Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche přiznalo chybu, příští GT3 dorazí opět i s manuální převodovkou
30.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka uznala, že svým přístupem zklamala puristy. Právě pro ně vyvíjí nový model 911 R. A zároveň jim s novou generací umožní dvojí volbu.
Prakticky od chvíle, kdy bylo jasné, že nové Porsche 911 GT3 nedostane manuální převodovku, je za tuto volbu automobilka ze Zuffenhausenu všeobecně kritizována. Jistě, s automatem PDK je německé kupé rychlejší, neboť ten řadí způsobem, k němuž se běžný řidič nedokáže přiblížit. Nicméně zároveň stojí i za jistou ztrátou interakce mezi vámi a strojem. A zrovna tento prvek je u vrcholného modelu značky jedním ze zásadních, nehledě na fakt, že Porsche Doppelkupplungsgetriebe zvyšuje hmotnost vozu o nějakých pětadvacet kilogramů.
Ačkoliv tedy automobilka svým rozhodnutím získala řadu nových zákazníků, zároveň o nemalé množství přišla. A právě pro tuto skupinku puristů je nyní připravena limitovaná edice 911 R, která bude osazena pohonným ústrojím z GT3, nicméně doplněným manuální převodovkou. Tím ovšem snaha o nápravu reputace jen začne, neboť příští generace vrcholných verzí ze Zuffenhausenu již bude k dispozici nejen s automatickou, ale rovněž s ručně řazenou převodovkou.
„GT3 je plná systémů, které dávají smysl na okruhu, ale puristé mohou cosi postrádat,“ dodává k zásadnímu omylu značky Andreas Preuninger, šéf programu GT. A proto okamžitě zmiňuje, že „naším dlouhodobým cílem je, aby si zákazníci mohli vybírat ze dvou variant“. Je tedy více než jisté, že manuál se vrátí. Poněkud nečekaně však půjde o šestistupňovou převodovku, nikoliv sedmistupňovou, která je dostupná v případě standardních modelů značky.
Důvod tohoto odklonu nejspíše tkví ve zpřevodování. Ostatně i onen automat PDK má v rámci přepnutí do sportovního režimu pouze šest rychlostní namísto sedmi. Kromě toho méně komplikovaná skříň bude spojena s ještě nižší hmotností, což je fakt, který se u Porsche GT3 počítá dvojnásob. Zda přitom stejný postup užije značka také u absolutního vrcholu RS, to zatím není jisté. Nicméně by bylo vskutku nelogické, kdyby se tak nestalo.









Stávající Porsche 911 GT3 dostalo do vínku pouze automatickou převodovku PDK. V příští generaci hodlá značka tuto chybu napravit
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Největším prodejním hitem VW je dnes velké levné rodinné auto. Za 250 tisíc Kč nabízí víc než Škoda Octavia za 2,5násobek
před hodinouMercedes potichu zastavil dodávky nových elektromobilů do USA. Firmu táhnou ke dnu, zisky klesly o 56 %, dole jsou i prodeje a obrat
před 3 hodinamiDodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
včeraProfesor ekonomie přesně popsal, jak si evropské automobilky zničily svou vlastní budoucnost výměnou za krátkodobý zisk
včeraVietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Rychlodotazy 07.30. 20:36 - Kavis
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom
- Americké vozy a vše kolem nich 07.30. 09:06 - Stepan