Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pininfarina Sergio: okouzlující barchetta je přestavěné Ferrari, shodila 150 kilo
5.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Sergio dostal techniku Ferrari 458 Spider včetně osmiválce o výkonu 570 koní. Oproti dárci orgánů je však o 150 kg lehčí.
Vzájemná bitva dvou italských velikánů jakým je Ferrari a Lamborghini skrze své nejnovější stroje LaFerrari a Veneno má kromě jiného také svou zajímavou paralelu v podobě tichého souboje mezi jejich stylistickými studii.
Italdesign Giorgetta Giugiara dnes patří německému koncernu Volkswagen, který nechal pro ženevský autosalon postavit pozoruhodné crossovery Parcour a Parcour Roadster s technikou Lamborghini Gallardo. Pininfarina je sice nezávislou společností, její propojení s maranellskou značkou je natolik úzké, že je koncept Sergio pro změnu postaven na základech Ferrari 458 a navíc na sobě nosí loga vzpínajícího se koně.
Dvousedadlový roadster, pojmenovaný po loni zesnulém Sergiovi Pininfarinovi, ukrývá pod svou minimalistickou karoserií platformu otevřené verze Spider, včetně kompletní techniky. O pohon kol zadní nápravy se proto stará atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 4,5 litru, výkonu 570 koní při 9 000 ot./min. a točivém momentu 540 newtonmetrů při šesti tisících otáčkách.
Ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou je malá barchetta (jak jí u Pininfariny říkají) schopna rozjet se při hmotnosti pouze 1 280 kg na stovku za méně než 3,4 sekundy a dosáhnout 320 km/h. Jestli jde o skutečně naměřené anebo teoretické hodnoty opsané z tabulek Ferrari (což by odpovídalo), designérské studio neupřesňuje. Vzhledem k absenci čelního skla by to ovšem posádka s hurikánem kolem uší neměla snadné, ačkoli se o odklonění vzduchu stará speciálně tvarovaná lamela v zadní části přední kapoty.
Ačkoli je Sergio podle zástupců Pininfariny plně funkčním automobilem, nepředpokládá se, že by 4 550 mm dlouhý, 1 940 mm široký a 1 140 mm vysoký stroj mohl být vyráběný byť jen v malých sériích, jako pojízdná reklama italského studia lákající na moderní design však jistě smysl má.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.















Nejnovější koncept Pininfarinova studia živě v Ženevě
Podle Pininfarini zdolá Sergio stovku za 3,4 sekundy, dost možná je to však z úcty k Ferrari nadhodnocené číslo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 5 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 2 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, jehož existenci neví nikdo krom jeho autorů
před 4 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 5 hodinamiElektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 6 hodinamiŠéf Renaultu náhle končí, nedokázal se vzepřít nemoci doby. A to se firmě nedávno upsal na další 4 roky
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva