Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 GT3 RS 2015: unikly finální specifikace, má 500koňový čtyřlitr
23.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový vrcholný model značky dostane čtyřlitrový motor naladěný na 500 koní. Jeho výkon má ovšem na zadní 21palcová kola přenášet jen automat PDK.
Nová generace Porsche 911 GT3 RS je jednou z nejočekávanějších novinek letošního roku. Zatím ovšem stále není jisté, zda ji uvidíme již za pár dní v Ženevě, či zda se premiéra uskuteční až na podzim ve Frankfurtu. Spíše ovšem počítáme s druhou variantou, neboť na výstavišti Palexpo by RS zbytečně odvádělo pozornost od nového Porsche Cayman GT4. Do oficiálního virtuálního odhalení nám tím pádem zbývají měsíce, tento krok je ale již pomalu zbytečný. Již dříve uniklé snímky nám totiž odprezentovaly karoserii a nyní se díky znovu uniknuvším specifikacím můžeme podívat i pod ní.
Tou asi nejzásadnější novinkou je fakt, že potvrzeny byly veškeré předchozí spekulace, jež naznačovaly, že nad zadní nápravu se nastěhuje čtyřlitrový motor. Nejde ovšem o předchozí Mezgerův agregát stejného objemu, jen jinak naladěný, nýbrž o vrcholnou verzi stávajícího plochého šestiválce s přímým vstřikováním. Očekávat máme 500 koní a 460 Nm, přičemž špičkový výkon bude generovat v 8 800 otáčkách.
Veškerý výkon zamíří na zadní sedadla, jistým zklamáním je ovšem přítomnost sedmistupňového automatu PDK, minimálně jak výchozí volby. V tomto směru je ovšem možné, že Porsche chystá ještě rozšíření nabídky o verzi, která by byla k mání s manuálem. O příchodu takového modelu se nedávno zmiňoval i hlavní testovací jezdec značky Walter Röhrl. Oficiální potvrzení však zatím chybí.
Od nářků se tedy můžeme přesunout k dalším technickým specifikacím, jež počítají s pokročilým vektorováním točivého momentu a elektronickým zadním diferenciálem. O šestatřicet milimetrů byl následně ve srovnání s Porsche 911 GT3 rozšířen rozchod kol, kdy na přední nápravě najdeme 20palcové ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 265/35, zatímco vzadu budou jednadvacítky a sudy o rozměru 325/30.
Za samotnými kovanými ráfky se skrývají vpředu šestipístkové a vzadu čtyřpístkové ráfky, které počítají s 380milimetrovými kotouči. Dále můžeme zmínit karoserii rozšířenou vpředu o 50 a vzadu o 30 mm (opět v porovnání s 911 GT3), která kupříkladu v oblasti dveří počítá s hliníkem, zatímco víko zavazadelníku a přední blatníky jsou z karbonu. Střecha pak pro změnu byla vyrobena z hořčíku.
S ohledem na tuto variaci lze očekávat nízkou hmotnost i těžiště, což ještě umocní užití polykarbonátových oken. Uvnitř pak najdeme pouze dvojici předních skořepin, zatímco ta zadní padla rovněž za oběť odlehčování. Více informací najdete v níže přiložených dokumentech, kdy odklon od Porsche 911 GT3 je vždy zvýrazněn tučně.


Chystané Porsche 911 GT3 RS se oproti již dříve odhalené verzi GT3 pozmění v celé řadě detailů...
...jak ostatně naznačily již předchozí uniklé snímky vozu s nemaskovanou karoserií
Zdroj: AxisOfOversteer@Twitter
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včeraVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva