Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnejte si nový vrchol korejského luxusu s jeho předchůdci, pokrok během pár let je ohromný
27.12.2021 | Petr Prokopec
Korejské automobilky udělal už dříve tak velký krok vpřed, že se leckomu mohlo zdát, že už nebudou s to v nastoleném tempu pokračovat. Jak ale ukazuje novinka Genesis, minimálně v prémiové lize to stále možné je, vůz se během 6 let změnil k nepoznání.
Před dvěma týdny jsme si mohli posvítit na novou generaci Genesis G90. Korejská konkurence Mercedesu třídy S dorazí ve dvou verzích, kdy základ počítá s délkou 5 275 milimetrů a rozvorem 3 180 mm, zatímco u prodlouženého provedení můžeme očekávat 5 465 a 3 370 mm. Kromě toho ovšem dojde i na změny pod kapotou, neboť jakkoliv oba modely dostanou přeplňovaný 3,5litrový šestiválec, pouze u delší limuzíny bude pohonná jednotka doprovázena elektrickým kompresorem. Výkon by tak měl narůst nad 380 koní, stejně jako se zlepší i odezva. Na podrobnější data si ovšem musíme počkat.
Srovnání obou současných variant tedy necháme na pozdější dobu, nyní se místo toho zaměříme na porovnání s předchůdci. Raději ale přitom opustíme motorový prostor, jinak by to pro novinku nedopadlo příliš dobře. G90 bylo totiž možné objednávat i s pětilitrovým atmosférickým osmiválcem, jenž produkoval 413 nebo 425 koní. Zejména německé konkurenci se tak korejský vůz dokázal lépe postavit, a to zvláště poté, co Mercedes vyhradil motor V12 už pouze ultra-luxusnímu provedení Maybach.
Po stránce designové přitom nelze novince mnoho vyčítat. Zvláště čelní partie prošly vítanou proměnou, neboť původní G90 z roku 2015 stále ještě odkazovalo na vzhled mateřského Hyundai. Faceliftované provedení z roku 2019 pak pro změnu přišlo s ne zrovna oslnivým štítem, vedle jehož proporcí působila i dvacetipalcová kola jako příliš malá. Nově jej ovšem značka zmenšila, přičemž optické rozšíření nechala na světlometech. Ty mají duální design a propisují se do všech partií.
Zdvojenou linku tak najdeme i na bocích, a jakkoliv s daným tématem byla spojena i první generace po faceliftu, vše působilo trochu pouťově. Z tohoto úhlu pohledu tak lze chválit hlavně originál z roku 2015, jemuž zjevně stálo inspirací BMW řady 7. To samé se pak týkalo i zádě, která se však v rámci modernizace taktéž proměnila spíše v paskvil než cokoliv obdivuhodného. Vlastně nás tak ani nepřekvapuje, že americký prodejní vrchol přišel v roce 2017.
S novinkou by oproti tomu mohl být spojen větší úspěch, vůz totiž vypadá dobře z každého úhlu pohledu. A co je na dnešní dobu až překvapivé, působí nadmíru uceleně, neboť s přídí korespondují jak boky, tak i záď, kde taktéž nechybí dvojitá světelná linka. Ta s pomocí více zkoseného okna a víka zavazadelníku snižuje výšku, pročež se až zdá, že tu máme spíše sportovně koncipovaný sedan než luxusní limuzíny. Pohled do kabiny ovšem každému naznačí, na jaké je adrese.
Z pohledu řidiče přitom interiér prošel podobnými změnami jako exteriér, jakkoliv v tomto ohledu se již s kritikou šetřilo. Původní koncepce totiž připomínala nízkonákladové Hyundai, u kterého analogové hodiny neměly šanci vykopnout vás do vyšších sfér. To se však s faceliftem změnilo, neboť ubylo tlačítek, a ta zbývající byla lépe uspořádaná. Vzadu pak G90 již nepřipomínalo třídu S z 90. let minulého století, ale její modernější reinkarnaci.
U novinky se nicméně Korejci posunuli ještě dále, a pokud vám prostor vzadu připomene třeba Bentley, vůbec se tomu nebudeme divit. Vpředu pak Genesis přichází s mnoha unikátními prvky, jako jsou třeba linie palubky lemující digitální přístrojový štít. Tvar volantu pak odkazuje na zmiňovanou čelní masku, přičemž navíc působí moderně. Možná o to větší ranou mezi oči je displej klimatizace a hlavně jeho okolí, které je až příliš retro.
Suma sumárum lze nicméně novince ukázat palec nahoru, a to i přes downsizing v motorovém prostoru, který zkrátka jen odpovídá duchu doby. Můžeme už jen dodat, že u standardního provedení budou moci zákazníci volit mezi pohonem zadních či všech čtyř kol, zatímco prodloužená verze bude mít k dispozici jen systém 4x4. Osmistupňový automat pak bude jedinou převodovkou pro všechny varianty.















Genesis G90 první generace (na prvních fotkách v řadě) přišlo na svět v roce 2015 a o čtyři léta později se dočkalo faceliftu (na druhých fotkách v řadě). Ten nelze považovat za zrovna povedený, i proto lze druhé generaci (vždy na třetích fotkách) jen zatleskat. Foto: Genesis
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 2.7.2025
Nejnovější články
Sliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 21 minutamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před hodinouPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 3 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 4 hodinamiNová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva