Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche chtělo vzkřísit auto, v němž se zabil James Dean, šéfové ale řekli „ne”
5.1.2021 | Petr Prokopec
Mnozí se nejednou ptali, proč Porsche nikdy přímo nenavázalo na svou legendu smutně proslavenou smrtí rebelujícího herce a nepostavilo nové auto podobného ražení. Ono ho ale postavilo, jen přednost dostala ještě větší dojná kráva.
Walter Maria de Silva byl svého času jednou z nejzářivějších hvězd koncernu VW Group. Od italské Alfy Romeo jej v roce 1999 přetáhl sám Ferdinand Piëch, který na bedra italského designéra ihned naložil pořádný úkol. Uložil mu vzkřísit značku Seat. To se mu povedlo, přičemž s novým stylistickým směrem dorazil nejen větší zájem publika, ale rovněž řada mezinárodních trofejí. Není tak divu, že o pouhá tři léta později již měl de Silva pod taktovkou kromě Seatu i Audi a Lamborghini.
S příchodem roku 2007 se z Itala stal šéfdesignér celého koncernu, jakkoliv nejvíce práce v té době odvedl pro Volkswagen. Podílel se na vzhledu nejdůležitějších modelů značky, pod jeho vedením vznikly Golf, Passat, Polo, Jetta, Sharan, Touareg, Touran či up!. Před pěti lety nicméně koncern opustil a pustil se na sólovou dráhu. Tím jeho hvězda poněkud zapadla, neboť se svou vlastní prémiovou obuví pro ženy zatím neprorazil takovým způsobem, jako se mu to povedlo právě v automobilové branži.
My ale dnes zavzpomínáme na doby, kdy tomu bylo jinak. Přímo na přání dnes už zesnulého Piëcha se italský designér postaral o podobu nástupce legendárního Porsche 550. Konkrétně pak verze Spyder, zvanou The Little Bastard, která se stala tragicky osudnou Jamese Deanovi. De Silva nicméně neměl vůz zkopírovat, pouze se inspirovat základními liniemi a udělat něco moderního.
Nakolik se mu to povedlo, se můžeme podívat až nyní, dvanáct let po zrodu konceptu. Ten se stejně jako auto „Rebela bez příčiny“ pyšnil motorem uloženým uprostřed, který měl skrze manuální převodovku neupřesněným výkonem zásobovat zadní kola. Vůz přitom dále disponoval výfukem usazeným uprostřed, nad nímž se tyčil automatický spoiler. Mimo to nechyběla ani žebra na bocích, která se nastěhovala i dovnitř.
Někdejší fotky Porsche s dalšími detaily zveřejnil s odstupem času až sám da Silva, podle nějž automobilka skutečně uvažovala o tom, že novinku pod označením 55One pustí do prodeje. Ovšem vedení automobilky nakonec řeklo ne, neboť vůz by až příliš zasahoval do teritoria, ve kterém již řádil Boxster. Navíc značka před sebou měla obří projekt, neboť pracovala na druhém firemní SUV. To nakonec dostalo přednost a minimálně z obchodního hlediska automobilka nechybovala - Macan je dnes jejím nejprodávanějším modelem a spolu s Cayenne jasně největší dojnou krávou. Tušíme ale, že nadšenci uvidí celou věc trochu jinak...



Někdejší šéf koncernu VW Group Ferdinand Piëch v roce 2008 zvažoval znovuzrození Porsche 550 Spyder a jeho stvořením pověřil samotného Waltera de Silvu. Ten podle nás uspěl, nakonec ale zůstalo jen u konceptu, který zůstal veřejnosti po dlouhých 12 let skryt. Přednost pro sériovou výrobu dostalo SUV Macan. Foto: Porsche
Zdroj: Walter de Silva@Instagram
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejčtenější články
Milionové gesto: Michael Schumacher nově podepsal helmu určenou pro charitativní aukci, možná to s ním není tak zlé
14.4.2025Přehmaty VW táhnou ke dnu i jeho obchodní partnery, automobilka s 61letou historií spadla hlavně kvůli Němcům do obřích ztrát
14.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Mercedes končí s dalšími dvěma modely, v době úspor musí pryč z nabídky vše, co není dostatečně „progresivní”
14.4.2025Prodejní data ukazují, jak rychle se Číňané rozpínají v Evropě i po světě, to jen EU zase unikla podstata
14.4.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 21:10 - northwind
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.13. 12:10 - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan