Porsche Cayenne Turbo S 2012: nové Turbo S dostalo 550 koní

Dmychadla s titanovo-hliníkovými lopatkami a přemapovaná řídicí jednotka dodaly SUV sílu, díky níž zrychlí na stovku za 4,5 s a jede až 283 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche Cayenne Turbo S 2012: nové Turbo S dostalo 550 koní

12.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche Cayenne Turbo S 2012: nové Turbo S dostalo 550 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dmychadla s titanovo-hliníkovými lopatkami a přemapovaná řídicí jednotka dodaly SUV sílu, díky níž zrychlí na stovku za 4,5 s a jede až 283 km/h.

Pokud včera někdo pochyboval o tom, že bílá barva aktuálně vládne světu, má pro něj Porsche jasný argument. První prezentační kousek nového Cayenne Turbo S je totiž oháknutý do perleťově bílé karoserie. A co se skrývá pod ní?

Je to stejný motor, jaký můžeme nalézt v Porsche Panamera Turbo S. Tedy osmiválec přeplňovaný dvěma turby, která dostala titanovo-hliníkové lopatky, a doplněný modifikovanou řídicí jednotkou. Výkon 4,8litrové pohonné jednotky díky tomu povyskočil o 50 koní a 50 Nm točivého momentu na celkovou sílu 550 koní a 750 Nm, oproti příplatkovému kitu pro verzi Turbo se ale jedná jen o 10 koní navíc.

Zrychlení z klidu na stovku se těmito modifikacemi zkrátilo o dvě desetinky sekundy na pouhých 4,5 s, zatímco nejvyšší rychlost narostla o 5 km/h na 283 kilometrů v hodině. V Zuffenhausenu přitom dodávají, že ovlivněna nárůstem výkonu by neměla být průměrná spotřeba 11,5 l/100 km, její dosažení ale bude záviset hlavně na vaší pravé noze.

Turbo S se ovšem od standardního přeplňovaného Porsche Cayenne liší i mimo motorový prostor. Zvenčí můžete počítat s 21palcovými litými koly, zatmavenými světlomety nebo černě lakovanými spodními částmi zpětných zrcátek a nárazníků. Kromě toho dostal nejsilnější Cayenne v nabídce také čtveřici obdélníkových koncovek výfuku namísto oválných, které zdobí Turbo.

Do kabiny se pro změnu nastěhoval karbon, který najdete na palubní desce a dveřních panelech, nebo dvoubarevné kožené čalounění doplněné kontrastními stehy. Standardem je vzduchový podvozek s aktivními stabilizátory a tlumiči, vektorování točivého momentu spolupracující s elektronicky ovládaným diferenciálem a paket Sport Chrono.

Ceny v Německu startují na částce 151 702 Eur (cca 3 793 000 Kč), což je o nějakého tři čtvrtě milionu korun více než v případě Cayenne Turbo. Zaběhnutá praxe přitom říká, že české ceny budou jen nepatrně vyšší.


Porsche Cayenne Turbo S 2012: nové Turbo S dostalo 550 koní - 1 - Porsche Cayenne Turbo S 01Porsche Cayenne Turbo S 2012: nové Turbo S dostalo 550 koní - 2 - Porsche Cayenne Turbo S 02Porsche Cayenne Turbo S 2012: nové Turbo S dostalo 550 koní - 3 - Porsche Cayenne Turbo S 03Porsche Cayenne Turbo S 2012: nové Turbo S dostalo 550 koní - 4 - Porsche Cayenne Turbo S 04Porsche Cayenne Turbo S 2012: nové Turbo S dostalo 550 koní - 5 - Porsche Cayenne Turbo S 05Porsche Cayenne Turbo S 2012: nové Turbo S dostalo 550 koní - 6 - Porsche Cayenne Turbo S 06
Vzhledově se Porsche Cayenne Turbo S od základního přeplňovaného modelu liší mírně, větší změny najdete v motorovém prostoru - tam nyní pracuje rovných 550 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše