Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel

Tohle auto odmítá zemřít a s podruhé v relativně krátké době vyráží lovit zákazníky v inovovaném provedení. Vtipné ovšem je, že ani tento krok, ani příchod úplně nového SUV Azimut nezabije původní Nivu, která dostane další „odklad pohřbu”.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel

před 11 hodinami | Petr Prokopec

Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel

/

Foto: AvtoVAZ

Tohle auto odmítá zemřít a s podruhé v relativně krátké době vyráží lovit zákazníky v inovovaném provedení. Vtipné ovšem je, že ani tento krok, ani příchod úplně nového SUV Azimut nezabije původní Nivu, která dostane další „odklad pohřbu”.

Před pár dny ruský AvtoVAZ nepředstavil pouze zcela nové SUV Azimut, takřka současně přišel také s faceliftem Lady Niva Travel. Tento model se dočkal citelně přepracovaných čelních partií, které mu nadělily ještě svěžejší vzhled, podstatná je ale také rošáda v motorovém prostoru. Padáka se totiž dočkala původní jedna-sedma, místo níž dorazil nový 1,8litrový čtyřválec. Ten sice nadále počítá s osmiventilovou technikou, díky víc než padesátce nových komponentů však došlo na nárůst výkonu z 83 na 90 koní. Točivý moment pak vyskočil o 24 Nm na 151 Newtonmetrů.

To už všechno víme, nyní ale ruská automobilka oznámila i ceny překvapivě výrazně faceliftovaného provedení. Jak se dalo očekávat, oproti existující verzi sice došlo ke zdražení, není ale dramatické. Pokud si totiž Ladu Niva Travel koupíte nyní, musíte z portmonky vytáhnout minimálně 1 314 000 rublů, tedy zhruba 350 tisíc korun. Jakmile ovšem ve čtvrtém kvartálu dorazí do showroomů vylepšené provedení, bude potřebovat 1,4 milionu rublů, tedy něco málo přes 370 tisíc korun. Každý kůň navíc tak klientelu vyjde jen na nějaké tři tisícovky Kč.

Záměrně mluvíme jen o výkonu, neboť upravená příď, odlišná maska, nárazník a diodová světla jsou součástí příplatkové výbavy. Za tento paket si však Lada bude účtovat jen dodatečných 50 tisíc rublů, tedy něco málo přes 13 tisíc korun. Za kompletní facelift tedy zákazníci dají 1 450 000 RUB, cirka 386 tisíc Kč. Nebude tedy překvapivé, když se před showroomy začnou dělat fronty, neboť vzhledem k tomu, co všechno tohle auto nabízí, jde pořád o pakatel.

A k návštěvě dealerství Lady brzy budou mít lidé ještě jeden důvod. Zástupci AvtoVAZu totiž oznámili, že nového 1,8litrového motoru se dočká rovněž druhá Niva, tedy původní off-road z roku 1977, který je momentálně prodáván pod obchodním označením Niva Legend. I v jejím případě přitom nová jednotka nabídne 90 koní, znovu tedy o sedm víc než stávající jedna-sedma. Do prodeje by toto provedení mělo dorazit zkraje roku 2026, možná rovněž s dalšími vizuálními úpravami.

Niva Legend nyní startuje na 1 059 000 rublech (asi 282 tisíc korun), se silnější jednotkou tak nejspíš bude k dispozici od sumy okolo 1 150 000 RUB, tedy od nějakých 305 tisíc Kč. Pokud se náš odhad potvrdí, pak se ruská legenda bude prodávat pomalu za dvojnásobek toho, co stála v roce 2021. Ovšem v korunách, což víc než co jiného ovlivnil vývoj kursu ruské měny.


Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel - 1 - Lada Niva Travel 2025 facelift prvni foto 01Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel - 2 - Lada Niva Travel 2025 facelift prvni foto 02Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel - 3 - Lada Niva Travel 2025 facelift prvni foto 03
Lada Niva Travel nedávno prošla faceliftem, který jí nadělil nové čelní partie. Za ty je třeba připlácet, v základu dostanete pořád starý vzhled. To objemnější a výkonnější motor bude od čtvrtého kvartálu jedinou volbou. Od příštího roku pak zamíří i pod kapotu původní Nivy Legend. Foto: AvtoVAZ

Zdroj: AvtoVAZ

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.