Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera Sport Turismo: kombi oficiálně, je to hybrid
26.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Porsche oficiálně představilo koncept, který naznačuje směr vývoje Panamery. Je to první plug-in hybrid v jeho historii.
Dnešní večer se musíme k nové Panameře Sport Turismo ještě jednou vrátit. Máme k dispozici technické detaily k pohonnému systému vozu a další podrobnosti. Porsche totiž neodhaluje nový koncept až zítra, neveřejná prezentace probíhá už dnes večer. V tuto chvíli proto stoprocentně víme, že Sport Turismo skutečně představuje stylistický směr, kterým se bude ubírat druhá generace Panamery a zároveň naznačuje připravované rozšíření počtu karosářských verzí.
Při představení studie kombíku šéf automobilky Mathias Müller rovněž potvrdil, že chystaný vůz bude sdílet platformu s budoucími modely Bentley, což je součást již dříve avizované kooperace mezi značkami v rámci koncernu Volkswagen.
„Máme zákazníky, kteří hledají praktičtější kabinu, ale Cayenne neberou jako nutné řešení,“ vysvětlil důvod existence konceptu Sport Turismo zdroj z automobilky britskému magazínu Autocar. Důvody, proč se jako kombi neobjeví již stávající, brzy modernizovaná Panamera, není těžké si domyslet. Porsche tuto možnost zkoumalo, ale náklady na přestavbu se ukázaly být natolik vysoké, že bylo rozhodnuto pokračovat v tomto projektu až u nástupce.
Koncept je dlouhý 4 950 mm, široký 1 990 mm a vysoký 1 401 mm. Ve srovnání se současnou typovou řadou je Sport Turismo o 10 mm kratší, 59 mm širší a 17 mm nižší. Čísla důležitá pro zákazníky vyhledávající velký zavazadelník k mání zatím nejsou, ale kombík by měl mít minimálně o 200 litrů větší kufr než Panamera disponující 445 litry.
Nemáme ověřeno, že by byl koncept pojízdný, každopádně Porsche jej bude představovat jako nový plug-in hybrid s označením e-hybrid. Hlavním generátorem síly potřebné k pohybu vpřed se stane avizovaný šestiválec 3,0 TFSI o výkonu 333 koní a pomáhat mu bude synchronní elektromotor s 95 koňmi. Kombinovaný výkon vozu by měl být cirka 415 koní, ve srovnání s Porsche Cayenne S Hybrid asi o 35 k více.
Takto vybavená Panamera Sport Turismo e-hybrid se (neoficiálně) dostane na stovku za méně než šest sekund, zatímco průměrná spotřeba by neměla překročit 3,5 litru na 100 km. Jako obvykle, i tuto nesmyslnou hodnotu vygenerovala iluzorní metodika měření zahrnující do omezeného cyklu také krátkodobou jízdu čistě na baterky. Jejich kapacita je poměrně nízká, jen 9,4 kWh, což odpovídá přibližně 3,6 litru benzínu. Podle Porsche to má stačit asi na 30 kilometrů do rychlosti 130 km/h a to nám zase připadá poměrně realistické, stejně jako doba nabíjení přibližně 2,5 hodiny.
K částečnému prodloužení dojezdu na akumulátory má pomoci režim e-charge, který bude možné aktivovat tlačítkem na volantu. Systém se postará o aktivnější rekuperací brzdné energie, patrně intenzivnějším zpomalováním při ubrání plynu cestou z kopce.
Výroba nové generace Porsche Panamera a tím také druhé karosářské verze Sport Turismo bude probíhat v Lipsku, s uvedením na trh můžete počítat v roce 2016.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
















 Porsche Panamera Sport Turismo vypadá na vlastní oči mnohem lépe než součastná verze čtyřmístného modelu ze Zuffenhausenu















Dvě premiéry v jednom balení - v prvním kombi Porsche má premiéru technologie plug-in
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 8 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
 Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před hodinou
 Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
 Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 3 hodinami
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 4 hodinami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    