Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayman a Boxster 2016: čtyřválce v detailech, nabídnou až 370 koní
30.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní dvojici modelů ze Zuffenahausenu bude pohánět 240koňový dvoulitr. U výše posazených verzí lze očekávat 2,5litrový čtyřválec.
BMW zjevně není jedinou německou automobilkou, která bude nutit zákazníkům downsizing a přeplňování za každou cenu. Stejnou strategii začíná zastávat i Porsche, ačkoliv v případě značky ze Zuffenhausenu naštěstí alespoň ještě vidíme světlo na konci tunelu. Výrobce ikonických sporťáků se totiž neustále dušuje, že vrcholným verzím některých svých modelů atmosférické pohonné jednotky ponechá. Jistě, navěky to nebude, ale i za těch pár zbývajících let můžeme být vděčni.
Jak asi již velmi dobře víte, za pár týdnů bude na autosalonu ve Frankfurtu oficiálně představen facelift Porsche 911. Zvenčí a v interiéru se bude jednat pouze o několik drobností, pod kapotou však u variant Carrera a Carrera S nezůstane kámen na kameni. Atmosférické ploché šestiválce totiž nahradí přeplňovaný třílitr. Stále sice půjde o agregát s protiběžnými písty, nicméně i přes nárůst výkonu se dá očekávat ztráta charakteru.
Tím ovšem snahy Porsche stát se „moderní“ automobilkou nekončí. Již v příštím roce totiž můžeme očekávat příchod modernizovaného dua Boxster/Cayman, které rovněž u základních verzí přijde o atmosférický agregát. Zde je přitom sešup o to horší, že na místo šestiválců se nastěhují čtyřválce. Díky přeplňování lze sice počítat s vyšším výkonem i nižší papírovou spotřebou, přesto nás takový krok pranic netěší.
Ano, lze namítnout, že automobilka ze Zuffenhausenu se čtyřválci začínala, a dokonce o ještě nižším objemu. Nicméně od té doby utekla řada let a Porsche se evolučně propracovalo ke čtyřlitrovým šestiválcům či dokonce k 5,2litrovému atmosférickému desetiválci. Nikdo přitom od modelů 911 GT3 RS a Carrera GT nečekal, že spasí zeměkouli. Zároveň se však ani neočekávalo, že by tyto motory vyhubily medvědy, většina majitelů s nimi ujede pár tisíc kilometrů za rok.
Automobilka se přesto rozhodla pro nevítaný krok, zřejmě i pod vlivem mateřského koncernu VW Group. Můžeme tu tedy bědovat, běh dějin ale již nezvrátíme. Namísto pláče tedy přejdeme k informacím, kdy podle těch nejnovějších základní verze dvojice Boxster/Cayman dostanou do vínku přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 240 koní.
Kromě toho se očekává také příchod 2,5litrové čtyřválcové jednotky, které bude pohánět verze S a GTS. V prvním případě bude agregát produkovat 300 koní, ve druhém pak dokonce 370. Ztráty rychlosti se tedy nemusíme obávat, naopak lze v rámci sprintů z klidu na stovku i dvoustovku očekávat razantní zlepšení.
Nové pohonné jednotky by přitom zpočátku měli dostat nikoliv variabilní, nýbrž pevné lopatky dmychadel, posléze se však očekává přechod na variantu „e-turbo“. Díky elektricky roztáčenému turbu by přitom měla být eliminována prodleva, očekávat pak můžeme ještě vyšší výkon, než bylo aktuálně oznámeno.
Tím budou do rakve atmosférických motorů ze Zuffenhausenu zatlučeny další hřebíčky, zmínit již můžeme pouze ono proklamované světlo na konci tunelu. To na sebe vezme podobu 3,8litrového atmosférického šestiválce, který by nadále měl pohánět varianty Boxster Spyder a Cayman GT4. Je však otázkou, jak dlouho ve službě vydrží.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že Porsche plánuje na některých trzích posadit Cayman pod Boxster. Otevřené provedení se totiž mnohde prodává lépe než uzavřený model a značka by velmi ráda za pomoci odlišné cenové politiky dosáhla pravého opaku. Zda je to správně, to již necháme na vašem uvážení.









Facelift přinese Porsche Boxster a Cayman přeplňované čtyřválce. Radost z toho zrovna nemáme
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Nejnovější články
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
před 8 hodinamiPorsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
před 10 hodinamiDalší nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
před 11 hodinamiNezájem o elektromobily je takový, že je ani zloději nekradou. Nemají je ani komu prodat, ani k čemu použít
včera73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.07. 23:35 - Eda
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.07. 15:43 - pavproch
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12
- Politický koutek 10.06. 18:01 - řidičBOB