Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokus Alfy Romeo o velký návrat je stále větší fiasko, prodeje padají až na dno
1.11.2020 | Petr Prokopec
Italská značka má zvuk, tradici, řadu zatvrzelých obdivovatelů a nové modely, mezi kterými nechybí ani SUV. Zákazníky ale nemá, a to ani v Evropě, ani v USA, teď už skoro vůbec.
Pohled na prodeje Alfy Romeo je tristní, ať už se podíváme do Evropy nebo Spojených států. A pokud Alfě fandíte, nedělejte si iluze, že jsou dány jen letošní situací na trhu. Poslední roky je to navzdory příchodu nových modelů stále větší mizérie, kterou letošek pouze smutně korunuje, víc nic.
Italská automobilka prodala letos v Evropě za prvních 8 měsíců jen 20 352 aut, což je o neskutečných 46 procent méně než loni za stejné období. A to je třeba dodat, že za loňský rok zaznamenala Alfa sešup 35 procent oproti roku 2018. Prodat 20 352 aut za většinu roku, to už je skoro nic a jen o něco málo méně tristní je situace na americkém kontinentu. Tam Alfa za první tři letošní kvartály prodala 12 493 vozů, což je sice meziročně jen o 7 % méně, vzhledem k totální mizérii v předchozích letech je to ale opět žalostně málo. Ostatně jde ještě o 40 % méně aut než v Evropě.
„Návrat zabere čas,“ naznačoval těžkosti Alfy již v roce 2017 její tehdejší šéf Reid Bigland. Zároveň dodával, že automobilka hodlá být maximálně trpělivá a chce pozvolna budovat povědomí o sobě i svých vozech, které nejsou nic než skvělé. Proto se nechtěla a nechce podbízet cenami, po třech letech snah si ale můžeme říci, že k žádnému pozvolnému budování čehokoli nedochází. Ještě v roce 2017 prodala Alfa v Evropě přes 86 tisíc aut, loni 54 tisíc, letos bude ráda za 30 tisíc - tomu se říká pozvolný propad, nikoli růst.
Situace je o to smutnější, že Alfa už nemá co lepšího nabídnout. Sedan střední třídy Giulia a podobně velké SUV Stelvio, současná páteř nabídky, míří přesně do segmentů, kde konkurenti od Audi, BMW a Mercedesu prodávají vůbec nejvíce aut. Ona tam ale nejenže prodejně neroste, ale dokonce postupně vyklízí pole. Cokoli jako sportovní kupé, větší SUV, menší SUV nebo kompaktní model - o tom všem se hovoří jako o dalším možném rozšíření nabídky - vstoupí do tříd, kde už není tolik z čeho brát, mezi prestižními značkami určitě ne.
Jsme tedy zvědavi, co dále s milánskou klasikou bude. Mateřský koncern FCA stále hledí do budoucnosti s optimismem, po definitivním spojení s francouzským PSA do konglomerátu Stellantis ale bude v podstatě v rukou Francouzů, co dále s Alfou bude. A pro další udržování živořící italské klasiky nad vodou jednoduše nemusí hořet.
Pokud dojde na maximální redukování náklady, aby nový konglomerát lépe čelil elektrickým výzvám brzké budoucnosti, pak Alfa Romeo bude nejspíše to první, co hodí přes palubu. A i když by nás něco takového hodně rozesmutnilo, byl by to docela pochopitelný krok - pokud Alfy téměř nikdo nechtěl ani v momentě, kdy s novými a atraktivními modely válčila v nejfrekventovanějších segmentech v obecně dobrých dobách, kdy jindy by je chtít měli?















Návrat Alfy Romeo je stále větší průšvih. Prodeje v USA i v Evropě rychle padají k nebývale nízkým hodnotám, nedaří se sedanu Giulia ani SUV Stelvio. Foto: Alfa Romeo
Zdroj dat: JATO Dynamics
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejnovější články
- Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
před 2 hodinami (1) - Profesionální designér zkusil vysvětlit, jak mohly bizarní ledvinky BMW projít až do výroby
před 3 hodinami - Další velká automobilka končí s diesely, žádný nový už nemáme čekat
před 5 hodinami - Němci nabízí krabičku, která tuctový motor aut Škody levně změní na „sportovní”
před 6 hodinami - Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle TÜV ukazují, která v bazarech raději minout
před 8 hodinami - Koronavirus nakopl zájem o auta, která dříve kupovala jen hrstka „bláznů”
před 9 hodinami - Zjištění v dlouhodobém testu Tesly po 39 tisících km připomíná další problém elektromobilů
před 10 hodinami - K mání je nejvzácnější moderní Škoda, 1 z pouhých 100 vyrobených kusů stojí majlant
před 11 hodinami - Bohatí lidé při lockdownech zabíjeli nudu tím, že si objednávali „nesmyslná” auta na přání
dnes - Auto roku 2021 podle Britů je překvapivě „normální”, elektromobily ostrouhaly
dnes
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- BMW Divize 19:17 - Brus
- První auto - Focus mk2 18:48 - Rohllik28
- Chlubítko univerzální 18:16 - Lachende Bestien
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan