Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Praga R1R: silniční česko-slovenský sporťák nafocen ještě před premiérou
29.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Silniční verze Pragy R1 byla oficiálně odhalena jen částečně, celé hotové auto se ale podařilo nafotit v Praze.
Tip: Projděte si již úplné oficiální odhalení silniční Pragy R1R s dalšími fotografiemi a informacemi, pojede až 300 km/h.
O silniční verzi modelu R1 se znovuzrozená automobilka Praga zmiňuje prakticky od chvíle, kdy v zázemí okruhu Slovakiaring představila malý hliněný model své sportovní prvotiny. V mezičase značka sbírala cenné zkušenosti na závodních drahách, které nakonec skutečně vyústily v derivát, který zamíří z okruhů na veřejné komunikace. Ač je prakticky hotov, Praga nás zatím zásobovala jen kusými informacemi a dílčími pohledy.
Dosud tedy víme především tolik, že silniční verze dostane do vínku 550 koní na tunu. To jsou parametry hodné Bugatti Veyron, tisícikoňové stádo však model R1R pod kapotou nenabídne. Už jen z toho důvodu, že o pohon se nestará osmilitrový šestnáctiválec se čtyřmi turbodmychadly. Místo toho za sedadly trůní dvoulitr F4 FRS od Renaultsportu, který v případě závodního derivátu produkuje 340 koní.
Jaký ovšem bude skutečný výkon Pragy R1R, to je prozatím záhadou. Manažer projektu Jan Martínek v tomto ohledu uvedl pouze tolik, že finální parametry budou zveřejněny na počátku července, kdy značka začne vybírat zálohy. V ten moment se nejspíše dozvíme i cenu, která je aktuálně rovněž sporná. Opět však můžeme posloužit daty o závodním speciálu, který vychází na 120 000 Eur, tedy na 3,3 mil. Kč.
Silniční model na tom nejspíše bude podobně, zvláště když kromě pohonné jednotky přebere i další spíše závodní komponenty. Tedy kupříkladu robotizovanou převodovku Hewland nebo karbonovou karoserii, pod kterou se skrývá nosný rám. Kvůli vyšší spolehlivosti ovšem kabát dostal pozměněné sání a vylepšené chlazení. Z toho důvodu však bude o trochu horší aerodynamický odpor vozu.
Samotnou karoserii si přitom nyní můžeme vůbec poprvé prohlédnout ze všech stran, neboť Praga R1R před pár dny navštívila stanici STK na pražském Bohdalci. Veškeré komponenty zde byly shledány vyhovujícími, díky čemuž byla jen potvrzena homologace, kterou vůz získal již v polovině března. Jeho cestě za zákazníky tedy již nic nebrání. Kdy a za jakou cenu se na ni vůz skutečně vydá, ale bude muset upřesnit samotná Praga...







Praga R1R byla poprvé nafocena ze všech stran, finální parametry budou odhaleny v červenci
Foto: Michal Švaněk@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Stellantis ukázal nové auto pro čtyři s výkonem 679 koní. A není to SUV, to je v dnešní době třeba pochválit
24.5.2025Porsche dělá další obrovskou chybu. Zařízlo své poslední starosvětské sporťáky a nemá pro ně dokonce žádnou náhradu
24.5.2025Zkrachovalou největší továrnu na baterky v Evropě nikdo nechce. Firma končí s výrobou a propustí zbytek lidí, likvidace je na spadnutí
24.5.2025Nejprodávanější Dacia se jako ojetá podle detailních dat TÜV vyplatí jen někdy, i tady je nad koupí třeba přemýšlet
24.5.2025Rychlý test Porsche Macan Electric: Zrušit, zahodit a začít znovu
25.5.2025
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales
- Rychlodotazy 06.23. 21:48 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 06.23. 21:43 - Stepan
- Cyklistické vlákno 06.23. 17:08 - HondaMan
- Autopojištění - kalkulace 06.23. 15:01 - Vojta1988
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.23. 12:41 - M.Z.