Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 2 hodinami | Petr Prokopec
Při poslechu těchto slov se člověk musí pousmát. Co vedení automobilky čekalo? Že jí přinese úspěch, když si klienti něco nebudou moci dál koupit to, co preferují? A místo toho dostanou něco, o co nežádali? Omezení nabídky s argumentací, která je tu na stole, mohlo vést jedině k slzám.
Lidé vždy nejvíce docení hodnotu toho, co měli, až ve chvílích, kdy o to přijdou. Jakkoli tedy mnozí třeba na své protějšky nadávají od rána do večera, pomalu hned pár sekund po rozchodu začnou vnímat jejich kvality a následně je vyzdvihovat nade vše. A stinné stránky? Však každý u nás má nějaké chyby a ty je třeba ve jménu lásky odpouštět.
Řešení citových problémů však necháme na jiných, dnes se budeme věnovat tématu nám poněkud bližšímu, pochopitelně automobilové branži. U pozdní lítosti však zůstaneme, neboť v rozhovoru s kolegy z Inside EVs jí projevil prezident koncernu General Motors Mark Reuss. Podle něj Cadillac nikdy neměl ukončit výrobu 5,2metrového sedanu CT6. Ten se v zámoří poprvé ukázal v roce 2016, nicméně už o pouhé čtyři roky později se z montážních linek musel pakovat. Dnes by se prodával jako víno, žádnou rozumnou náhradu za něj ale automobilka nemá.
CT6 měl tu smůlu, že dorazil v době, kdy koncern GM začal podléhat zelené ideologii. Značka Cadillac pak měla být jednou z prvních, které přejdou kompletně na elektrický pohon v co nejkratší době a bez ohledu na cokoli. Proto bylo naplánováno, že továrna Detroit-Hamtramck bude překonvertována pouze na výrobu elektromobilů. Při té příležitosti byla přejmenována na Factory Zero a montážní linky namísto CT6 obsadil Cadillac Celestiq či GMC Hummer EV.
Jenže GM již loni začal léčit svůj zelený zákal benzinovými kapkami. A letos se ho zbavil úplně. Koncern GM i Cadillac se tak vrací ke spalovacímu pohonu, byť s elektromobily zcela nekončí. Protože však zájem o ně skutečně není velký, dochází ve Factory Zero na stále četnější odstávky výroby a s tím spojené propouštění. Že by se ovšem CT6 vrátil do výroby, není příliš pravděpodobné, byť druhá generace existuje - od roku 2023 je vyráběna a prodávána v Číně.
Reuss nyní uvedl, že rozhodnutí skončit tímto modelem v USA bylo velmi těžké, v danou chvíli se mu ale prý jevilo jako nevyhnutelné. Dnes je zdrojem lítosti. CT6 byl totiž chválen pro svou sofistikovanost, v závěru životního cyklu navíc přišel ve verzi CT6-V, která dostala do vínku přeplňovaný 4,2litrový ručně montovaný osmiválec. Ten produkoval 558 koní, jež měl na rozdíl od menšího CT5-V Blackwing na povel jen desetistupňový automat.
CT5 přitom skončí na konci příštího roku a ani v jeho případě Cadillac nechystal novou spalovací generaci. Té se ale nakonec dočkáme, a vůbec by nás nepřekvapilo, kdyby V8 a ruční řazení bylo i napříště zpátky ve hře. Pohled na registrace totiž jen potvrzuje, že Američané jsou po zábavě za volantem za doprovodu jadrného zvukového doprovodu nadále lační. Zvlášť když jsou u toho výrazně nižší sumy, než ty, jaké Cadillac vyžaduje za vrcholné elektromobily.
CT6 navíc není jediným vozem, jehož zaříznutí Reuss lituje. Podle něj neměl nikdy zmizet z nabídky ani původní Chevrolet Bolt, a to přes průšvihy s požáry baterií. Jeho nástupce totiž již nebude klasickým hatchbackem, nýbrž SUV s vyšší cenou. A kvůli tomu nemusí tolik zabodovat. Budiž. Jen se musíme ptát, jak těžké bylo domyslet následky těchto rozhodnutí v době, kdy byla činěna...



V závěru svého životního cyklu se CT6 ukázal s ručně skládaným osmiválcem. Zvlášť ten by dnes byl v USA prodejním hitem, Cadillac ale zařízl bez náhrady celý model po pouhých čtyřech letech na trhu. Foto: Cadillac
Zdroj: Inside EVs
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
před 6 hodinami
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
před 29 minutami
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
před hodinou
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 3 hodinami
Muž se zbavuje brutálního „Bugatti pro chudé” po najetí pouhých 64 km. Říká, že ho prostě nezvládá
před 4 hodinami
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
