Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Turbo 2016 je v reálu rychlejší než na papíře, vyrovná se i Bugatti
22.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Oficiálně pokoří varianta Turbo S naladěná na 580 koní stovku za 2,9 sekundy. Podle interních testů však umí být i o tři desetiny rychlejší.
Co jsme včera naznačili během představení inovovaného systému vektorování točivého momentu, jímž je vybaveno faceliftované Porsche 911 Turbo, to se dnes stává skutečností. Automobilka z Zuffenhausenu opravdu lituje, že se o její modernizované vlajkové lodi mluví méně, než by si přeplňovaný model zasloužil, a proto jej neopomíná zmínit při každé příležitosti. Šéf produktové linie August Achleitner přitom během mezinárodního představení v Jižní Africe potvrdil to, co si myslíme již delší dobu.
Podle oficiálních údajů se základní Porsche 911 Turbo rozjede z klidu na stovku za rovné tři sekundy, verzi Turbo S pak stačí dokonce o desetinu méně. Již těmito časy nejnovější inkarnace německé legendy převyšuje většinu konkurentů, nicméně ve srovnání s minulostí nejde prakticky o žádné zlepšení - tři sekundy byly během testování naměřeny i verzi před faceliftem, tedy vozu disponujícímu výkonem o 20 koní nižším. Jelikož se navíc u novinky zlepšila i přilnavost, dá se očekávat, že jízdní dynamika bude skutečně o poznání lepší.
Již dříve přitom Turba dokázala konkurovat i formálně rychlejším vozům a Achleitner potvrzuje, že ne náhodou. „Mohu vám říci, že těch 2,9 sekundy je docela konzervativní číslo, takže jej budete schopni dosáhnout docela snadno,“ řekl a dodal, že při interních testech zvládalo Turbo S sprint z klidu na stovku i za pouhých 2,6 sekundy. Je tak rychlejší než McLaren P1 a plně se vyrovná i modelu 918 Spyder. Kromě toho si může střihnout rovněž závody s Bugatti Veyron, aniž by se minimálně na prvních metrech muselo obávat porážky. Je přitom otázkou, kdy mu dojde dech, v rámci nejvyšší rychlosti ale již za supersportem z Molsheimu značně zaostává, pochopitelně.
Jak je tedy patrné, mnohem levnější Turbo se vyrovná alespoň v krátké akceleraci těm nejexkluzivnějším supersportům světa. Nicméně již oficiální parametry jej bez problémů staví na stávající piedestal značky. To ostatně dokládá i Achleitner, podle nějž 710 Nm točivého momentu představuje „padesátiprocentní rozdíl (vůči modelu 911 Carrera S, jenž dostal do vínku 500 Nm)... a myslím, že to je rozdíl dostatečný, který pocítíte zejména na závodním okruhu“.
Kromě toho šéf produktové linie dodává, že ke zvýšení točivého momentu verze Turbo S (750 Nm) nedošlo i přes instalaci větších turbodmychadel nikoliv kvůli výdrži sedmistupňového dvouspojkového automatu, ale s ohledem na spotřebu. „Stejně jako na výkon jsme se chtěli zaměřit na spotřebu, která je nyní o 0,6 litru na sto kilometrů nižší než dříve. Neviděli jsme přitom potřebu, proč verzi Turbo S navýšit točivý moment,“ upřesňuje stav Achleitner.
My tak jen můžeme dodat, že ve srovnání s dosluhující variantou došlo alespoň ke zvýšení výkonu, a to o výše proklamovaných 20 koní. Porsche 911 Turbo tak disponuje 540 koňmi, varianta Turbo S dokonce 580. Základní Carrera oproti tomu dostala do vínku koní 370 a provedení Carrera S 420. Na ohrožení svého sourozence tedy tyto modely skutečně nemohou pomýšlet.








Facelift přivál Porsche 911 Turbo o 20 koní více než předtím. Díky tomu by verze Turbo S měla zvládnout sprint na stovku za pouhých 2,6 sekundy, samozřejmě neoficiálně
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před hodinou
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 2 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 4 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 5 hodinami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
