Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne Platinum Edition: luxusní výbava pouze pro šestiválce
2.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejprodávanější model značky dostal unikátní lak Platinum Silver, 19palcová kola nebo černo-béžový interiér. Pod kapotou ale jde již o standard.
Cayenne je pro automobilku Porsche naprostým favoritem. To bylo patrné zejména v posledních měsících, kdy jeho prodeje neustále stoupaly, zatímco druhý čtyřdveřový model značky, Panamera, padá dolů. Nic na tom zřejmě nezmění ani facelift, který jsme mohli nedávno vyzkoušet na vlastní kůži. Příchod nového SUV Macan by však pozici Cayenne mohl ohrozit, proto se Porsche rozhodlo zákazníky navnadit trochu luxusnější výbavou.
Platinum Edition ovšem není určena všem motorizacím, ale pouze benzinovému šestiválci, který produkuje 300 koní a 400 Nm, a jeho dieselovému kolegovi. Ten je pro změnu naladěn na 245 koní a 550 Nm, přičemž podle norem má v průměru spotřebovat 7,2 l/100 km, zatímco benzinový model by se měl pohybovat za 9,9 litru na sto kilometrů.
Motorový prostor však není tím, oč tu běží. Prim tentokráte hraje exteriér a interiér, kde v prvním případě evidujeme bi-xenonové světlomety, 19palcová litá kola Cayenne Design II nebo unikátní lak Platinum Silver Metallic (k mání je ovšem i základní černý a bílý odstín nebo metalízy Meteor Grey, Basalt Black, Mahogany a Carrara White).
V černo-béžovém interiéru vás pro změnu čekají polokožená sedadla, volant ve sportovním designu, multimediální systém PCM s navigací nebo unikátní koberečky. Dále je pak pro verzi Platinum Edition standardem parkovací asistent nebo vylepšený posilovač řízení, tím ale víceméně odklon oproti standardu končí.
Ceny této edice přitom v Německu startují na sumě 66 379 Eur (1,8 milionu korun) za benzinový model, zatímco Cayenne s turbodieselem vychází na 67 212 Eur (1,83 mil. Kč). Obdobnou politiku lze očekávat také na českém trhu, zde však ceny lehce pozvedne vyšší daň z přidané hodnoty a možná „bezpečnější” než skutečný aktuální kurs eura...
Porsche Cayenne Platinum Edition se od standardu liší jen výbavou, v motorovém prostoru zůstává vše standardní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
před hodinou - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 2 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 4 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 5 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 15:43 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan