Potíže dostihly i Volvo. Také ve Švédsku se masivně propouští a nemusí to být konec

Problémy se dnes nevyhýbají snad nikomu a Volvo není výjimkou. Švédové již v dubnu oznámili, že budou propouštět, k původně avizované redukci u firmy vyrábějící náklaďáky se nyní přidaly ještě větší vyhazovy u té produkující náklaďáky a autobusy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Potíže dostihly i Volvo. Také ve Švédsku se masivně propouští a nemusí to být konec

18.6.2020 | Petr Prokopec

Potíže dostihly i Volvo. Také ve Švédsku se masivně propouští a nemusí to být konec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Problémy se dnes nevyhýbají snad nikomu a Volvo není výjimkou. Švédové již v dubnu oznámili, že budou propouštět, k původně avizované redukci u firmy vyrábějící náklaďáky se nyní přidaly ještě větší vyhazovy u té produkující náklaďáky a autobusy.

Pandemie koronaviru již několik měsíců ovlivňuje veškeré dění, přičemž výjimkou určitě není automobilová branže. Ta naopak utrpěla jeden z nejtvrdších zásahů, neboť na několik týdnů byla zcela zastavena výroba a do značné míry i prodej. A jelikož nikdo neví, co přijde za den či dokonce za měsíc, řada lidí nákup nového vozu odkládá.

Kde není poptávka, tam je třeba redukovat nabídku, a tak automobilky jedna po druhé přistupují k výraznému propouštění zaměstnanců. Nejnověji se v tomto směru vyslovilo Volvo, které coby výrobce osobních aut již dubnu avizovalo, že propustí 1 250 lidí. Tento týden se přidala i stejnojmenná firma vyrábějící autobusy a kamiony, kde o práci přijde 4 100 zaměstnanců. Jednat se má hlavně lidi o na manažerských postech, přičemž opustit firmu mají ve druhém pololetí letošního roku.

Šéf Volvo Cars Hakan Samuelsson potvrdil výše zmíněné číslo s tím, že propouštění je nevyhnutelné, neboť ani po uvolnění restrikcí nelze před showroomy očekávat fronty koupěchtivých zákazníků. „Díky koronaviru je tak více než když dříve důležité zareagovat co nejrychleji, a pokud bychom propouštěli na dobrovolné bázi, vše by neproběhlo dostatečně rychle,“ uvedl.

Automobilka mimo to dodala, že i přes propouštění by neměla být ohrožena výrobní kapacita. Otázkou však je, zda ji nakonec Volvo nesníží v důsledku klesající poptávky. Květnové prodeje v Číně totiž sice meziročně vzrostly o 21,8 procenta, ovšem po několika „hluchých” měsících ani to není ohromující výsledek. Podobně lze hovořit o Spojených státech, kde došlo na 2,9procentní propad, natož pak o Evropě, kde byl dokonce 49,6procentní. Celkově tak byl v květnu odbyt značky nižší o 25,5 procenta, v rámci letošních pěti měsíců jsou pak globální prodeje Volva dole o téměř totožných 25 procent.

V případě divize kamionů a autobusů je propad ještě hrozivější, jen v březnu byl pád vůči únoru 75procentní. A od té doby jsou registrace v mínusu. „Nižší poptávku očekáváme i nadále a potřebujeme tomu naši organizaci správně přizpůsobit,“ uvedl šéf divize Volvo Group Martin Lundstedt. Z jeho slov tak vyplývá, že stávající kolo výpovědí možná nebude tím posledním.


Potíže dostihly i Volvo. Také ve Švédsku se masivně propouští a nemusí to být konec - 1 - Volvo kamiony 2020 propousteni 01Potíže dostihly i Volvo. Také ve Švédsku se masivně propouští a nemusí to být konec - 2 - Volvo kamiony 2020 propousteni 02Potíže dostihly i Volvo. Také ve Švédsku se masivně propouští a nemusí to být konec - 3 - Volvo kamiony 2020 propousteni 03Potíže dostihly i Volvo. Také ve Švédsku se masivně propouští a nemusí to být konec - 4 - Volvo kamiony 2020 propousteni 04
Koronavirem a jeho dopady bylo zasaženo i Volvo, hlavně pak firma vyrábějící kamiony. Tam o práci přijde nejméně 4 100 lidí, ve Volvo Cars dalších skoro 1 300

Zdroje: Volvo Cars, Volvo Group

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše