Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 991.2: turbofacelift se začal odhalovat, přinese až 420 koní
21.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno foto, video) Německá ikona dostane v rámci faceliftu jen nepatrně jiný vzhled a s ním hlavně výkonnější přeplňované šestiválce.
Doplněn 13:00: Přidali jsme nové video a záběry z něj, které ukazují faceliftovanou na místě do nejmenšího detailu.
Okolo modernizace Porsche 911 je v poslední době více než živo. Testovací prototypy dokonce navštívily i Prahu, čemuž se asi nemůžeme divit. Při kvalitě českých silnic je totiž jasné, že pokud novinka té či oné značky bude fungovat na místních komunikacích, pak bude fungovat skoro kdekoliv na světě, kde ještě mohou trpět touhou jezdit Porsche. A když přitom ještě přežije dlažební kostky hlavního města, mohou si technici zodpovědní za nastavení podvozku uznale poklepat po ramenou.
Kvalitu českých silnic ovšem nyní ponechme stranou a pojďme se soustředit pouze na samotný facelift německé sportovní ikony. Ten bude oficiálně naživo odhalen v září na autosalonu ve Frankfurtu, Porsche ale nejspíše pustí zásadní informace i první sadu fotek do éteru již pár týdnů předem. V rámci vizuálu ale přílišnou proměnu nečekejte, což ostatně dosvědčují i tyto snímky přímo od Prosche.
Očekávat tedy můžeme víceméně jen nové nárazníky, kdy ten přední nabídne větší vzduchové otvory kvůli lepšímu chlazení nových agregátů. Vzadu se pak pro změnu očekává rošáda postavení koncovek výfuku, které budou přemístěny z krajů karoserie blíže doprostřed. Lehčí revizí pak projdou též světla.
Uvnitř je sazkou na jistotu nový multimediální systém, nové snímky testovacích prototypů pak odhalují také zrevidovaný volant. Jeho součástí přitom bude ovládání jízdních režimů, které umožní přepínat mezi čtyřmi jízdními režimy. Základem bude nejspíše neutrální nastavení, mimo ně pak dorazí i ekologický mód a dva sportovní.
Největší změny, jak už ale všichni tuší, jsou spojeny s motorovým prostorem. Zde Porsche tajnůstkaří více, leccos ale přece jen víme - vůz nabídne opravdu jen přeplňované agregáty, kdy ten určený základně variantě 911 Carrera nebude mít ani třílitrový objem. Produkovat by ovšem měl zhruba 370 koní. Carrera S pak dostane do vínku okolo 420 koní, v jejím případě je však objem motoru neznámý.
Ve srovnání se stávajícím provedením lze tak opětovně očekávat zrychlení (Carrera S zvládne stovku zcela jistě pod 4 sekundy), neboť vyšší výkon bude k dispozici nejen ve vysokých, ale i v nižších a středních otáčkách. Přeplňování pak samozřejmě napomůže i snížení spotřeby a emisí CO2, neboť mnohem lépe vyhovuje laboratorním normám.
Tím nám dostupné informace končí, posloužit již můžeme pouze výhledem do budoucna, který je ještě smutnější než v případě faceliftu. Porsche totiž zvažuje, že by aktuálně vyvíjené přeplňované čtyřválce určené pro modely Boxster a Cayman napěchovalo i pod kapotou příští generace. Rok 2018 tedy nevyhlížíme s optimismem, vlastně s optimismem nevyhlížíme ani ten příští...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Nové snímky odhalují modernizovanou karoserii prakticky bez jakéhokoliv maskování
Nové odhalené oficiální snímky testovacích prototypů jen naznačují, že vizuálně se Porsche 911 991.2 příliš nezmění
Zdroj: Porsche přes Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 9 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 11 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.