Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera GTS oficiálně: atmosféricky naplno
17.11.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Přesně dle předpokladů jsme se v Los Angeles dočkali další modifikace Porsche Panamera. Verze GTS spojuje atmosférický V8 s tváří modelu Turbo.
Existuje takové rčení. Když něco vypadá jako kachna, chodí jako kachna a ozývá se jako kachna, asi to bude kachna. Jenže nejnovější přírůstek rodiny Panamer si z nás tak trochu tropí žerty. Vypadá jako Panamera Turbo, má brzdy jako Panamera Turbo, dokonce i podvozek má jako Panamera Turbo, ale jak už asi tušíte, Panamera Turbo to není. Říká si Panamera GTS a kráčí ve stopách 911 997 GTS a Cayenne GTS. Tato zkratka vždy označuje tu nejsilnější variantu poháněnou atmosférickým motorem. Její místo v nabídce bývá mezi modely S/4S a Turbo a nejinak je to právě u Panamery.
Pod přední kapotou verze GTS se nachází atmosféricky plněný benzínový osmiválec o objemu 4,8 l, jehož výkon vrcholí na 430 k při 6 700 1/min a maximum točivého momentu je 520 N.m při 3 500 1/min. Na ten navazuje dvouspojkový sedmistupňový automat PDK a pohon všech kol s elektronicky řízeným mezinápravovým diferenciálem a vektorováním přenosu točivého momentu na zadní kola (systém Porsche Torque Vectoring). Na 100 km/h to zvládne za 4,4 s, Passatům PČR půjde ujíždět rychlostí až 286 km/h.
Standardně je GTS vybaveno vzduchovým podvozkem s nastavitelnou výškou a aktivními prvky systému PASM, v základním nastavení Normal sedí vůz o 10 mm níže než Panamera S. Připlácet netřeba ani za paket Sport Chrono Plus, jenž přepnutím do módů Sport a Sport Plus umožňuje dále snížit světlou výšku a přitvrdit tlumiče a pružiny a současně aktivuje systém jménem Sound Symposer. O co jde?
Každý fanda pořádného svezení ví, že auto má mít zvuk nejen venku, ale také uvnitř. Na druhou stranu, nejedná-li se o auto typu 911 GT3 RS 4.0, výrazný zvuk může při každodenních jízdách obtěžovat. To řeší zmíněný Sound Symposer, který Panamera GTS podědila od nové 911. Ten je založen na zvukovém tunelu napojeném na membránu umístěnou na sacím traktu mezi filtrem a klapkou. Ta zachycuje a přenáší vysoké frekvence mechanických zvuků spolu s nízkými tóny produkovanými samotným sáním. Tunel je doplněn laditelným Helmholtzovým rezonátorem, který se na jedné straně stará o rezonanční zesílení chtěných frekvencí a na druhé straně potlačuje harmonické složky vyšších řádů, které vznikají při specifických otáčkách. Tato celá soustava ústí do A sloupků, které se starají o vyzáření přenesené akustické energie. Sofistikované, viďte. Nemohu se ale zbavit dojmu, komplikovanost vytváření podobné umělé atmosféry uvnitř auta již překročila únosnou mez.
Kromě této speciality už GTS nemá čím překvapit. Interiér je čalouněn kombinací kůže a Alcantary v několika odstínech. Nechybí ani monitor podélného a příčného zrychlení, to v případě, že se rozhodnete opravu vyzkoušet všech schopností této Panamery.
Vůz by se měl dostat do prodejů v únoru roku 2012, základní cena by se měla pohybovat okolo 2,75 milionu Kč.













































Porsche Panamera GTS
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
dnes
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Darryn Binder opouští Evropu 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 včera 17:04
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm včera 16:00
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP včera 13:00
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
Nejnovější články
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
před 5 hodinami
Značka proslulá uřvanými lehkými sporťáky se teď hlásí s tím, že neodpískala svůj elektrický projekt?
před 7 hodinami
Mercedes předělal svůj drsný náklaďák na luxusní stroj, pod který by se mohl podepsat i Maybach
před 8 hodinami
Číňané, kterým spadlo auto ze schodů při snaze napodobit Land Rover, se teď chtějí zkusit neztrapnit v Le Mans
před 9 hodinami
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
