Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokus Alfy Romeo o velký návrat je stále větší fiasko, prodeje padají až na dno
1.11.2020 | Petr Prokopec
Italská značka má zvuk, tradici, řadu zatvrzelých obdivovatelů a nové modely, mezi kterými nechybí ani SUV. Zákazníky ale nemá, a to ani v Evropě, ani v USA, teď už skoro vůbec.
Pohled na prodeje Alfy Romeo je tristní, ať už se podíváme do Evropy nebo Spojených států. A pokud Alfě fandíte, nedělejte si iluze, že jsou dány jen letošní situací na trhu. Poslední roky je to navzdory příchodu nových modelů stále větší mizérie, kterou letošek pouze smutně korunuje, víc nic.
Italská automobilka prodala letos v Evropě za prvních 8 měsíců jen 20 352 aut, což je o neskutečných 46 procent méně než loni za stejné období. A to je třeba dodat, že za loňský rok zaznamenala Alfa sešup 35 procent oproti roku 2018. Prodat 20 352 aut za většinu roku, to už je skoro nic a jen o něco málo méně tristní je situace na americkém kontinentu. Tam Alfa za první tři letošní kvartály prodala 12 493 vozů, což je sice meziročně jen o 7 % méně, vzhledem k totální mizérii v předchozích letech je to ale opět žalostně málo. Ostatně jde ještě o 40 % méně aut než v Evropě.
„Návrat zabere čas,“ naznačoval těžkosti Alfy již v roce 2017 její tehdejší šéf Reid Bigland. Zároveň dodával, že automobilka hodlá být maximálně trpělivá a chce pozvolna budovat povědomí o sobě i svých vozech, které nejsou nic než skvělé. Proto se nechtěla a nechce podbízet cenami, po třech letech snah si ale můžeme říci, že k žádnému pozvolnému budování čehokoli nedochází. Ještě v roce 2017 prodala Alfa v Evropě přes 86 tisíc aut, loni 54 tisíc, letos bude ráda za 30 tisíc - tomu se říká pozvolný propad, nikoli růst.
Situace je o to smutnější, že Alfa už nemá co lepšího nabídnout. Sedan střední třídy Giulia a podobně velké SUV Stelvio, současná páteř nabídky, míří přesně do segmentů, kde konkurenti od Audi, BMW a Mercedesu prodávají vůbec nejvíce aut. Ona tam ale nejenže prodejně neroste, ale dokonce postupně vyklízí pole. Cokoli jako sportovní kupé, větší SUV, menší SUV nebo kompaktní model - o tom všem se hovoří jako o dalším možném rozšíření nabídky - vstoupí do tříd, kde už není tolik z čeho brát, mezi prestižními značkami určitě ne.
Jsme tedy zvědavi, co dále s milánskou klasikou bude. Mateřský koncern FCA stále hledí do budoucnosti s optimismem, po definitivním spojení s francouzským PSA do konglomerátu Stellantis ale bude v podstatě v rukou Francouzů, co dále s Alfou bude. A pro další udržování živořící italské klasiky nad vodou jednoduše nemusí hořet.
Pokud dojde na maximální redukování náklady, aby nový konglomerát lépe čelil elektrickým výzvám brzké budoucnosti, pak Alfa Romeo bude nejspíše to první, co hodí přes palubu. A i když by nás něco takového hodně rozesmutnilo, byl by to docela pochopitelný krok - pokud Alfy téměř nikdo nechtěl ani v momentě, kdy s novými a atraktivními modely válčila v nejfrekventovanějších segmentech v obecně dobrých dobách, kdy jindy by je chtít měli?















Návrat Alfy Romeo je stále větší průšvih. Prodeje v USA i v Evropě rychle padají k nebývale nízkým hodnotám, nedaří se sedanu Giulia ani SUV Stelvio. Foto: Alfa Romeo
Zdroj dat: JATO Dynamics
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 4 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejnovější články
Jaké automobilky pořád nenabízí ani jeden elektrický model? Kupodivu nejde jen o výrobce sporťáků
před 2 hodinamiSvět aut vedle Číňanů dobývají i Indové, jejich nové SUV je na západě tak levné, že se i Škoda Fabia červená studem
před 3 hodinamiI levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 4 hodinamiPorsche už láká na elektrický Cayenne. Větší úspěch mu nemůže zajistit ani česká krasavice, ani legenda Top Gearu
před 5 hodinamiNové Audi A6 e-etron vypadá tak lacině, že vás snad ani nenapadne, že jde o drahé auto drahé značky
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva