Pokus Němců o skromný lidový karavan je zajímavý, jenom s cenou to úplně nevyšlo

Německé firmy obvykle ukazují karavany, které ohromí svými schopnostmi, provedením či luxusem. Tento chce být skromný a je skromný, jen jeho cena z něj masovou volbu moc nedělá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Pokus Němců o skromný lidový karavan je zajímavý, jenom s cenou to úplně nevyšlo

1.9.2019 | Mirek Mazal

Pokus Němců o skromný lidový karavan je zajímavý, jenom s cenou to úplně nevyšlo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německé firmy obvykle ukazují karavany, které ohromí svými schopnostmi, provedením či luxusem. Tento chce být skromný a je skromný, jen jeho cena z něj masovou volbu moc nedělá.

Volkswagen Transporter má za sebou letos modernizaci už šesté generace. U zákazníků je stále velmi populární i proto, že se dokáže stát základem mnoha různých variant stvořených přesně podle potřeb konkrétních zákazníků. Různá provedení nabízí sama automobilka a když něco nesvede vlastními silami, nastoupí externí firmy.

Jednou z nich je německý výrobce obytných aut Woelcke sídlící nedaleko Stuttgartu, který nabízí modifikaci dodávky na skromný karavan. Říká si Autark Crosser Compact, stojí na základech Transporteru T6 2,0 TDI s krátkým rozvorem a opravdu se nesnaží ohromovat přemírou prostoru, luxusu či čehokoli podobného.

Cílovou skupinou je dvoučlenná posádka, která na cestách nepotřebuje velké pohodlí, přesto se snaží nabídnout vše důležité. Proto nechybí toaleta s každodenně použitelnou koupelnou a okolo sprchy se záchodem se prochází dovnitř obytné části vozidla až k řidiči. Interiér je tak akorát pro malou kuchyňskou linku s dřezem, malým sporákem a lednicí. Oddíl na vaření charakterizuje velké množství šuplíků na uložení převážených věcí. Hned vedle skříněk navazuje rohová sedačka s vyklápěcím stolkem.

Skromný obyvatelný prostor lze rozložením pohovky přeměnit na společnou postel o rozměrech 1,95 x 1,30 metru. Do útrob Autarku se podařilo vměstnat nádrž na vodu o objemu 100 litrů pitné tekutiny. Odpad zvládne pojmout 40 litrů špinavé vody z kempování na samotě.

Stěny a střecha nástavby jsou vyrobeny ze speciálního plastového sklolaminátu GFK o tloušťce 30 milimetrů. Střecha z výroby nepotřebuje žádné výztuhy, protože běžně nemá žádné další využití. Až na přání zákazníka výrobce umožňuje montáž solárního systému a fotografie ukazují také možnosti instalace dodatečného sání nebo obutí osmnáctipalcových terénních pneumatik.

Zní to jako rozumná alternativa pro někoho, kdo chce mít slušný karavan se vším všudy a nechce za něj dát miliony. Jenže pokud tušíte, kolik může stát samotný Transporter, asi vás nepřekvapí ani fakt, že tato „skromná německá volba” není zrovna levná. Auto o délce 5,3 metru a šířce 1,93 metru stojí v základní výbavě 72 900 Eur (1,88 milionu Kč) a zaškrtnutí doplňkové výbavy typu automatická převodovka, pohon 4x4, asistenční systémy nebo lepší klimatizace se cena snadno dostane za hranici 100 tisíc Eur (2,58 milionu Kč). To už tak skromně nezní.


Pokus Němců o skromný lidový karavan je zajímavý, jenom s cenou to úplně nevyšlo - 1 - Autark Crosser Compact dalsi 01Pokus Němců o skromný lidový karavan je zajímavý, jenom s cenou to úplně nevyšlo - 2 - Autark Crosser Compact dalsi 02Pokus Němců o skromný lidový karavan je zajímavý, jenom s cenou to úplně nevyšlo - 3 - Autark Crosser Compact foto prvni 04Pokus Němců o skromný lidový karavan je zajímavý, jenom s cenou to úplně nevyšlo - 4 - Autark Crosser Compact foto prvni 05Pokus Němců o skromný lidový karavan je zajímavý, jenom s cenou to úplně nevyšlo - 5 - Autark Crosser Compact foto prvni 06Pokus Němců o skromný lidový karavan je zajímavý, jenom s cenou to úplně nevyšlo - 6 - Autark Crosser Compact foto prvni 01
Volkswagen T6 přestavěný na pojízdný domov vypadá skromně a je skromný, jen jeho cena tomu úplně neodpovídá

Zdroj: Woelcke

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.