Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Praga R1R: silniční česko-slovenský sporťák nafocen ještě před premiérou
29.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Silniční verze Pragy R1 byla oficiálně odhalena jen částečně, celé hotové auto se ale podařilo nafotit v Praze.
Tip: Projděte si již úplné oficiální odhalení silniční Pragy R1R s dalšími fotografiemi a informacemi, pojede až 300 km/h.
O silniční verzi modelu R1 se znovuzrozená automobilka Praga zmiňuje prakticky od chvíle, kdy v zázemí okruhu Slovakiaring představila malý hliněný model své sportovní prvotiny. V mezičase značka sbírala cenné zkušenosti na závodních drahách, které nakonec skutečně vyústily v derivát, který zamíří z okruhů na veřejné komunikace. Ač je prakticky hotov, Praga nás zatím zásobovala jen kusými informacemi a dílčími pohledy.
Dosud tedy víme především tolik, že silniční verze dostane do vínku 550 koní na tunu. To jsou parametry hodné Bugatti Veyron, tisícikoňové stádo však model R1R pod kapotou nenabídne. Už jen z toho důvodu, že o pohon se nestará osmilitrový šestnáctiválec se čtyřmi turbodmychadly. Místo toho za sedadly trůní dvoulitr F4 FRS od Renaultsportu, který v případě závodního derivátu produkuje 340 koní.
Jaký ovšem bude skutečný výkon Pragy R1R, to je prozatím záhadou. Manažer projektu Jan Martínek v tomto ohledu uvedl pouze tolik, že finální parametry budou zveřejněny na počátku července, kdy značka začne vybírat zálohy. V ten moment se nejspíše dozvíme i cenu, která je aktuálně rovněž sporná. Opět však můžeme posloužit daty o závodním speciálu, který vychází na 120 000 Eur, tedy na 3,3 mil. Kč.
Silniční model na tom nejspíše bude podobně, zvláště když kromě pohonné jednotky přebere i další spíše závodní komponenty. Tedy kupříkladu robotizovanou převodovku Hewland nebo karbonovou karoserii, pod kterou se skrývá nosný rám. Kvůli vyšší spolehlivosti ovšem kabát dostal pozměněné sání a vylepšené chlazení. Z toho důvodu však bude o trochu horší aerodynamický odpor vozu.
Samotnou karoserii si přitom nyní můžeme vůbec poprvé prohlédnout ze všech stran, neboť Praga R1R před pár dny navštívila stanici STK na pražském Bohdalci. Veškeré komponenty zde byly shledány vyhovujícími, díky čemuž byla jen potvrzena homologace, kterou vůz získal již v polovině března. Jeho cestě za zákazníky tedy již nic nebrání. Kdy a za jakou cenu se na ni vůz skutečně vydá, ale bude muset upřesnit samotná Praga...






Praga R1R byla poprvé nafocena ze všech stran, finální parametry budou odhaleny v červenci
Foto: Michal Švaněk@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 10 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
včera
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
