Potíže dostihly i Volvo. Také ve Švédsku se masivně propouští a nemusí to být konec

Problémy se dnes nevyhýbají snad nikomu a Volvo není výjimkou. Švédové již v dubnu oznámili, že budou propouštět, k původně avizované redukci u firmy vyrábějící náklaďáky se nyní přidaly ještě větší vyhazovy u té produkující náklaďáky a autobusy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Potíže dostihly i Volvo. Také ve Švédsku se masivně propouští a nemusí to být konec

18.6.2020 | Petr Prokopec

Potíže dostihly i Volvo. Také ve Švédsku se masivně propouští a nemusí to být konec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Problémy se dnes nevyhýbají snad nikomu a Volvo není výjimkou. Švédové již v dubnu oznámili, že budou propouštět, k původně avizované redukci u firmy vyrábějící náklaďáky se nyní přidaly ještě větší vyhazovy u té produkující náklaďáky a autobusy.

Pandemie koronaviru již několik měsíců ovlivňuje veškeré dění, přičemž výjimkou určitě není automobilová branže. Ta naopak utrpěla jeden z nejtvrdších zásahů, neboť na několik týdnů byla zcela zastavena výroba a do značné míry i prodej. A jelikož nikdo neví, co přijde za den či dokonce za měsíc, řada lidí nákup nového vozu odkládá.

Kde není poptávka, tam je třeba redukovat nabídku, a tak automobilky jedna po druhé přistupují k výraznému propouštění zaměstnanců. Nejnověji se v tomto směru vyslovilo Volvo, které coby výrobce osobních aut již dubnu avizovalo, že propustí 1 250 lidí. Tento týden se přidala i stejnojmenná firma vyrábějící autobusy a kamiony, kde o práci přijde 4 100 zaměstnanců. Jednat se má hlavně lidi o na manažerských postech, přičemž opustit firmu mají ve druhém pololetí letošního roku.

Šéf Volvo Cars Hakan Samuelsson potvrdil výše zmíněné číslo s tím, že propouštění je nevyhnutelné, neboť ani po uvolnění restrikcí nelze před showroomy očekávat fronty koupěchtivých zákazníků. „Díky koronaviru je tak více než když dříve důležité zareagovat co nejrychleji, a pokud bychom propouštěli na dobrovolné bázi, vše by neproběhlo dostatečně rychle,“ uvedl.

Automobilka mimo to dodala, že i přes propouštění by neměla být ohrožena výrobní kapacita. Otázkou však je, zda ji nakonec Volvo nesníží v důsledku klesající poptávky. Květnové prodeje v Číně totiž sice meziročně vzrostly o 21,8 procenta, ovšem po několika „hluchých” měsících ani to není ohromující výsledek. Podobně lze hovořit o Spojených státech, kde došlo na 2,9procentní propad, natož pak o Evropě, kde byl dokonce 49,6procentní. Celkově tak byl v květnu odbyt značky nižší o 25,5 procenta, v rámci letošních pěti měsíců jsou pak globální prodeje Volva dole o téměř totožných 25 procent.

V případě divize kamionů a autobusů je propad ještě hrozivější, jen v březnu byl pád vůči únoru 75procentní. A od té doby jsou registrace v mínusu. „Nižší poptávku očekáváme i nadále a potřebujeme tomu naši organizaci správně přizpůsobit,“ uvedl šéf divize Volvo Group Martin Lundstedt. Z jeho slov tak vyplývá, že stávající kolo výpovědí možná nebude tím posledním.


Potíže dostihly i Volvo. Také ve Švédsku se masivně propouští a nemusí to být konec - 1 - Volvo kamiony 2020 propousteni 01Potíže dostihly i Volvo. Také ve Švédsku se masivně propouští a nemusí to být konec - 2 - Volvo kamiony 2020 propousteni 02Potíže dostihly i Volvo. Také ve Švédsku se masivně propouští a nemusí to být konec - 3 - Volvo kamiony 2020 propousteni 03Potíže dostihly i Volvo. Také ve Švédsku se masivně propouští a nemusí to být konec - 4 - Volvo kamiony 2020 propousteni 04
Koronavirem a jeho dopady bylo zasaženo i Volvo, hlavně pak firma vyrábějící kamiony. Tam o práci přijde nejméně 4 100 lidí, ve Volvo Cars dalších skoro 1 300

Zdroje: Volvo Cars, Volvo Group

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše