Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se do nejluxusnějšího Porsche Macan. Má nevyslovitelně dlouhé jméno
20.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O nový vrchol nabídky Porsche Macan se postarala divize Exclusiv a nešetřila ničím. Ani písmenky v označení svého luxusního i výkonného díla.
Divize Exclusive Manufaktur se naposledy podepsala pod zlatavým Porsche 911 Turbo S, které krom extravagantního laku dostalo do vínku rovněž posílený motor. Výkon poskočil na 607 koní, tedy na nejvyšší úroveň v historii tohoto modelu. Kromě toho automobilka ze Zuffenhausenu pro tuto limitovanou edici připravila i zajímavý příplatkový prvek, a sice karbonová kola snižující neodpruženou hmotnost o 8,5 kilogramu. A dalo se čekat, že zrovna tento doplněk se časem objeví i u ostatních modelů.
Nově odhalené Porsche Macan však mezi ně nepatří, ačkoliv i pod ním je podepsána zakázková divize značky. Ta tentokráte navíc ani neúřadovala v motorovém prostoru, místo toho jednoduše sáhla po vrcholném, ovšem sériovém provedení Turbo, které v kombinaci s paketem Performance počítá s 3,6litrovým šestiválcem naladěným na 440 koní. O to více ale čarovala se jménem - označení Porsche Macan Turbo Exclusive Performance Edition je skoro nevyslovitelně dlouhé.
Jízdní dynamika nové exkluzivní edice se vůči základnímu Porsche Macan Turbo tedy nemění, i dále je možné se zrychlením z klidu na stovku za 4,4 sekundy a nejvyšší rychlostí 272 km/h. Jelikož se přitom vůz kromě zmíněného výkonu pyšní také točivým momentem 600 Nm, jenž je navíc k dispozici v pásmu 1 500 až 4 500 otáček, divit bychom se neměli ani pružnému zrychlení 80-120 km/h za 2,9 s.
O zkrocení daného potenciálu se starají standardně dodávané sportovní brzdy drážkované brzdy s kotouči o rozměru 390 milimetrů, kromě toho „exkluzivní“ Macan dostal do vínku i sportovní podvozek PASM, se kterým světlá výška klesla o 15 mm. Nechybí pak ani paket Sport Chrono či sportovní výfukový systém, všemi těmito prvky lze ovšem ozdobit i zcela sériové Porsche Macan Turbo.
Kde jsou tedy rozdíly, ptáte se? Jak je asi již zřejmé, novinky jsou pouze kosmetické. Menší zuffenhausenské SUV s extrémně dlouhým názvem totiž dostalo do vínku černě lakovaná 21palcová litá kola 911 Tubo Design či LEDky vpředu a vzadu. Dorazily také prvky na předním a zadním nárazníku či na bocích vyvedené v červeném odstínu Carmine Red, jenž se nastěhoval i pod označení modelu.
S červenou barvou lze počítat rovněž uvnitř, přičemž použit byl odstín Garnet Red, jenž je spárovaný s černou kůží a několika prvky potaženými Alcantarou. Povšimnout si můžeme mnoha odkazů na limitovanou edici či přeplňovaný motor pod kapotou, střed palubní desky pak zdobí stopky. Červená se nastěhovala i na volič automatické převodovky, stejně jako na koženou klíčenku.
Můžeme pak jen dodat, že vůz již standardně počítá s vyhřívanými předními i zadními sedadly, stejně jako s volantem. Ve výsledku se tedy liší jen několika málo prvky, pročež vlastně řadu fanoušků značky nemusí mrzet, že edice Exclusive bude dostupná jen na některých trzích. Ten německý mezi nimi samozřejmě nechybí, přičemž ceny na něm startují na 116 091,25 Eur (cca 2 988 000 Kč).
Porsche Macan Turbo Exclusive Performance Edition se vůči standardu liší hlavně názvem, případně pak červeně zbarvenými doplňky uvnitř i v rámci exteriéru. Pod kapotou však dostanete stejných 440 koní, jaké může nabídnout i běžné Turbo s paketem Performance
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva