Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 918 Spyder: dynamika s paketem Weissach je venku, stovku dá za 2,6 s
18.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za 1,6 milionu korun může hybridní Spyder neskutečně zrychlit. Zároveň se přitom vyznačuje ještě více nereálnými daty o spotřebě.
Mohlo by se zdát, že hybridní Porsche 918 Spyder už známe velmi dobře, veškerá technická data, která automobilka dosud zveřejnila, se týkala standarní verze. Severní smyčku Nürburgringu ale značka v rekordním čase pokořila s autem vybaveném paketem Weissach, o kterém jsme dosud věděli jen to, že odstraněním klimatizace nebo audio systému snižuje hmotnost o 34 kg. Zároveň přidává na aerodynamice, karbonových dílech i ceně. Základní sumu 768 026 Eur (cca 20 737 000 Kč) totiž šponuje o dalších 60 000 Eur (1,62 mil. korun).
Jak se tento příplatek projeví na jízdní dynamice? Stovku Spyder s paketem Weissach zvládne za pouhých 2,6 sekundy, což ve srovnání se základem znamená zrychlení o dvě desetiny. K akceleraci na dvoustovku je pak třeba 7,2 sekundy (- 0,5 s), metu tří set kilometrů v hodině hybridní supersport pokoří za 19,9 s (o podstatných 2,1 sekundy rychleji). Nejvyšší rychlost však již zůstala na standardních 345 km/h.
Kromě toho se samozřejmě změnila také data určená pro jízdy v čistě elektrickém režimu, q to kupodivu nikoliv pouze u odlehčeného provedení, ale také u standardu. Ten tak při využití dvou elektromotorů zvládne stovku za 6,2 sekundy, což oproti původně zveřejněnému času představuje úsporu osmi desetin. S paketem Weissach pak můžete dokonce ještě jednu další desetinu ubrat, 30kilometrový dojezd však zůstává nezměněn.
Jakkoliv jsou přitom veškeré nové technické parametry vítané, ten poslední již nemá s realitou mnoho společného. V rámci spotřeby se totiž od skutečného světa odkloníme úplně, neboť daných hodnot Porsche rozhodně nedosáhlo na Ringu, nýbrž v hermeticky uzavřených laboratořích. I proto může standard jezdit v průměru za 3,1 l/100 km, zatímco verzi s paketem Weissach prý postačí pouhé tři litry paliva na sto kilometrů.






Porsche 918 Spyder vybavené paketem Weissach oproti standardu podstatně zrychlilo. A také podražilo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 2 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Garáž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 3 hodinamiVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včera