Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se do nové generace ruských náklaďáků. Prý jsou skoro jako Mercedesy
2.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rusové odhalení novinek zatím jen slibují, zřejmě někdo přímo z jejich továrny ale dostal ven záběry ukazující vše důležité. To hlavní se skrývá uvnitř.
Značku Kamaz jsme mohli připomenout vcelku nedávno v souvislosti s novým speciálem Arktika, který bude sloužit i jako mobilní stanice pro polárníky. Zatím však jde o hudbu vzdálenější budoucnosti, která navíc bude jen velmi okrajovým produktem. Prim budou ve výrobním programu i nadále hrát nákladní vozy, které firma produkuje od roku 1976. Zajímavé přitom je, že automboilka jede po celou dobu pomalu dle nezměněného receptu.
Neznamená to samozřejmě, že by Kamaz vyráběl jen jednu verzi nákladního vozu. Od zmíněného roku 1976 vznikla řada derivátů, z nichž některé byly čtyřkolkou, jiné šestikolkou. Kromě toho firma vyráběla i vozy osazené třemi nápravami, hnané z toho ale byly pouze dvě či dokonce jedna. Stejně tak dorazily v průběhu času také osmikolky a měnila se délka šasí nebo kabiny. Ta ale neustále spočívala nad pohonnou jednotkou.
První generace vozů vyráběná až do roku 2000 disponovala sníženou střechou či kulatými světlomety. Právě tyto prvky byly změněny u generace druhé, která přišla na svět v roce 1995 a je v produkci dodnes. Poznáte ji dle zvýšené nástavby i hranatých světel, kromě toho disponuje také novým nárazníkem. Stejným způsobem se ostatně změnila i generace třetí z roku 2004, která navíc přišla s hladkými stěnami kabiny pro zlepšení spaní.
Jsme u generace čtvrté, která se dočkala opravdu výrazné modernizace. Nová je celá přední část, včetně masky chladiče, nárazníku a světel. Dovnitř pro změnu dorazila plastová palubní deska s elektronickým přístrojovým štítem. Některé modely jsou osazeny americkými motory Cummins, které se v rámci spolupráce s touto firmou vyrábějí stejně jako náklaďáky v továrně Kamazu v městečku Naberežnyje Čelny.
Rok 2014 je spojen s generací pátou, která se pyšní kabinou převzatou od Mercedesu Axor. To neznamená, že by Rusové něco okopírovali, Daimler drží v Kamazu 11procentní podíl. Takřka rovnou polovinu má ovšem v majetku i nadále ruská federace skrze firmu Rostec, zbytek připadá na společnost Troika Dialog. Opomenout nesmíme i 4 % Evropské banky pro obnovu a rozvoj, která Kamaz svého času zachránila před bankrotem.
Zpět ale k samotným náklaďákům, respektive k jejich šesté generaci. Ta zatím zůstává oficiálně neodhalena a světu se zatím ukázala jen ve formě maskovaných prototypů. Vyvíjena je ve spolupráci s jihokorejskou firmou DMEC a odhalena by měla být až později v průběhu letošního roku. Kamaz zatím zkrátka na novou generaci jen láká, zřejmě někomu z továrny se ale podařilo vynést ven fotky jednoho z hotových aut a vystavit je na internet.
Dočkat bychom se měli v prvé řadě zcela nové kabiny, o které Kamaz říká, že se ještě více přiblíží moderním nákladním Mercedesům. Vidíme jinou palubku, volant, řadicí páku, čalounění dveřních panelů či schránku mezi sedadly. Dorazit by měla i vylepšená klimatizace a spousta elektroniky, kterou byste možná u ruského náklaďáku nečekali.
Zvenčí pro změnu dojde na nové nárazníky či příchod větších světel, která budou disponovat i LEDkami pro denní svícení. Dorazit mají také větší a hlavně vyhřívaná venkovní zpětná zrcátka, která bude možné nastavovat elektronicky. Kamaz tedy zřejmě definitivně vstupuje do 21. století, ačkoliv to na první pohled není moc znát - dle prvních fotek se totiž vůz zvenčí od dosavadního provedení liší jen v detailech.













Kamaz chystá výraznou modernizaci svého náklaďáku. Ten sice stále pořád podobně jako v 80. letech, konečně však dostal i hračičky z 21. století
Zdroj: Avtospravochnaya
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Petr Najman a jeho tým se rozešli včera 23:09
- Big Coffee Boxer od BMW Motorrad: stylový kávovar včera 12:15
- Jako lídři cestují k Balatonu Marquez, Gonzalez a Rueda včera 10:00
- Moreira v roce 2026 do MotoGP: Honda nebo Yamaha? včera 08:47
- Časový program na Balatonu 20.8.2025
Nejčtenější články
Nové Audi A5 je tak nepřesvědčivé, že v testech dostává nakopáno nejen od 6 let starého BMW, ale i od mainstreamu
22.7.2025Aukce ukázala skutečný zájem o elektrickou dodávku VW. Nikdo ji nechtěl tak moc, že na ceně ztratila 230 tisíc během 640 km
22.7.2025Toyota odhalila pozadí vyřazení hybridního sporťáku z její nabídky, o automobilovém průmyslu poslední dekády to říká vše
23.7.2025Nový vrcholný Moskvič se konečně začal prodávat. Je větší, silnější a vybavenější než srovnatelná Škoda, stojí ale podstatně míň
23.7.2025Šéf BMW M popsal, jak Euro 7 oklikou zabíjí spalovací motory. Němci ale podle něj mají triky, jak zabránit nejhoršímu
23.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva