Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pininfarina Fittipaldi EF7 je auto přímo od Emersona, má pozoruhodnou konstrukci
7.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Projekt slavného Fittipaldiho má atmosférický motor a hmotnost menší než tunu. Bude k mání 25 sběratelům a milionům hráčů Gran Turisma.
Emerson Fittipaldi je pro ty, kteří ještě zažili sledování závodů Formule 1 na černobílých socialistických televizích, jezdcem patřícím mezi absolutní legendy. Však u nás dodnes zaznívá věta: „Jede jako Fittipaldi!” i z úst těch, kteří brazilského pilota těžko mohou pamatovat. Byl to slavný závodník, který získal titul šampiona Formule 1 v letech 1972 a 1974 a později dvakrát vyhrál náročný závod 500 mil Indianapolis. Teď na ženevském autosalonu představil svůj nový projekt - Pininfarinu Fittipaldi EF7.
Spolupracoval na něm s designérským studiem Pininfarina, jak vidno už z názvu, a s německou společností HWA, která se zabývá vývojem technologií pro závodní auta. Pokud vám písmena HWA napovídají možnou blízkost s AMG, je to zcela správně - jsou to iniciály Hanse Wernera Aufrechta, který AMG před lety založil.
Konstrukce vozu je skutečně výjimečná. Základem EF7 je dvoudílný karbonový monokok, ke kterému je pevně přišroubovaný 4,8l osmiválec s atmosférickým plněním a šestistupňová převodovka Hewland. Obě tyto části tedy budou namáhanou součástí šasi, což má mimo jiné šetřit hmotnost. Vůz má vážit méně než tunu, což je podle šéfinženýra vozu Huberta Hugla velmi ambiciózní cíl.
Zbrusu nový osmiválec o objemu 4,8 litru má mít plochou klikovou hřídel a má dávat maximální výkon - zatím přesně neznámý, ale měl by mít hodnotu okolo 600 koní - při 9 tisících otáčkách. Bude mít suchou klikovou skříň a řady válců budou svírat úhel 90°. HWA aktuálně pracuje na jeho vývoji.
Na podvozku uvidíme dvojité lichoběžníkové zavěšení vpředu i vzadu. Tlumiče budou u všech kol v šasi, vzadu bude odpružení typu pushrod, vpředu naopak pullrod. To je v podstatě pushrod vzhůru nohama; kolo na hrbolu netlačí na dole upevněnou a nahoru směřující tyčku, která přes páku tlačí na tlumič a pružinu, nýbrž tahá za stejně fungující, ale nahoře upevněnou a dolů směřující tyčku.
Pohled na fotografie napovídá, že na běžné silnice s tímto autem vyrazit nepůjde, tenhle vůz bude dost pravděpodobně určen jen na okruhy. Kabina však nebude stísněná, monokokové šasi má poskytnout posádce dostatek prostoru. Cenu zatím neznáme, víme však, že má vzniknout jen 25 kusů EF7.
Na koho se nedostane, bude si muset vystačit s virtuální verzí téhle rakety - je to mimo jiné příspěvek Pininfariny do projektu Vision Gran Turismo. Anebo počkat, než - a zda vůbec - Fittipaldi rozjede vlastní automobilku. O takových plánech se hovoří s tím, že jsou financovány investiční skupinou Dakia Global se zájmem v průlomových automobilových technologiích. Tak uvidíme...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.








Pininfarina Fittipaldi nezapře své primárně okruhové určení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 52 minutamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
před 3 hodinamiNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 5 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 6 hodinamiFerrari odmítá, že by odložilo projekt druhého elektromobilu. Žádný takový ani neexistuje, říká šéf po zmínkách o nulovém zájmu
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan