Část Porsche 911 GT3 musí podruhé měnit motor, požár ale tentokrát nehrozí

Stávající svolávací akce se prozatím vztahuje jen na pět exemplářů. V jejich případě výměna motoru je rychlejší než oprava vadných zdvihátek ventilů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Část Porsche 911 GT3 musí podruhé měnit motor, požár ale tentokrát nehrozí

17.7.2015 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Část Porsche 911 GT3 musí podruhé měnit motor, požár ale tentokrát nehrozí

/

Stávající svolávací akce se prozatím vztahuje jen na pět exemplářů. V jejich případě výměna motoru je rychlejší než oprava vadných zdvihátek ventilů.

Možná si asi pamatujete na loňskou „Fire-Gate“, v jejímž důsledku Porsche svolalo zpět do servisů všechny do té doby vyrobené modely nové 911 GT3. Důvodem byl fakt, že u dvou exemplářů došlo k samovznícení pohonných jednotek. Automobilka ze Zuffenhaunsenu navíc až do vyřešení problému pozastavila dodávky již nasmlouvaných vozidel, pročež třeba takový Richard Hammond si na své nové zlatíčko musel počkat o pár týdnů déle, než zamýšlel.

Celá záležitost nakonec byla vyřešena, přičemž podle Porsche došlo k požáru kvůli uvolněnému šroubu táhla pístů. Všem 785 potenciálně ohroženým vozům byl tedy zcela vyměněn motor, přičemž zákazníci byli navíc i odškodněni. Sice nikoliv rovnoměrně, to ale nyní ponechme stranou. Místo toho se pojďme podívat na zoubek další svolávací akci, která se opětovně týká Porsche 911 GT3. A znovu přitom svou roli hraje motor.

Zatímco v loňském případě musely do servisů všechny exempláře, tentokráte prý jde podle stávajících informací pouze o pět vozů, z nichž čtyři slouží jako taxíky na Severní smyčce Nürburgringu. Problém pak postihl zdvihátka ventilů, jejichž oprava by prý byla časově natolik náročná, že se automobilka raději rozhodla vyměnit motor celý.

„Pravdou je, že v některých vzácných případech máme menší problém se zdvihátky ventilů,“ uvedl tiskový mluvčí značky Thomas Becki. „Jelikož oprava by zabrala delší dobu, než v případě majitelů GT3 akceptujeme, rozhodli jsme se raději motory zcela vyměnit a problém vyřešit následovně.“ Opravené agregáty pak prý Porsche použije při vývoji.

Daný krok značky samozřejmě více než schvalujeme, stejně jako fakt, že neschovává hlavu do písku a k problémům se přiznává. Je ale otázkou, kolik aut nakonec bude napodruhé svoláno a také to v nás trochu vzbuzuje obavy z příští generace, která má opětovně přijít s vyšším výkonem. Aby jej totiž při zachování bezpečnosti mohlo být dosaženo, možná přijde ke slovu turbo. A to by již akceptovatelné nebylo.


Část Porsche 911 GT3 musí podruhé měnit motor, požár ale tentokrát nehrozí - 1 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 01Část Porsche 911 GT3 musí podruhé měnit motor, požár ale tentokrát nehrozí - 2 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 02Část Porsche 911 GT3 musí podruhé měnit motor, požár ale tentokrát nehrozí - 3 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 03Část Porsche 911 GT3 musí podruhé měnit motor, požár ale tentokrát nehrozí - 4 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 04Část Porsche 911 GT3 musí podruhé měnit motor, požár ale tentokrát nehrozí - 5 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 05Část Porsche 911 GT3 musí podruhé měnit motor, požár ale tentokrát nehrozí - 6 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 06Část Porsche 911 GT3 musí podruhé měnit motor, požár ale tentokrát nehrozí - 7 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 07Část Porsche 911 GT3 musí podruhé měnit motor, požár ale tentokrát nehrozí - 8 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 08Část Porsche 911 GT3 musí podruhé měnit motor, požár ale tentokrát nehrozí - 9 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 09
Porsche 911 GT3 je sice famózním strojem, ale zároveň také přitahuje problémy

Zdroj: Car and Driver

Petr Prokopec

Diskuze 3 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše