Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na BMW 3 od Hyundai, koncept Genesis G70 je venku
23.3.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Má zvláštní jméno a asi vás neoslní ani svým pohonem. Tohle auto chce ale bodovat hlavně designem a má docela dobré předpoklady uspět.
Genesis si u nás říká vrcholný model Hyundai, který zatím mnoho zákazníků neoslovil. Tento vůz ale dláždí cestu celé luxusní divizi korejské automobilky, která by i u nás jednou prorazit mohla. Velký model G90 takové ambice jistě nemá, Hyundai ale při jeho premiéře slíbilo i další novinky a mezi nimi také podstatně menší sedan G70. Ten byl jako koncept avizován pro New York a protože tamní autosalon právě dnes začíná, G70 u toho nemůže chybět.
Jmenuje se opravdu zvláštně - Genesis New York Concept. Říkáme si, proč Hyundai nepoužilo trochu tradičnější označení typu „G70 Concept” a místo toho zvolilo trochu nešikovnou vazbu na místo odhalení, které vozu těžko bude moci být příjemné na jakékoli jiné autoshow, ale toto dnes nechme stranou. Vůz by to ostatně byl zajímavý, ať už by se jmenoval jakkoli.
Primárním smyslem vzniku i další existence vozu je vzhled. Jeho cílem je naznačit designové linie budoucího sedan srovnatelného se současným BMW řady 3, které automobilky nazývá luxusními a moderními. Jde prý o „ztělesnění atletické elegance” a i když k vozu nemíníme být tak vřelí, jistou atraktivitu mu upřít nelze.
Z charakteristických prvků karoserie lakované v „keramické modři” si povšimněte dlouhé přední kapoty (protože má jít primárně o zadokolku, řeči o korejském BMW 3 vážně nejsou plané), velké masky chladiče na přídi a úzkých světlometů se zvláštním vykrojením uprostřed, které pokračuje v mohutné nasávací otvory po krajích. Profil se vyznačuje dosti pozvolna klesající linií střechy (inu, móda „kupé-sedanů” ještě není mrtvá) a dosti zvláštně řešenými výdechy chladícího vzduchu v předních blatnících. To ale označme za „koncepční hříčku”, stejně jako minimalistická vnější zpětná zrcátka. Naopak pozoruhodně „buclatá” záď s opět úzkými světly příliš futuristicky nevyhlíží - toto by u Hyundai cestou do výroby nemuseli měnit vůbec.
Nevíme, jak moc se vám tento styl zamlouvá, to nejlépe posoudíte sami. Řekli bychom ale, že je dosti originální řešení a má šanci zaujmout. Přesuneme-li do kabiny, musíme konstatovat totéž. Ani tady nečekejte nic přízemního - nesmyslně tvarovaný volant přehlédneme, přístrojová deska je až na výjimku v podobě „fyzického” otáčkoměru tvořena monstrózním displejem, stejně jako výstup informačně-zábavního systému i se svým ovládáním o kus vedle. Jak asi tušíte, takové displeje dokáží promítat prakticky cokoli, takže budete-li muset na přístrojové desce mít i další pseudoanalogové „budíky”, uvidíte je.
Zbytek interiéru je plný kůže a dalších kvalitních materiálů. Kam nemohla kůže, tam poslala semiš a obložení palubky tu mají na starosti kovy jako měď či hliník. Vrátíme-li se k funkci, slibuje Genesis New York koncept unikátní rozhraní člověk-stroj, které prý „stanoví nová měřítka pro uživatelskou přívětivost a ovládání funkcí”. Tomu věřit můžete a nemusíte, ověřit tato slova zřejmě hned tak nebude jak.
Pokud se divíte, že jsme se dosud vyhýbali technice, nezapomeňte, že jde hlavně o designový koncept. O tom, co jej pohání, víme skutečně málo - hybridní pohon opírající se o dvoulitrový čtyřválec GDi, elektromotor a osmistupňovou automatickou převodovku. Dále známe jen celkový výkon soustavy - 245 a 353 Nm. Co s takovým potenciálem budoucí G70 dovede, netušíme, ale beztak jistě nemíří k tomu nabídnout pouze takový pohon.
A co s tímto konceptem bude dále? To je zatím otázkou, s jistotou víme jen to, že se z něj jednoho dne stane sériový model G70. Jak moc bude této studii podobný a kdy přesně dorazí, zatím nedokážeme říci. Čekejme jej ale spíše dříve než později - konkurence nikdy nespí a Korejci si jistě chtějí ukousnout kus svého „prémiového koláče” ve střední třídě co nejdříve.























Předobraz budoucího Genesis G70 živě v New Yorku















Koncept Genesis New York se snaží zaujmout hlavně vzhledem. A docela mu to jde...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nejnovější články
Číňané začali v novém prodávat rodinné SUV za 275 tisíc Kč, které sveze i 7 lidí. Ovládá se pomocí gest
před 7 hodinami
Výrobce elektromobilů svým posledním krokem nechtěně přiznal, jak ohromně tato auta ztrácejí hodnotu
před 9 hodinami
Na míru upravené superauto největšího podvodníka světa hudby se potichu prodalo za pořádný balík
před 10 hodinami
Jaký nesmysl je hybridní 911, už se provalilo, Porsche ale po humbuku zkouší zmírnit rozčarování
dnes
Nové řešení bezdrátového dobíjení mobilů v autě je po čase první, které vám nebude pít krev
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.21. 21:40 - Předseda
- BMW Divize 12.21. 21:38 - Předseda
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.21. 16:41 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.21. 15:22 - pavproch
- Volkswagen obecne 12.21. 13:13 - řidičBOB
- Onboard videa 12.21. 13:13 - brnenska.odchytova
- Tesneni pod hlavou 12.20. 18:04 - sprusle183
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.19. 15:53 - Truck Daškam
