Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 718 Cayman a Boxster odhalily techniku, přiberou 85 kilogramů
16.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé duo zlepší čas potřebný ke zrychlení na stovku o tři desetiny. Papírová spotřeba naopak klesne.
Německá automobilka z Zuffenhausenu na sklonku minulého týdne oznámila, že své modernizované modely Boxster a Cayman bude od příštího roku vést pod novou řadou Porsche 718. Změna názvu ovšem není jedinou novinkou, které se dočkáme. Mimo to se chystá také lehká obměna designu a opravdu výraznou inovací projde motorový prostor. A když říkáme výraznou, nepřeháníme - pod kapotou již nenajdeme atmosférické šestiválce, nýbrž přeplňované čtyřválce, jejichž příchodu se většina fanoušků značky děsí.
Aby tyto obavy Porsche zaplašilo, pozvalo některé naše zahraniční kolegy do kanadského Yellow Knife, kde se odehrávají zimní testy. Sedadlo řidiče jim bylo zapovězeno, a tak nemá smysl rozebírat jejich dojmy, při této příležitosti ale byly odhaleny mnohé technické aspekty nejen nového motoru s kódovým označením 9A2B4T. A právě těm se dnes budeme věnovat.
Nová pohonná jednotka u základního modelu počítá s 91milimetrovým vrtáním a 76,4milimetrovým zdvihem, načež tu máme dvoulitrový objem. Výkon by měl činit až 300 koní a maximální točivý moment 350 Nm. To Boxsteru postačí ke zrychlení z klidu na stovku za 5,5 sekundy (zlepšení o tři desetiny) a nejvyšší rychlosti 280 km/h (+ 16 km/h). Pohonná jednotka se pak má ochotně vytáčet až do 7 400 ot./min.
Varianta Boxster S má počítat s větším vrtáním i zdvihem, což posune zdvihový bychom objem až 2,5 litru. Maximální výkon stoupne na 360 koní, 400 Nm bude cifra svítící u nejvyšší hodnoty točivého momentu. S tímto nadělením pod kapotou by se přitom vůz měl dostat z klidu na dvoustovku za 16 sekund, tedy o pět desetin rychleji než dosud. Spotřeba by pak vůči současnému provedení měla poklesnout o přibližně litr na sto kilometrů, což platí také o základním modelu.
Inženýři Porsche osadili méně výkonný Boxster jedním menším turbodmychadlem, které má co nejvíce redukovat prodlevu typickou u přeplňovaných motorů. Potentnější provedení pak do vínku dostalo variabilní geometrii lopatek, kterou disponuje také turbo šestiválcového Porsche 911. Instalace přeplňování na místo dvou válců však prý pro automobilku byla nemalým problémem.
K potlačení vibrací značka použila čtyři aktivní úchyty motoru, chlazení mají na starosti zvětšené boční otvory, z nichž ten levý zásobuje čerstvým vzduchem vodou chlazený mezichladič. Ten přitom redukuje teplotu ze 160 stupňů Celsia na 50 stupňů Celsia, aby byl zaručen optimální výkon. O jeho přenos se pak stejně jako dříve postará šestistupňový manuál či sedmistupňový automat PDK.
Veškeré tyto modifikace přispěly se pak projevily nárůstem hmotnosti u základního modelu z 1 315 kg na 1 400 kilogramů, což je obrovský nárůst, podobný jako u větší 911. Ani tento handicap ale nezabránil zmíněnému zlepší jízdní dynamiky a - pro automobilku jistě podstatněji - snížení papírové spotřeby paliva.
Více bychom se měli dozvědět v lednu během oficiálního představení, naživo se pak Boxster i Cayman ukážou v březnu v Ženevě. A to nikoliv pouze se čtyřválcem či novým označením, ale také s modifikovaným interiérem, kde bude možné za příplatek sáhnout po volantu připomínajícím kousek z Porsche 918 Spyder. Očekávat můžeme také kvalitnější materiály.
Porsche 718 Boxster se v Kanadě účastní zimních testů, oficiálně bude odhalen v lednu
Zdroje: Porsche, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před hodinou - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 3 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 4 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 5 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz