje 300 koní a pohání všechna čtyři kola skrze automatickou převodovku.
Detailněji se automobilka o kombinaci spalovací jednotky a elektromotoru nerozepisuje, nicméně můžeme vytušit, že jde o benzinovou jedna-šestku, která si nejspíše vzala na starost kola přední, zadní mají na starost elektromotory. Ovšem Instinct není o pohonné soustavě, jízdní dynamice či spotřebě, jeho klíčové atributy najdeme zcela jinde. Byť k nízké spotřebě taktéž přispívají.
Šéf projektu Matthias Hossann uvedl, že jeho tým spolupracoval s experty na aerodynamiku, na konceptu tak najdeme řadu aktivních prvků, jež jsou aktivovány při rychlosti okolo 88 km/h. Vertikální světelné elementy jsou vysunuty dopředu o 60 milimetrů, aby napomohly vytvářet přítlak. O to samé se pak stará malý spoiler vysouvající se ze spodní části zadního skla.
Samotné čelní světlomety pak jsou kompletně osazeny technologii LED, navíc jsou v nich integrovány kamery, které jsou součástí systému autonomního řízení. Dle Hossanna se tak splnilo jeho přání, aby „kamery sloužily jako oči vozu, místo toho, abychom měli senzory rozeseté po celé přídi“. Opomenout pak nesmíme ani na kola, která byla vyrobena částečně z karbonu kvůli redukci hmotnosti.
Uvnitř konceptu najdeme čtveřici individuálních sedadel, které se mohou otáčet okolo své osy. Všichni pasažéři mají přístup k displejům s vysokým rozlišením, neboť Instinct je připojen na Internet of Things, internet věcí. Tento systém spolupracuje s cloudem Samsungu a je plně synchronní s mobilními telefony cestujících. Vůz se tak může učit jejich zvykům.
Ve výsledku je tedy zcela jedno, kdo se zrovna chystá usednout za volant. Jakmile koncept rozpozná daný mobilní telefon, uzpůsobí jeho majiteli řidičský režim, ambientní osvětlení, audio systém či samotné nastavení vozu. Aktivován ostatně nemusí být ani samotný volant, Instinct je vybaven autopilotem úrovně SAE 5, jenž již plně nahradí řidiče z masa a kostí.
I přes aktivaci autonomního režimu ovšem můžete specifikovat samotnou jízdu skrze i-Device. Tedy systém usazený vedle 9,7palcového displeje na středové konzoli, který v danou chvíli zastává volant a pedály. Řidič či ostatní pasažéři přitom mohou navolit agresivitu jízdy, předjížděcí manévry či naopak pomalou jízdu po bulvárech.
Tyto schopnosti systému autonomního řízení jsou důvodem, proč podobný autopilot ve vozech Peugeotu neuvidíme dříve než v roce 2025. Internet of Things však dle Samsungu může být použita ve vozech okamžitě. Peugeot je první značkou, která s korejskou firmou spolupracovala. To ovšem neznamená, že jejího příkladu nebude nikdo další následovat.







Koncepční Peugeot Instinct se ukázal nejen na oficiálních fotkách...
























...ale rovněž i na první živé prezentaci, kde odhalil daleko více detailů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
před 3 hodinami
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
včera
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
včera
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtoval přes 460 tisíc
včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 11.26. 08:09 - Schofieldu
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch