Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Turbo 2016 je v reálu rychlejší než na papíře, vyrovná se i Bugatti
22.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Oficiálně pokoří varianta Turbo S naladěná na 580 koní stovku za 2,9 sekundy. Podle interních testů však umí být i o tři desetiny rychlejší.
Co jsme včera naznačili během představení inovovaného systému vektorování točivého momentu, jímž je vybaveno faceliftované Porsche 911 Turbo, to se dnes stává skutečností. Automobilka z Zuffenhausenu opravdu lituje, že se o její modernizované vlajkové lodi mluví méně, než by si přeplňovaný model zasloužil, a proto jej neopomíná zmínit při každé příležitosti. Šéf produktové linie August Achleitner přitom během mezinárodního představení v Jižní Africe potvrdil to, co si myslíme již delší dobu.
Podle oficiálních údajů se základní Porsche 911 Turbo rozjede z klidu na stovku za rovné tři sekundy, verzi Turbo S pak stačí dokonce o desetinu méně. Již těmito časy nejnovější inkarnace německé legendy převyšuje většinu konkurentů, nicméně ve srovnání s minulostí nejde prakticky o žádné zlepšení - tři sekundy byly během testování naměřeny i verzi před faceliftem, tedy vozu disponujícímu výkonem o 20 koní nižším. Jelikož se navíc u novinky zlepšila i přilnavost, dá se očekávat, že jízdní dynamika bude skutečně o poznání lepší.
Již dříve přitom Turba dokázala konkurovat i formálně rychlejším vozům a Achleitner potvrzuje, že ne náhodou. „Mohu vám říci, že těch 2,9 sekundy je docela konzervativní číslo, takže jej budete schopni dosáhnout docela snadno,“ řekl a dodal, že při interních testech zvládalo Turbo S sprint z klidu na stovku i za pouhých 2,6 sekundy. Je tak rychlejší než McLaren P1 a plně se vyrovná i modelu 918 Spyder. Kromě toho si může střihnout rovněž závody s Bugatti Veyron, aniž by se minimálně na prvních metrech muselo obávat porážky. Je přitom otázkou, kdy mu dojde dech, v rámci nejvyšší rychlosti ale již za supersportem z Molsheimu značně zaostává, pochopitelně.
Jak je tedy patrné, mnohem levnější Turbo se vyrovná alespoň v krátké akceleraci těm nejexkluzivnějším supersportům světa. Nicméně již oficiální parametry jej bez problémů staví na stávající piedestal značky. To ostatně dokládá i Achleitner, podle nějž 710 Nm točivého momentu představuje „padesátiprocentní rozdíl (vůči modelu 911 Carrera S, jenž dostal do vínku 500 Nm)... a myslím, že to je rozdíl dostatečný, který pocítíte zejména na závodním okruhu“.
Kromě toho šéf produktové linie dodává, že ke zvýšení točivého momentu verze Turbo S (750 Nm) nedošlo i přes instalaci větších turbodmychadel nikoliv kvůli výdrži sedmistupňového dvouspojkového automatu, ale s ohledem na spotřebu. „Stejně jako na výkon jsme se chtěli zaměřit na spotřebu, která je nyní o 0,6 litru na sto kilometrů nižší než dříve. Neviděli jsme přitom potřebu, proč verzi Turbo S navýšit točivý moment,“ upřesňuje stav Achleitner.
My tak jen můžeme dodat, že ve srovnání s dosluhující variantou došlo alespoň ke zvýšení výkonu, a to o výše proklamovaných 20 koní. Porsche 911 Turbo tak disponuje 540 koňmi, varianta Turbo S dokonce 580. Základní Carrera oproti tomu dostala do vínku koní 370 a provedení Carrera S 420. Na ohrožení svého sourozence tedy tyto modely skutečně nemohou pomýšlet.









Facelift přivál Porsche 911 Turbo o 20 koní více než předtím. Díky tomu by verze Turbo S měla zvládnout sprint na stovku za pouhých 2,6 sekundy, samozřejmě neoficiálně
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
USA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 2 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva