Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche přiznalo chybu, příští GT3 dorazí opět i s manuální převodovkou
30.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka uznala, že svým přístupem zklamala puristy. Právě pro ně vyvíjí nový model 911 R. A zároveň jim s novou generací umožní dvojí volbu.
Prakticky od chvíle, kdy bylo jasné, že nové Porsche 911 GT3 nedostane manuální převodovku, je za tuto volbu automobilka ze Zuffenhausenu všeobecně kritizována. Jistě, s automatem PDK je německé kupé rychlejší, neboť ten řadí způsobem, k němuž se běžný řidič nedokáže přiblížit. Nicméně zároveň stojí i za jistou ztrátou interakce mezi vámi a strojem. A zrovna tento prvek je u vrcholného modelu značky jedním ze zásadních, nehledě na fakt, že Porsche Doppelkupplungsgetriebe zvyšuje hmotnost vozu o nějakých pětadvacet kilogramů.
Ačkoliv tedy automobilka svým rozhodnutím získala řadu nových zákazníků, zároveň o nemalé množství přišla. A právě pro tuto skupinku puristů je nyní připravena limitovaná edice 911 R, která bude osazena pohonným ústrojím z GT3, nicméně doplněným manuální převodovkou. Tím ovšem snaha o nápravu reputace jen začne, neboť příští generace vrcholných verzí ze Zuffenhausenu již bude k dispozici nejen s automatickou, ale rovněž s ručně řazenou převodovkou.
„GT3 je plná systémů, které dávají smysl na okruhu, ale puristé mohou cosi postrádat,“ dodává k zásadnímu omylu značky Andreas Preuninger, šéf programu GT. A proto okamžitě zmiňuje, že „naším dlouhodobým cílem je, aby si zákazníci mohli vybírat ze dvou variant“. Je tedy více než jisté, že manuál se vrátí. Poněkud nečekaně však půjde o šestistupňovou převodovku, nikoliv sedmistupňovou, která je dostupná v případě standardních modelů značky.
Důvod tohoto odklonu nejspíše tkví ve zpřevodování. Ostatně i onen automat PDK má v rámci přepnutí do sportovního režimu pouze šest rychlostní namísto sedmi. Kromě toho méně komplikovaná skříň bude spojena s ještě nižší hmotností, což je fakt, který se u Porsche GT3 počítá dvojnásob. Zda přitom stejný postup užije značka také u absolutního vrcholu RS, to zatím není jisté. Nicméně by bylo vskutku nelogické, kdyby se tak nestalo.









Stávající Porsche 911 GT3 dostalo do vínku pouze automatickou převodovku PDK. V příští generaci hodlá značka tuto chybu napravit
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 7 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejčtenější články
Moderní Ferrari skutečně stíhá nezájem, majitelé se musí při prodeji smiřovat s mnohamilionovými ztrátami
17.5.2025Čínská novinka působí jako sportovní sedan Lamborghini, i s 500 koňmi má ale stát jako Octavie 1,5 TSI
17.5.2025Jakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
18.5.2025VW to vymyslel. Svým elektromobilům přestane dávat bezduchá jména a lidé je začnou kupovat!
18.5.2025Tohle je přinejmenším nález dekády. Nikdy pořádně nevyužitá osina v zadnici Enza Ferrariho byla nalezena po 43 letech schovávání
18.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva