Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 718 tak úplně mrtvé není, od roku 2016 má nahradit Boxster a Cayman
23.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní značka s představením plochých čtyřválců výrazně změní svou hierarchii. Proto je změna názvu vlastně i pochopitelný krok.
Jsou tomu pouhé dva dny, co jsme přinesli zprávu o konci projektu nového základního modelu značky ze Zuffenhausenu. Jak se ovšem zdá, Porsche 718 tak zcela mrtvé není. Podle zasvěcených zdrojů blízkých německé automobilce sice nové auto tohoto jména ve vývoji opravdu není, toto označení by ale mělo ozdobit nové generace dvojice Boxster a Cayman. Důvod můžeme hledat v motorovém prostoru, kde novinky počítají s přeplňovaným čtyřválcem namísto atmosférického šestiválce.
Tento krok by přitom dával smysl, neboť s příchodem nových pohonných jednotek mají roadster i kupé citelně zlevnit. Zvláště v základním provedení, které počítá s 1,6litrovým plochým čtyřválcem o výkonu 210 koní. Agregát o stejném objemu přitom poháněl i dnes již legendární Porsche 550 Spyder, jemuž měl být projekt 718 nástupcem. Proto je vlastně vypuštění názvů Boxster a Cayman pochopitelné.
O trochu menší smysl ovšem již daná rošáda dává u verzí, jež budou okupovat střed a vrchol nabídky. V takovém případě se počítá s dvoulitrovými a 2,5litrovými motory, jejichž výkon má činit 285, resp. 360 koní. Zejména ve druhém případě jde přitom o větší výkon, než jaký je nyní vlastní 3,4litrovému šestiváleci. A jelikož turbo přidá oběma vozům na rychlosti a srazí spotřebu, lze na nižší cenu rovnou zapomenout.
Je tak dost možné, že označení 718 bude určeno pouze zmíněné 1,6litrové variantě, zatímco výkonnější modely budou i nadále nazývány Boxster a Cayman. Více ale nebudeme spekulovat, neboť do premiéry obou novinek zbývá ještě moře času - představeny budou až v roce 2016. Do té doby přitom automobilka může změnit svůj názor, jako to již v minulosti udělala několikrát.
Než se tak ovšem stane, dočkáme se ještě speciálních edic stávajících generací, které by měly nést názvy GT4 a RS Spyder. Dá se přitom počítat, že ty budou labutí písní atmosférických motorů, pročež lze očekávat enormní zájem. A zřejmě také následný růst hodnoty.









Současný Cayman se dočká nástupce, dost možná si ale nebude říkat Cayman
Porsche Cayman GT4 bude zřejmě jednou z posledních příležitostí, jak pořídit malé kupé s atmosférickým motorem
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejčtenější články
Tragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
16.8.2025VW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
16.8.2025Nejoblíbenější auto zločinců 90. let, které policie chtěla zakázat, je k mání v dokonalém stavu u oficiálního dealera Ferrari
16.8.2025Už i mladí lidé preferují spalovací auta před elektrickými, říká studie, která vyděsila šéfy automobilek
16.8.2025Mercedes udělal další sebevražedný krok ve svém směřování, uvnitř firmy dokonce zakázal používat „slovo na L”
17.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva