Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch
3.11.2021 | Petr Prokopec
V posledních letech slýcháme, že korejské značky to dotáhly tak daleko, že už nemají problém se svými drahými modely konkurovat tradičním prémiovým značkám třeba v USA. Soudě podle výsledků Kie K900 právě v Americe to tak ale úplně nevypadá.
Na sklonku 90. let minulého století začala korejská automobilka Hyundai pomýšlet na vstup do luxusního segmentu. Kvůli tomu došlo na spolupráci s Mitsubishi, přičemž obě značky pustily v roce 1999 na trh model Equus první generace. Korejci v té době sice naznačovali, že jde o konkurenci pro BMW řady 7 či Mercedes-Benz třídy S, ve skutečnosti ale Equus mířil spíše proti SsangYongu Chairman. A v tomto smyslu se dočkal úspěchu. Ten mezinárodní nepřišel, ostatně ani nemohl, neboť vůz byl vedle své domoviny nabízen pouze v Číně a na Středním Východě. Tam se ale neprodával špatně.
V případě druhé generace tak Equus zamířil i do Spojených států a nový svět nešel dobývat sám. V roce 2012 se dočkal sourozence v podobě Kie K9, která se v USA a Kanadě prodávala jako K900 a v Rusku jako Quoris. S délkou 5 090 milimetrů šlo o majestátní vůz, pod jehož kapotu šlo napěchovat i pětilitrový osmiválec. V roce 2015 tak Korejci v zámoří prodali 2 524 exemplářů, což odpovídalo zhruba polovině tehdejších registrací zavedenějšího Audi A8.
Vypadalo, že cesta k úspěchu je vydlážděna, po dosažení tohoto rekordu se ale zájem o Kiu K900 ve Státech začal rychle propadat. A zákazníky do showroomů nenahnala ani nová generace, která se objevila v roce 2018. Bylo to zklamání, nová K900 slibovala vysokou kvalitu a byla ve standardu vybavena mnoha luxusními prvky. Značka nicméně dále narážela na svou reputaci výrobce levných aut, od nějž málokdo chtěl vůz za 60 000 USD (cca 1,3 mil. Kč).
V loňském roce bylo ve Státech prodáno pouze 305 aut (v letech 2018 a 2019 pak šlo o 354 a 390 kusů), a tak se Kia rozhodla, že éra K900 je v novém světě u konce. Jinak než jako fiasko tento pokus označit nelze, třeba konkurenčního Mercedesu třídy S se v USA ročně prodávají i desetitisíce kusů. Kia tak letos rozhodla o předčasném ukončení prodeje, dealeři ale evidentně měli a mají na skladech část dříve dovezených exemplářů. Velký sedan se tak prodává i nadále, ovšem výsledky jen podtrhují dřívější stav - za první půlrok bylo udáno jen 70 kusů, v červenci pak byly prodány dva vozy, v srpnu žádný a v září jedenáct.
Mizérie pak logicky pokračovala i v říjnu, kdy byly prodány další dva exempláře. V daném kontextu ale i to musí Korejci považovat za úspěch. Ostatně, v mezičase dorazil na trh inovovaný Mercedes-Benz třídy S, který opět slízává veškerou smetanu. Nebo možná ne veškerou, neboť i německá automobilka je silně zasažena nedostatkem čipů. To už je ale trochu jiný příběh.








Kia K900 je pohledným vozem napěchovaným luxusem i moderní technikou. Spojena je nicméně s image výrobce levných aut, což zájem poslalo na dno. Korejci tak prodeje ve Státech oficiálně ukončili a v říjnu prodané dva skladové kusy musí považovat za úspěch. Foto: Kia
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva