Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche přidalo do nabídky dva nové modely s motorem 4,0 V8, emise toho silnějšího jsou smutným obrazem absurdity doby
20.7.2024 | Petr Prokopec
Opravdu se píše rok 2024 a toto je skutečně aktuální novinka. Můžeme být rádi, že jsme se něčeho takového dočkali, ovšem přetvářka spojená s novým vrcholným Porsche Panamera až trapně bije do očí.
Automobilka z Zuffenhausenu měla od loňského jara dost napilno. Nejprve v dubnu 2023 představila facelift Porsche Cayenne, než došlo v listopadu na příchod Panamery třetí generace. Letos v lednu se pak ukázal zcela elektrický Macan, jehož úvodní dvě varianty se tento týden dočkaly další dvoučlenné posily. V mezičase ovšem ještě Porsche vytáhl facelift modelu 911, který se vůbec poprvé ve své historii dočkal také hybridní techniky.
Nyní se Porsche rozhodlo vrátit k Panameře, jejíž nabídka sice zůstala širší, než tomu bylo v případě Macanu, ovšem i tak v ní oproti minulosti zely značné mezery. Ty jsou nyní z velké části zaceleny, neboť na světě je jak nové provedení GTS, tak i vrcholná varianta Turbo S E-Hybrid. V obou případech je můžeme pod kapotou počítat se čtyřlitrovým osmiválcem, což je potěšující, shoda tím ale končí. První novinka totiž kráčí jen spalovacím směrem, načež páruje 500 koní s 2 140 kilogramy. Stovku tak zvládá za 3,8 sekundy a maximálka činí 302 km/h.
Turbo S E-Hybrid oproti tomu z osmiválce doluje 599 koní, které mají podporu v elektromotoru, který je součástí převodovky PDK. Potenciál vozu umocňuje svými 190 koňmi, načež má celá soustava k dispozici 782 koní výkonu a 1 000 Nm točivého momentu. Stovku tak máte na tachometru za 2,9 sekundy, v případě nejvyšší rychlosti pak lze počítat s hodnotou 325 km/h. Pohled na ručku vah, kde skví hodnota 2 440 kg, ale vede k jistým obavám .
Jak je totiž vidno, možnosti osmiválcového motoru byly v případě GTS citelně utlumeny. I proto, že za toto provedení si značka účtuje 4 213 095 Kč, zatímco za Turbo S E-Hybrid požaduje 5 848 500 Kč. Kdyby chtěla, snadno by mohla role obrátit, přičemž GTS by v takové chvíli mohlo produkovat klidně i více než 600 koní (jako dosavadní Turbo S), zatímco karbonová dieta by jej dostala pod 2 tuny. V rámci dynamiky by tak bylo možné počítat s ještě působivějšími hodnotami, jenž by navíc byly stálé.
Jenže tímto způsobem by Porsche snížilo zájem o hybridní verzi na minimum. S ní je ovšem kromě již zmíněného spojena také udávaná spotřeba 1,4 až 1,6 litru na sto kilometrů a emise CO2 31 až 36 gramům CO2 na kilometr. To je skutečně obraz absurdity doby, neboť Turbo S E-Hybrid bude stejně povětšinou jezdit na osmiválcový motor, který bude mít s hmotností vozu víc práce než v případě verze GTS. A i kdyby ne, ani jeho dobíjení se neobejde bez emisí. Ty jsou ale pro EU nulové, a tak zatímco skoro 2,5tunový cvalík se tváří jako „emisní anděl”, lehčí a reálně efektivnější GTS je s 274 až 288 gramy CO2 hotový ďábel.
Proto Porsche reálně problematičtější techniku staví na absolutní vrchol a jen v jejím případě se pyšní časem 7 minut a 24,17 sekundy, kterého v Zeleném pekle dosáhlo právě s hybridem, jehož kompletní kolo můžete vidět níže. Za jeho třísetkilovou nadváhou přitom stojí hlavně baterie o kapacitě 25,9 kWh, s nimiž byste měli zvládnout až 84 km čistě na elektřinu. Standardně pak disponuje třeba aktivním podvozkem, řízením zadní nápravy či karbonovými brzdami vpředu (440 mm) i vzadu (410 mm).
Zákazníci pak u této verze budou moci sáhnout po příplatkovém paketu Carbon Aerokit, jenž počítá s řadou doplňků vyrobených z uhlíkových vláken. Nechybí pak ani adaptivní zadní spoiler opatřený Gurneyho klapkou, jenž zvládá v rychlosti 200 km/h generovat dodatečný přítlak 60 kg. Specifický bodykit pak dostala do vínku i verze GTS, v jejím případě jde však především o unikátní odstíny některých detailů. Jednadvacítky pak mohou „vyfasovat“ obě novinky.






















Panamera je nově k mání ve verzích GTS a Turbo S E-Hybrid. Druhá zmíněná bude na některých trzích k mání i s prodlouženým rozvorem. Reálně efektivnější je provedení GTS, které mohlo být i tím rychlejším, zas jednou ale vyhrálo novodobé pokřivování reality. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 48 minutami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 2 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 3 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
