Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Turbo 2016 je v reálu rychlejší než na papíře, vyrovná se i Bugatti
22.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Oficiálně pokoří varianta Turbo S naladěná na 580 koní stovku za 2,9 sekundy. Podle interních testů však umí být i o tři desetiny rychlejší.
Co jsme včera naznačili během představení inovovaného systému vektorování točivého momentu, jímž je vybaveno faceliftované Porsche 911 Turbo, to se dnes stává skutečností. Automobilka z Zuffenhausenu opravdu lituje, že se o její modernizované vlajkové lodi mluví méně, než by si přeplňovaný model zasloužil, a proto jej neopomíná zmínit při každé příležitosti. Šéf produktové linie August Achleitner přitom během mezinárodního představení v Jižní Africe potvrdil to, co si myslíme již delší dobu.
Podle oficiálních údajů se základní Porsche 911 Turbo rozjede z klidu na stovku za rovné tři sekundy, verzi Turbo S pak stačí dokonce o desetinu méně. Již těmito časy nejnovější inkarnace německé legendy převyšuje většinu konkurentů, nicméně ve srovnání s minulostí nejde prakticky o žádné zlepšení - tři sekundy byly během testování naměřeny i verzi před faceliftem, tedy vozu disponujícímu výkonem o 20 koní nižším. Jelikož se navíc u novinky zlepšila i přilnavost, dá se očekávat, že jízdní dynamika bude skutečně o poznání lepší.
Již dříve přitom Turba dokázala konkurovat i formálně rychlejším vozům a Achleitner potvrzuje, že ne náhodou. „Mohu vám říci, že těch 2,9 sekundy je docela konzervativní číslo, takže jej budete schopni dosáhnout docela snadno,“ řekl a dodal, že při interních testech zvládalo Turbo S sprint z klidu na stovku i za pouhých 2,6 sekundy. Je tak rychlejší než McLaren P1 a plně se vyrovná i modelu 918 Spyder. Kromě toho si může střihnout rovněž závody s Bugatti Veyron, aniž by se minimálně na prvních metrech muselo obávat porážky. Je přitom otázkou, kdy mu dojde dech, v rámci nejvyšší rychlosti ale již za supersportem z Molsheimu značně zaostává, pochopitelně.
Jak je tedy patrné, mnohem levnější Turbo se vyrovná alespoň v krátké akceleraci těm nejexkluzivnějším supersportům světa. Nicméně již oficiální parametry jej bez problémů staví na stávající piedestal značky. To ostatně dokládá i Achleitner, podle nějž 710 Nm točivého momentu představuje „padesátiprocentní rozdíl (vůči modelu 911 Carrera S, jenž dostal do vínku 500 Nm)... a myslím, že to je rozdíl dostatečný, který pocítíte zejména na závodním okruhu“.
Kromě toho šéf produktové linie dodává, že ke zvýšení točivého momentu verze Turbo S (750 Nm) nedošlo i přes instalaci větších turbodmychadel nikoliv kvůli výdrži sedmistupňového dvouspojkového automatu, ale s ohledem na spotřebu. „Stejně jako na výkon jsme se chtěli zaměřit na spotřebu, která je nyní o 0,6 litru na sto kilometrů nižší než dříve. Neviděli jsme přitom potřebu, proč verzi Turbo S navýšit točivý moment,“ upřesňuje stav Achleitner.
My tak jen můžeme dodat, že ve srovnání s dosluhující variantou došlo alespoň ke zvýšení výkonu, a to o výše proklamovaných 20 koní. Porsche 911 Turbo tak disponuje 540 koňmi, varianta Turbo S dokonce 580. Základní Carrera oproti tomu dostala do vínku koní 370 a provedení Carrera S 420. Na ohrožení svého sourozence tedy tyto modely skutečně nemohou pomýšlet.
Facelift přivál Porsche 911 Turbo o 20 koní více než předtím. Díky tomu by verze Turbo S měla zvládnout sprint na stovku za pouhých 2,6 sekundy, samozřejmě neoficiálně
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 2 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 5 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 18:41 - řidičBOB
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova