Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády

(+ živé foto) Spojení „sportovní crossover“ dost možná konečně nabralo adekvátní tvary. Parcour od Italdesignu ukrývá desetiválec z Gallarda.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády

5.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády

/

(+ živé foto) Spojení „sportovní crossover“ dost možná konečně nabralo adekvátní tvary. Parcour od Italdesignu ukrývá desetiválec z Gallarda.

Studio Italdesign už svým loňským ženevským konceptem Brivido Martini naznačilo, že mu převzetí německým koncernem Volkswagen docela svědčí a stvrzuje to rovněž letošní dvojicí strojů Parcour a Parcour Roadster. Ty vypadají, jakoby si k nám odskočily z paralelního vesmíru, ve kterém se pořád jezdí skupina B mistrovství světa v rallye, a tohle jsou jeho zástupci v civilu.

Rozměrově tedy příliš bývalým monstrům neodpovídají, protože červené kupé a bílý roadster zrovna nejsou prototypy kompaktního druhu. Na délku měří 4 530 mm, jejich šířka činí 2 070 mm a výška v režimu Comfort je 1 335 mm. Rozvoz má 2 710 mm, a abychom už měli výčet čísel kompletní, přidáváme rovněž rozchod 1 716 mm vpředu a 1 722 mm vzadu.

Zmínka o komfortním módu může v mnohých evokovat předčasné závěry, kam novodobý Stratos od konkurenční trojky VW-Lamborghini-Italdesign a nikoli původní Lancia-Ferrari-Bertone patří, každopádně Parcour se zrovna nezdá být typem stroje pouze pro parádu. Jeho dvaadvacetipalcová kola nazutá v pneumatikách o rozměru 275/45 R22 vpředu a 305/45 R22 vzadu jsou zavěšené s suvných vzpěrách typu push-rod a celkově až osmi stavitelných tlumičích (pár na každý roh). Světlou výšku podvozku lze ovladačem na středovém tunelu měnit z 210 na 250 nebo až 330 mm.

Dvousedadlové vozy mají uprostřed umístěný atmosférický desetiválec o objemu 5,2 litru, původem z Lamborghini Gallardo anebo Audi R8 V10, chcete-li. Pohonná jednotka má 550 koní a maximální točivý moment 540 newtonmetrů při 6 500 otáčkách za minutu. Motor spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol, což společně zajišťuje schopnost akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlost 320 km/h.

Hloubat příliš hlasitě o možnostech výroby podobného stroje v případě nezávislé skupiny designérů, by bylo minimálně pošetilé, stylistické studio Italdesign však již není nezávislým „módním domem“ pro kohokoli. Tím nechceme naznačit, že se Parcour nebo verze Roadster budou vyrábět, spojení s technikou Lamborghini však může být náznakem, že se o automobilu podobného v druhu v koncernu Volkswagen minimálně přemýšlí.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.


Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 1 - Italdesign Parcour zive 01Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 2 - Italdesign Parcour zive 02Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 3 - Italdesign Parcour zive 03Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 4 - Italdesign Parcour zive 04Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 5 - Italdesign Parcour zive 05Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 6 - Italdesign Parcour zive 06Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 7 - Italdesign Parcour zive 07Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 8 - Italdesign Parcour zive 08Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 9 - Italdesign Parcour zive 09Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 10 - Italdesign Parcour zive 10Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 11 - Italdesign Parcour zive 11Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 12 - Italdesign Parcour zive 12
550koňový parkur naživo v Ženevě

Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 13 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 01Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 14 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 02Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 15 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 03Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 16 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 04Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 17 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 05Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 18 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 06Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 19 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 07Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 20 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 08Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 21 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 09Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 22 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 10Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 23 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 11Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 24 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 12Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 25 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 13Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 26 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 14Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 27 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 15Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 28 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 16Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 29 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 17Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 30 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 18Italdesign Parcour a Parcour Roadster: parkúrová jízda s býkem za zády - 31 - Italdesign Parcour a Parcour Roadster 19
Vedením projektu zaměřeného na modely Parcour byl pověřen Fabrizio Giugiaro, syn Giorgetta Giugiara

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše