Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche ukázalo marnost 1914koňového elektrického sporťáku, jeho čas z Ringu skoro vyrovnalo slabším a levnějším autem pro čtyři
3.1.2024 | Petr Prokopec
A je nesporně pikantní, že to německá značka takto vytmavila firmě, kterou sama částečně vlastní. Stačil jí poloviční výkon a zlomková cena spojená s dvojnásobnou praktičností, aby dosáhla skoro téhož.
Až do léta loňského roku Rimac Nevera decimoval vše, co jen trochu šlo. Nicméně akcelerace z nuly na stovku za 1,82 sekundy a pokoření čtvrtmíle za 8,25 sekundy byly pouze ukázkou dynamiky v přímém směru. Celý svět tak logicky čekal, jak si chorvatský hypersport povede na okruzích. Na oznámení času z Nordschleife došlo v srpnu a jakkoli fanoušci elektromobilů propukli v jásot, my jsme nebyli ohromeni ani trochu. A většina soudných lidí na tom byla stejně. Nevera má totiž k dispozici 1 914 koní, tedy vyšší výkon než jakýkoli jiný vůz, jaký se kdy v Zeleném pekle objevil. Přesto Nevera zvládla 20 832 metrů trati urazit až za 7 minut a 5,298 sekundy.
Nejednalo se o špatnou vizitku jen pro samotný Rimac, ale i pro elektromobily jako takové. Znovu se potvrdilo, že bateriový pohon zvládá pouze jediný trik a ani v podobě tak extrémního auta s cenou v řádu desítek milionů korun nedokáže vystoupit z vlastního stínu. Stačí si jen uvědomit, že o osm sekund lepší čas zajelo takové Porsche 918 Spyder již v roce 2013. Ještě o sekundu lépe pak na tom byla 911 GT3 RS o pět let později. A nová generace zuffenhausenské střely daný čas předloni snížila dokonce na 6 minut a 54,99 sekundy - je to přitom auto s čtvrtinovým výkonem za desetinovou cenu. Ve světle těchto dat tak Chorvaté měli spíše mlčet, než aby se před celým světem chlubili, že dosáhli rekordu mezi elektromobily.
A nyní tu máme další políček. Rimacu jej znovu vyťalo Porsche, tedy firma, která jej částečně vlastní a ovládá. Tváří se, že využívá schopností chorvatských expertů, sama je ale evidentně dál. Pravda, rekord Němci svým kolegům nesebrali, nicméně v podstatě z něj udělali bezcenný výsledek. Tovární jezdec Lars Kern totiž s inovovaným Porsche Taycan zdolal Severní smyčku za 7 minut a 7,55 sekundy. Tedy jen o dvě a půl sekundy pomaleji než mnohem výkonnější a výrazně dražší vůz, který navíc sveze jen dva cestující.
Porsche zatím o nové variantě svého elektromobilu, která dle oficiálních snímků dorazí s mnohem agresivnějším bodykitem, mnoho neřeklo. Obecně se však předpokládá, že Taycan zvaný Turbo GT by měl dostat do vínku trojici elektromotorů, díky čemuž výkon celé soustavy vzroste na 1 000 koní. To je ve srovnání se stávajícími variantami značný posun, stále tu ovšem máme asi polovinu toho, co má k dispozici Rimac. I proto je počin Porsche cennější než výkon Chorvatů.
Německá novinka dokáže zaujmout i projevem, aspoň se to tak z přiloženého videa jeví. Kern měl navíc zajet několik téměř identických měřených kol za sebou. V cíli pak měl na Taycan Turbo S, tedy dosud nejrychlejší provedení, náskok 1,3 kilometru. Na premiéru vozu jsme tedy velmi zvědavi, dojít by na ni mělo někdy v březnu. Ve stejnou dobu má být publikováno i celé video, z něhož radost nebude mít ani Tesla, jejíž vrcholný Model S Plaid byl na stejné trati o 18 sekund pomalejší .




Chystaný Taycan Turbo GT, jak by se novinka měla jmenovat, zajel Nordschleife za 7 minut a 7,55 sekundy. Je tak jen o dvě a půl sekundy pomalejší než Rimac Nevera s dvojnásobným výkonem, pouze jednou řadou sedadel a nepochybně zlomkovou cenou. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
před 2 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nejnovější články
Bugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
před 25 minutamiZkrachovalý největší evropský výrobce motorek dělal i auta, jejich výrobu teď převzala nenápadná miliardářská rodina
před hodinouNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
před 2 hodinamiNový polský prezident nechtěl obrněné auto po svém předchůdci, a tak si poručil nové. Tohle je ono
před 3 hodinamiPorsche našlo nové dno vysvětlování svého úpadku: Ten kolaps prodejů jsme plánovali!
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 11:19 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.21. 10:14 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha