Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 918 Spyder odhalilo své finální technické parametry i vzhled
15.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Plug-in hybrid Porsche se závodním motorem a dvojicí elektromotorů už dostal i karoserii a především zná své definitivní technické parametry.
Před pár měsíci zveřejnila automobilka Porsche fotografie zvláštního vozu připomínajícího soutěžní speciál z Le Mans. Ke kráse sportovních prototypů mu ovšem chyběla jedna maličkost - karoserie. Místo ní bylo na autě naplácáno jen několik (ne úplně kompletních) panelů z Carrery GT. To, co zdálky vypadalo, jako podomácku vyrobený supersport, nám bylo představeno jako vývojová verze Porsche 918, testovaná na okruhu Nardo.
Design novinky zůstal utajen i bez nákladného maskování, podrobnosti o technice a její parametry si ale Porsche nenechalo jen pro sebe. Oficiálně oznámilo, že před zadní nápravou vozu je uložen 4,6litrový osmiválec odvozený z agregátu okruhového RS Spyder a s výkonem 578 koní. V8 je spojena se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK, která zpracovává také 122 koní jednoho elektromotoru. Ten druhý s výkonem 109 koní přímo roztáčí přední kola.
Automobilka dále uvedla, že celkový výkon systému činí 780 koní, 750 newtonmetrů a v případě aktivace overboostu krátkodobě vyvine až 950 newtonmetrů. Podle naměřených parametrů vycházela akcelerace na 100 km/h za méně než tři vteřiny, maximální rychlost 325 km/h a spotřeba podle „geniálních“ norem EU započítávajícím do měření také 26 kilometrů na baterky úsměvné tři litry na sto kilometrů.
Jak můžete vidět podle nejčerstvější série fotek, čekání na finální auto se blíží ke konci. Porsche nenechalo svého císaře dlouho nahého a obleklo jej do velmi slušivého, nicméně známého hávu, což je pouze potvrzení toho, že vedení automobilky se moc líbil už první prototyp a nehodlá na něm moc měnit. Potvrzen byl také termín produkce. Odstartuje v září 2013 a první klienti se dočkají vysněných klíčků od prvního hybridního supersportu ještě před koncem příštího roku.
Máte zálusk? Smůla, 918 Spyder už je přes rok vyprodaný.
Finální design se od původního konceptu příliš neodlišuje, zajímavým stylistickým prvkem budou asi koncovky výfuků umístěné těsně za kabinou
Zdá se, že finální verze Spyderu se od jeho konceptu vizuálně příliš nevzdálí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 6 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 9 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB