Porsche 918 Spyder: dynamika s paketem Weissach je venku, stovku dá za 2,6 s

Za 1,6 milionu korun může hybridní Spyder neskutečně zrychlit. Zároveň se přitom vyznačuje ještě více nereálnými daty o spotřebě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 918 Spyder: dynamika s paketem Weissach je venku, stovku dá za 2,6 s

18.11.2013 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Porsche 918 Spyder: dynamika s paketem Weissach je venku, stovku dá za 2,6 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Za 1,6 milionu korun může hybridní Spyder neskutečně zrychlit. Zároveň se přitom vyznačuje ještě více nereálnými daty o spotřebě.

Mohlo by se zdát, že hybridní Porsche 918 Spyder už známe velmi dobře, veškerá technická data, která automobilka dosud zveřejnila, se týkala standarní verze. Severní smyčku Nürburgringu ale značka v rekordním čase pokořila s autem vybaveném paketem Weissach, o kterém jsme dosud věděli jen to, že odstraněním klimatizace nebo audio systému snižuje hmotnost o 34 kg. Zároveň přidává na aerodynamice, karbonových dílech i ceně. Základní sumu 768 026 Eur (cca 20 737 000 Kč) totiž šponuje o dalších 60 000 Eur (1,62 mil. korun).

Jak se tento příplatek projeví na jízdní dynamice? Stovku Spyder s paketem Weissach zvládne za pouhých 2,6 sekundy, což ve srovnání se základem znamená zrychlení o dvě desetiny. K akceleraci na dvoustovku je pak třeba 7,2 sekundy (- 0,5 s), metu tří set kilometrů v hodině hybridní supersport pokoří za 19,9 s (o podstatných 2,1 sekundy rychleji). Nejvyšší rychlost však již zůstala na standardních 345 km/h.

Kromě toho se samozřejmě změnila také data určená pro jízdy v čistě elektrickém režimu, q to kupodivu nikoliv pouze u odlehčeného provedení, ale také u standardu. Ten tak při využití dvou elektromotorů zvládne stovku za 6,2 sekundy, což oproti původně zveřejněnému času představuje úsporu osmi desetin. S paketem Weissach pak můžete dokonce ještě jednu další desetinu ubrat, 30kilometrový dojezd však zůstává nezměněn.

Jakkoliv jsou přitom veškeré nové technické parametry vítané, ten poslední již nemá s realitou mnoho společného. V rámci spotřeby se totiž od skutečného světa odkloníme úplně, neboť daných hodnot Porsche rozhodně nedosáhlo na Ringu, nýbrž v hermeticky uzavřených laboratořích. I proto může standard jezdit v průměru za 3,1 l/100 km, zatímco verzi s paketem Weissach prý postačí pouhé tři litry paliva na sto kilometrů.


Porsche 918 Spyder: dynamika s paketem Weissach je venku, stovku dá za 2,6 s - 1 - Porsche 918 Spyder Weissach 01Porsche 918 Spyder: dynamika s paketem Weissach je venku, stovku dá za 2,6 s - 2 - Porsche 918 Spyder Weissach 02Porsche 918 Spyder: dynamika s paketem Weissach je venku, stovku dá za 2,6 s - 3 - Porsche 918 Spyder Weissach 03Porsche 918 Spyder: dynamika s paketem Weissach je venku, stovku dá za 2,6 s - 4 - Porsche 918 Spyder Weissach 04Porsche 918 Spyder: dynamika s paketem Weissach je venku, stovku dá za 2,6 s - 5 - Porsche 918 Spyder Weissach 05Porsche 918 Spyder: dynamika s paketem Weissach je venku, stovku dá za 2,6 s - 6 - Porsche 918 Spyder Weissach 06
Porsche 918 Spyder vybavené paketem Weissach oproti standardu podstatně zrychlilo. A také podražilo

Petr Prokopec

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše