Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Carerra GTS: to nejlepší z Carrer
19.9.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Porsche 911 Carrera S je mnohými považována za nejvyváženějšího zástupce současných devětsetjedenáctek. Atmosférický motor, pohon zadní nápravy a komfortní kabina je prý to nejlepší, co si normální smrtelník může přát. Carrera GTS k tomu přidává něco navíc, stane se ona královnou?
Mnozí si teď klepou na čelo, jak může být Carrera S tou nejlepší, když existují modely jako Turbo, GT2 RS či GT3 (RS)? Je to jednoduché, síly má na rozdávání, neztloustla kvůli pohonu všech kol, na okruhu se rozhodně neztratí a přitom je ji možno používat pro každodenní ježdění. Pro ty, kteří tyto argumenty uznávají, Porsche připravilo lahůdku v podobě modelu GTS.
Jedním ze základních vylepšení je zvýšení výkonu o 23 koní. Jeho maximum je 408 k. Ano, GT3 RS má ještě víc, ale jak již bylo řečeno, tu si rozhodně nevemete na nákupy. Hlavní zásluhu na „nových koních” ma speciální sání, ve kterém je 6 vakuem ovládaných klapek, které zvyšují točivý moment a tedy i výstupní výkon. Jen pro zajímavost, standardní Carrera S má takovou klapku jen jednu.
Karoserie GTS je shodná s Carrerou 4, ta má pohon všech kol, přesto jsou poháněna jen zadní kola. Důvodem pro volbu o 44 mm širší karoserie je možnost použítí většího rozchodu kol a širších pneumatik (305 mm). Ty jsou namontovány na 19" kolech s centrální maticí.
V interiéru najdete záplavu Alcantary a kůže, třípaprskový SportDesign volant a mnoho dalších prvků, které si můžete vybrat z dlouhého seznamu. Pro příklad uveďme automat automat PDK a paket Sport Chrono Plus.
Dostáváme se k výkonům. Maximálka 306 km/h, z 0 na 100 km/h to trvá 4,4 s. K tomu tedy musíte mít verzi kupé a dva výše zmíněné příplatkové prvky. Bez nich to bude trvat o 0,2 s déle.
Premiéru si Carrera GTS odbude v Paříži, kde se objeví obě karosářské varianty. V prosinci pak začnou prodeje na německém trhu, základní cena kupé bude 104 935 EUR, kabria 115 050 EUR.










Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
To to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 2 hodinamiStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 3 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 5 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 6 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva