Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera Diesel: další naftové Porsche je na světě
2.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Naftový motor si s definitivní platností našel cestu do dalšího Porsche. Po SUV Cayenne je další „obětí” dieselmanie cestovní Panamera.
Porsche již loni potvrdilo, že svůj velký sedan křížený s několika dalšími typy aut osadí naftovým motorem. Očekávané se stalo skutkem právě dnes, kdy zuffenhausenská automobilka model Panamera Diesel oficiálně představila. Podívejme se tedy na to, co nabízí.
Na první pohled se Panamera Diesel prakticky nijak neliší od svých benzinových bratříčků (a o to tu jde...). Zkoumavé oko pozorovatelovo odhalí pouze jemný nápis „diesel” na dvojici předních dveří, tím vizuální specifika naftové Panamery končí.
To podstatné se pochopitelně skrývá pod kapotou, kde se usídlil dobře známý motor 3,0 V6 TDI koncernu Volkswagen. Pro použití v Panameře byl pochopitelně lehce upraven, aby působil přece jen trochu specifičtěji a tedy i důstojněji. Vybaven je upraveným vstřikováním common-rail pracujícím s tlakem až 2 000 barů a novým turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. S touto výbavičkou dává až 250 koní výkonu, který je dostupný v rozmezí 3 800 až 4 400 ot./min, točivý moment nejvýše 550 Nm je posazen do rozmezí 1 750 a 2 750 ot./min. Jde tedy zřejmě o úplně stejný motor, který dostal inovovaný Cayenne Diesel, jen stejná maxima výkonu a točivého momentu jsou u něj uváděna ve větších rozsazích otáček.
Takto vybavená Panamera není vyloženě lenoch. S povinným automatem Tiptronic S a pohonem zadních kol (pohon 4x4 zatím není k dispozici ani za příplatek) zrychlí na stovku za 6,8 sekundy a dosáhne rychlosti nejvýše 242 km/h. Podstatnější vlastností novinky je ale průměrná spotřeba nafty ve výši 6,5 l/100 km (emise CO2 odpovídají 172 g/km), což v kombinaci s osmdesátilitrovou nádrží znamená teoretický dojezd přes 1 200 km na jedno natankování. Pokud zvolíte příplatkové pneumatiky se sníženým valivým odporem, kombinovaná spotřeba klesne na 6,3 l/100 km (167 g/km). O přítomnosti systému start and stop nepochybujte, je v základní výbavě. Bez zajímavosti není ani to, že vůz je úspornější než dražší Panamera S Hybrid, je ale třeba dodat, že hybridní varianta je o více jak 50 procent výkonnější.
Cena Panamery Diesel začíná v Německu na 80 183 Eur vč DPH (cca 1 950 000 Kč), prvním natěšeným zákazníkům budou vozy této řady dodány letos v srpnu. V základní výbavě vozu by se měl nacházet aktivní podvozek PASM (vůz bude standardně dodáván s klasickým podvozkem s vinutými pružinami a tlumiči, za příplatek může být vybaven i vzduchovým odpružením), bi-xenonová světla, parkovací asistent vpředu i vzadu, kontrola tlaku v pneumatikách nebo satelitní navigace. Samozřejmě vedle mnoha jiných prvků, které v této třídě můžeme očekávat zcela automaticky.
Doplněno: Známe už i cenu vozu na českém trhu - u nás bude k mání od 2 059 000 Kč vč. DPH.
Nevíme, jestli jste si dieselová Porsche oblíbili, my z nich zrovna radostí neskáčeme. Pokud jsou vám ale trnem v oku, můžete si zkusit spravit náladu třeba pohledem nejnovější fotografie modelu 911 GT3 RS 4.0, který tatáž automobilka představila minulý týden.










Porsche Panamera Diesel - pro někoho zlý sen, pro jiného dálniční spása...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
- Schrötterův odchod z WRP Ducati 13.10.2025
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie 13.10.2025
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro 13.10.2025
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci 12.10.2025
Nejnovější články
Kolaps elektrických plánů GM si vybírá krutou daň. Firma kvůli nezájmu odepsala 33 miliard, varuje před dalšími ztrátami
před hodinouNěmci obnoví dotace na elektrická auta. Tentokrát tak, že si je vychytralí budou moci „koupit” úplně zadarmo
včeraNejnovější VW nevypadá jako nic, co už od Němců známe, přesto je má vrátit na prodejní trůn
včeraDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraNové řešení nabíjení elektromobilů v Austrálii vypadá jako žert, je to ale smutná skutečnost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva