Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera GTS oficiálně: atmosféricky naplno
17.11.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Přesně dle předpokladů jsme se v Los Angeles dočkali další modifikace Porsche Panamera. Verze GTS spojuje atmosférický V8 s tváří modelu Turbo.
Existuje takové rčení. Když něco vypadá jako kachna, chodí jako kachna a ozývá se jako kachna, asi to bude kachna. Jenže nejnovější přírůstek rodiny Panamer si z nás tak trochu tropí žerty. Vypadá jako Panamera Turbo, má brzdy jako Panamera Turbo, dokonce i podvozek má jako Panamera Turbo, ale jak už asi tušíte, Panamera Turbo to není. Říká si Panamera GTS a kráčí ve stopách 911 997 GTS a Cayenne GTS. Tato zkratka vždy označuje tu nejsilnější variantu poháněnou atmosférickým motorem. Její místo v nabídce bývá mezi modely S/4S a Turbo a nejinak je to právě u Panamery.
Pod přední kapotou verze GTS se nachází atmosféricky plněný benzínový osmiválec o objemu 4,8 l, jehož výkon vrcholí na 430 k při 6 700 1/min a maximum točivého momentu je 520 N.m při 3 500 1/min. Na ten navazuje dvouspojkový sedmistupňový automat PDK a pohon všech kol s elektronicky řízeným mezinápravovým diferenciálem a vektorováním přenosu točivého momentu na zadní kola (systém Porsche Torque Vectoring). Na 100 km/h to zvládne za 4,4 s, Passatům PČR půjde ujíždět rychlostí až 286 km/h.
Standardně je GTS vybaveno vzduchovým podvozkem s nastavitelnou výškou a aktivními prvky systému PASM, v základním nastavení Normal sedí vůz o 10 mm níže než Panamera S. Připlácet netřeba ani za paket Sport Chrono Plus, jenž přepnutím do módů Sport a Sport Plus umožňuje dále snížit světlou výšku a přitvrdit tlumiče a pružiny a současně aktivuje systém jménem Sound Symposer. O co jde?
Každý fanda pořádného svezení ví, že auto má mít zvuk nejen venku, ale také uvnitř. Na druhou stranu, nejedná-li se o auto typu 911 GT3 RS 4.0, výrazný zvuk může při každodenních jízdách obtěžovat. To řeší zmíněný Sound Symposer, který Panamera GTS podědila od nové 911. Ten je založen na zvukovém tunelu napojeném na membránu umístěnou na sacím traktu mezi filtrem a klapkou. Ta zachycuje a přenáší vysoké frekvence mechanických zvuků spolu s nízkými tóny produkovanými samotným sáním. Tunel je doplněn laditelným Helmholtzovým rezonátorem, který se na jedné straně stará o rezonanční zesílení chtěných frekvencí a na druhé straně potlačuje harmonické složky vyšších řádů, které vznikají při specifických otáčkách. Tato celá soustava ústí do A sloupků, které se starají o vyzáření přenesené akustické energie. Sofistikované, viďte. Nemohu se ale zbavit dojmu, komplikovanost vytváření podobné umělé atmosféry uvnitř auta již překročila únosnou mez.
Kromě této speciality už GTS nemá čím překvapit. Interiér je čalouněn kombinací kůže a Alcantary v několika odstínech. Nechybí ani monitor podélného a příčného zrychlení, to v případě, že se rozhodnete opravu vyzkoušet všech schopností této Panamery.
Vůz by se měl dostat do prodejů v únoru roku 2012, základní cena by se měla pohybovat okolo 2,75 milionu Kč.













































Porsche Panamera GTS
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
před 8 hodinamiProdeje elektrických aut v USA po letech růstu razantně klesají, některé značky už je prodávají po kusech měsíčně
před 10 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 11 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.17. 23:09 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.17. 20:48 - řidičBOB
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch