Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Přepracované Dacie odhalily české ceny, jsou vážně dál „za babku”
6.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Logan, Logan MCV, Sandero a Sandero Stepway jsou hned po svém debutu k mání i v ČR. Startují pod 170 tisíci Kč.
Na stále probíhajícím autosalonu v Paříži rumunská automobilka sice neodhalila novou Dacii Duster, jak někteří doufali, stávajícímu provedení ovšem nadělila dvouspojkový automat EDC. Kromě toho pak značka inovovala značnou část svého portfolia, neboť faceliftu se dočkaly modely Logan, Logan MCV, Sandero a Sandero Stepway. Již během oficiálního představení jsme naznačili, že zahájení prodeje je vcelku nedaleko. Tak velký kalup, jaký předvedlo české zastoupení, jsme ale vážně nečekali.
Již nyní se můžeme podívat do aktualizovaných ceníků všech čtyř novinek, které mají nabízet více než kdy dosud za stále velmi nízké ceny. Pohled na ně můžeme odstartovat u změny, která je pro všechny vozy společná. Je jí příchod nového motoru 1,0 SCe, který si ale ještě koupit nemůžete. Dacia udává, že pohonná jednotka naladěná na 75 koní bude k dispozici později, žádný konkrétní termín ale uveden nebyl.
Ceny ale známe. Tímto agregátem osazený Logan odstartuje výrazně pod dvěma sty tisíci korun, konkrétně na částce 169 900 Kč. Za tu dostanete výbavu Access, kterou lze popsat tak trochu jako holobyt. Zahrnuje volant, sedadla, 15palcová ocelová kola a legislativou žádané bezpečnostní prvky, nic víc.
O trochu více lze očekávat na úrovni Ambiance, jež bude se stejným motorem k mání od 179 900 Kč. Standardem jsou navíc nárazníky v barvě karoserie, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo elektrické ovládání předních oken, připlatit si pak můžete za rádio (5 000 Kč), klimatizaci (10 000 Kč) nebo metalický lak (10 900 Kč). Na této úrovni je pak k dispozici i motor 0,9 TCe s 90 koňmi, ten však díky přestavbě na LPG startuje na 235 900 Kč.
De facto nejlevněji se tedy faceliftovaný Logan momentálně nabízí s nejvyšší úrovní výbavy Arctica, kde s motorem 0,9 TCe spalujícím výhradně benzin začíná na částce 228 900 Kč. V té chvíli jsou standardem čelní mlhovky, zpětná zrcátka v elektrice, zmiňovaná klimatizace a rádio a výškově stavitelný volant, sedadlo řidiče a přední bezpečnostní pásy. Kliky dveří jsou v barvě karoserie a B-sloupky naopak černé.
Na této úrovni je k dispozici také 1,5litrový diesel naladěný na 90 koní, za který dáte minimálně 274 900 Kč. Stejně jako u benzinového motoru je ovšem možné i zde připlácet, a to třeba za lité patnáctky (9 000 Kč), tempomat s omezovačem rychlosti, kožený volant (9 000 Kč), zadní parkovací kameru a senzory (11 000 Kč), kožené čalounění (12 000 Kč) nebo multimédia Media Nav Evolution (7 500 Kč). Bližší podrobnosti najdete v oficiálním ceníku (PDF, 633 kB), který je možné stáhnout z webu českého zastoupení.
My se můžeme přesunout k Loganu MCV, jež do puntíku kopíruje jak strategii, tak jednotlivé prvky výbavy. I zde tedy motor 1,0 SCe dorazí později. Samotné ceny kombíku jsou pak o 20 tisíc korun vyšší než u sedanu, momentálně se tedy startuje na 250 900 Kč za verzi 0,9 TCe Arctica. Podrobnosti opět najdete v oficálním ceníku (PDF, 399 kB).
Nejinak je pak na tom i Sandero, které sice teoreticky začíná na sumě 174 900 Kč, ovšem opět jde o motor 1,0 SCe. S přeplňovaným benzinovým tříválcem jste ovšem na sumě 235 900 Kč, a to znovu u výbavy Arctica. Ceny příplatkové výbavy se přitom u rumunského hatchbacku nemění, tedy až na manuální klimatizaci, za níž u prostředního stupně Ambiance dáte 15 000 Kč namísto deseti tisíc korun.
V případě Dacie Sandero Stepway již základní atmosférický litrový tříválec nabízen nebude, ceny zde s motorem 0,9 TCe startují na 264 900 Kč. O jednotlivých prvcích výbavy oficiální ceník (PDF, 454 kB) nyní mlčí, je tedy třeba vyčkat na další aktualizaci.
Základní přehledy cen Dacií modelového roku 2017



Dacia Logan 2017
Dacia Logan MCV 2017
Dacia Sandero 2017
Dacia Sandero Stepway 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 8 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejčtenější články
Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha