Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prohlédněte si nejnovější ruský náklaďák. Zemi svého původu hrdě dává najevo
24.10.2018 | Mirek Mazal
V Rusku mají rádi všechno velké, a tak i jeden z tamních velkých náklaďáků vypadá díky svému pojetí ještě mohutněji. Nyní se představil ve své inovované verzi s novým pohonem.
V Rusku si potrpí na těžké terénní náklaďáky, jejichž akceschopnost neomezí rozmary počasí nebo náročný terén. Složité podmínky v širé Rusi nejsou ničím výjimečným, a tak se tamní automobilky v průběhu času naučily vyrábět adekvátní dopravní prostředky, které ve zbytku světa nezřídka nemají obdoby. A v Čeljabinské oblasti ve městě Miass vymysleli další do party mohutných strojů, jejichž původ uhádnete na první pokus.
Jde o produkt skupiny GAZ, do které spadá i výrobce náklaďáků značky Ural. Jeho model Next se vyrábí už od roku 2015, teď ale prošel modernizací, a to je dobrý důvod podívat se mu znovu pořádně na zoubek. Nákladní automobil je pozoruhodný už svým původem - skládá se z kabiny vyráběné za branami fabriky GAZ v Nižném Novgorodu, plechové výlisky dílů přicházejí až z Číny od společnosti Komatsu a motory v dosavadních variantách 176 až 229 kW (239 až 311 koní) vznikají v JaMZ (Jaroslavský motorový závod).
Původně byly k dispozici dvě verze Nextu - třínápravový a dvounápravový. Model se třemi nápravami slouží obvykle jako základ různým komplikovaným nástavbám. Vedle standardní konstrukce plošiny se dalo zajistit sklápěcí rampu, jeřáb, nákladní korbu nebo uspořádání pro přepravu lidí v nerovném terénu.
Tato varianta zůstává v nabídce, Ural ale nyní světu v rámci modernizace představil schopnější náhradu dvounápravové verze zaměřenou spíše na silniční provoz s konfigurací pohonu 6x4. Dosud byly tři nápravy automaticky spojeny s „terénním” pohonem všech kol, prezentovaná novinka si poradí jen se dvěma hnanými osami z celkových třech. Ural Next 6x4 bude vyráběn v řadě specifických variant, z nichž některé můžete vidět na snímcích níže - od nákladních jeřábů a cisteren až po popelářská auta.
Nenechte se ale zmást poněkud „krotší” technikou, Ural je i v nejnovějším provedení pořádný mastodont dávající okolí už svým vzhledem najevo, že se hned tak něčeho nezalekne. V nejschopnějších verzích je jeho rozměrná maska chladiče s obřím logem usazena vysoko nad zemí nad neméně mohutným nárazníkem, který musí být „dvouřadý”, aby byl vůbec schopen efektivně sloužit svému účelu. Až agresivní vzezření pak dotváří i přední trojitá světla Hella instalovaná právě do předního nárazníku.
Podvozek stroje si vzala na starost čínská společnost Hande. Křížení náprav a mezinápravový zámky diferenciálů usnadňují pohyb vozu v náročných podmínkách. Konstrukce přední nápravy umožňuje dosáhnout malého poloměru otáčení, což má za následek - vzhledem k rozměrům tohoto monstra - vynikající manévrovatelnost.
Inovované Uraly Next jsou vybaveny řadovými dieselovými motory YMZ-536 (pro sklápěč) a YaMZ-653 (pro tahač). Oba motory mají objem 6,65 litru, první vyvine 325 koní (239 kW) a 1 375 Nm, druhý umí 426 koní a 2 000 Nm. Základní model má standardně 9stupňovou manuální převodovkou ZF 9S 1515, výkonnějším agregátům sekunduje 16stupňová manuální převodovka ZF 16 S2225.
Vylepšený způsob změny rychlostních stupňů údajně posunulo výše kvalitu řazení, snížilo hluk a vibrace v kabině. Řadicí páka je malá a nachází se ve spodní části středové konzoly. Nejnižší řada výbavy obsahuje tempomat, centrální zamykání, elektrická okna, vyhřívané čelní sklo a vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelný multifunkční volant, a také palubní počítač s audiosystémem. Interiér tahače obsahuje také lůžko se samostatnými nástupními dveřmi.
Uraly jsou pochopitelně nabízeny primárně v Rusku, značka má ale zastoupení i v České republice. Zda a případně kdy či za kolik se inovovaný Next objeví ve zdejším prodeji, v tuto chvíli nemáme zprávy.



























Ural Next se vyrábí na jihu Ruska od roku 2015. Inovované provedení vylepšilo řadu drobností a do nabídky přiválo třínápravovou variantu s pohonem 6x4 mířící především na zpevněné cesty
Bleskovky
Max Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025Ferrari uspořádalo výlet pro majitele legendární F50, v hrstce aut se mu sešly stroje za víc než 3 miliardy
18.5.2025Možná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
17.5.2025
Nejčtenější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
20.4.2025Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
20.4.2025Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
20.4.2025„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
21.4.2025VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
21.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva