Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na Opel Astra TCR při finálních testech, chce vládnout díky přední ose
12.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Ostrý německý hatchback se pochlubí chytrou přední nápravou, jenž musí zvládat 330 koní. O přítlak se pak stará mohutné zadní křídlo.
Ještě před pár měsíci o nové závodní sérii TCR (Touring Car Racing Series) vědělo jen pár nadšenců. Jelikož se ovšem šampionát těší velké oblibě automobilek, asi bychom se neměli divit, že jen získává na prestiži. Ta pro změnu nutí výrobce k stále rozsáhlejšímu vývojovému a testovacímu programu, který již začíná připomínat přípravy na mnohem známější podniky. Je však třeba dodat, že i nadále se pohybujeme v poloprofesionálním prostředí, kde samotné vozy vycházejí bez daně na nějakého dva a půl milionu korun.
V loňském roce jsme si mohli představit kupříkladu VW Golf TCR či Alfu Romeo Giulietta TCR, mnohem větší pozornost jsme však věnovali soutěžnímu provedení Opelu Astra. V jeho odhalování budeme pokračovat i dnes, neboť technici značky vyrazili s poladěným hatchbackem na portugalský okruh Circuito de Estoril. Zde proběhlo pětidenní testování a finální ladění, na jejichž základě budou moci být první exempláře na konci února předány zákazníkům.
Vývojový tým věnoval speciální pozornost přední nápravě, neboť „v závodním voze se 330 koňmi a pohonem předních kol je to klíčový komponent. Nejen brzdění čí řízení, ale také akcelerace ovlivňuje co do podélného a příčného přetížení chování předních kol,“ vysvětluje úskalí technický ředitel divize Opel Motorsport Dietmar Metrich.
A rovněž i dodává, že „nejde jen o časy na kolo, ale také o opotřebení pneumatik. Kdokoliv tedy má vůz s dobře fungující přední nápravou, má očividnou výhodu před těžkou konkurencí. A jelikož oblast zavěšení předních kol není v pravidlech TCR přímo specifikována, máme v designu přední nápravy značnou volnost.“
Mimo to ovšem technici kladli velký důraz také na základní nastavení, se kterým by závodníci neměli mít problém dosáhnout na maximální potenciál vozu. Metrich totiž zastává filozofii, podle které „je vždy snadnější udělat z rychlého závodního vozu spolehlivý než udělat ze spolehlivého rychlý. Nicméně potřeba jsou obě vlastnosti.“
Astra TCR by tedy vyjma sofistikované přední nápravy měla nabídnout i působivou mechanickou přilnavost danou šasí, koly a pneumatikami. Stejně tak ovšem lze počítat s aerodynamickým přítlakem, o který se stará čelní splitter a mohutné zadní křídlo. Na ovladatelnost má pak značný vliv i nízká hmotnost 1 200 kilogramů.
Dodat pak již můžeme jen tolik, že produkci oněch 330 koní (a 420 Nm točivého momentu) má na starosti přeplňovaná jedna šestka, která byla spřažena se šestistupňovou závodní převodovkou s pádly pod volantem. Interiér byl pak vykuchán prakticky až na dřeň, z palubní desky tak kupříkladu zbyla jen silueta.














Opel Astra OPC má aktuálně za sebou pětidenní testování v Estorilu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 2 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nejnovější články
Šéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
před 36 minutamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 2 hodinamiAudi zařízlo svůj ostrý elektrický kombík, konečně chápe, že takové auto nikdo nechtěl a nechce
před 3 hodinamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
včeraPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 09:07 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 09.12. 08:57 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.10. 18:19 - Vrooom
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB