Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 718 Cayman a Boxster odhalily techniku, přiberou 85 kilogramů
16.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé duo zlepší čas potřebný ke zrychlení na stovku o tři desetiny. Papírová spotřeba naopak klesne.
Německá automobilka z Zuffenhausenu na sklonku minulého týdne oznámila, že své modernizované modely Boxster a Cayman bude od příštího roku vést pod novou řadou Porsche 718. Změna názvu ovšem není jedinou novinkou, které se dočkáme. Mimo to se chystá také lehká obměna designu a opravdu výraznou inovací projde motorový prostor. A když říkáme výraznou, nepřeháníme - pod kapotou již nenajdeme atmosférické šestiválce, nýbrž přeplňované čtyřválce, jejichž příchodu se většina fanoušků značky děsí.
Aby tyto obavy Porsche zaplašilo, pozvalo některé naše zahraniční kolegy do kanadského Yellow Knife, kde se odehrávají zimní testy. Sedadlo řidiče jim bylo zapovězeno, a tak nemá smysl rozebírat jejich dojmy, při této příležitosti ale byly odhaleny mnohé technické aspekty nejen nového motoru s kódovým označením 9A2B4T. A právě těm se dnes budeme věnovat.
Nová pohonná jednotka u základního modelu počítá s 91milimetrovým vrtáním a 76,4milimetrovým zdvihem, načež tu máme dvoulitrový objem. Výkon by měl činit až 300 koní a maximální točivý moment 350 Nm. To Boxsteru postačí ke zrychlení z klidu na stovku za 5,5 sekundy (zlepšení o tři desetiny) a nejvyšší rychlosti 280 km/h (+ 16 km/h). Pohonná jednotka se pak má ochotně vytáčet až do 7 400 ot./min.
Varianta Boxster S má počítat s větším vrtáním i zdvihem, což posune zdvihový bychom objem až 2,5 litru. Maximální výkon stoupne na 360 koní, 400 Nm bude cifra svítící u nejvyšší hodnoty točivého momentu. S tímto nadělením pod kapotou by se přitom vůz měl dostat z klidu na dvoustovku za 16 sekund, tedy o pět desetin rychleji než dosud. Spotřeba by pak vůči současnému provedení měla poklesnout o přibližně litr na sto kilometrů, což platí také o základním modelu.
Inženýři Porsche osadili méně výkonný Boxster jedním menším turbodmychadlem, které má co nejvíce redukovat prodlevu typickou u přeplňovaných motorů. Potentnější provedení pak do vínku dostalo variabilní geometrii lopatek, kterou disponuje také turbo šestiválcového Porsche 911. Instalace přeplňování na místo dvou válců však prý pro automobilku byla nemalým problémem.
K potlačení vibrací značka použila čtyři aktivní úchyty motoru, chlazení mají na starosti zvětšené boční otvory, z nichž ten levý zásobuje čerstvým vzduchem vodou chlazený mezichladič. Ten přitom redukuje teplotu ze 160 stupňů Celsia na 50 stupňů Celsia, aby byl zaručen optimální výkon. O jeho přenos se pak stejně jako dříve postará šestistupňový manuál či sedmistupňový automat PDK.
Veškeré tyto modifikace přispěly se pak projevily nárůstem hmotnosti u základního modelu z 1 315 kg na 1 400 kilogramů, což je obrovský nárůst, podobný jako u větší 911. Ani tento handicap ale nezabránil zmíněnému zlepší jízdní dynamiky a - pro automobilku jistě podstatněji - snížení papírové spotřeby paliva.
Více bychom se měli dozvědět v lednu během oficiálního představení, naživo se pak Boxster i Cayman ukážou v březnu v Ženevě. A to nikoliv pouze se čtyřválcem či novým označením, ale také s modifikovaným interiérem, kde bude možné za příplatek sáhnout po volantu připomínajícím kousek z Porsche 918 Spyder. Očekávat můžeme také kvalitnější materiály.




















Porsche 718 Boxster se v Kanadě účastní zimních testů, oficiálně bude odhalen v lednu
Zdroje: Porsche, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Rozfofrovali jsme stovky miliard za elektromobily a efekt je nulový. Německý profesor popsal, jak absurdní je tato cesta boje proti emisím CO2
před 5 hodinami
Tohle je nový král ztráty hodnoty. Majitel si myslel, že na něm vydělá balík, ve skutečnosti ale prodělal přes 20 tisíc na každém ujetém km
před 6 hodinami
Prodeje Tesly jdou skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace v segmentu silně profituje
před 8 hodinami
Škoda Fabia RS se skutečně může vrátit, testovací model už má automobilka hotový
před 9 hodinami
Je smutné, když dnes i sportovní Hondy dělají „zelené mozky”, firma přiznala další nepochopitelné selhání
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 20:54 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 12.15. 20:29 - GeneHawkins
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.15. 15:01 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.15. 11:48 - pavproch
- F1 12.15. 11:28 - jerry
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
