Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku
17.4.2019 | Petr Prokopec
Pochopit některá rozhodnutí ruské automobilky je složité. Lada nedávno oznámila, že se stahuje z evropských trhů, nově ovšem začne nabízet i zde atraktivní crossover s motorem známým z Nissanů či Dacií.
Lada před pár dny oznámila, že se s definitivní platností stahuje z evropských trhů. Pokud by k tomu došlo loni v létě či na podzim, docela bychom to chápali. Tehdy začala platit nová měřicí procedura WLTP, která si vynucovala opětovné homologace všech aut a obvykle i jejich technické úpravy. Jen málokdo v ten moment čekal, že Lady vyhoví emisní normě Euro 6d-TEMP, to se však nakonec stalo. Nebyl tedy důvod, aby Rusové Evropu opouštěli, alespoň nyní. Zdržet se zde mohli až do září příštího roku, zejména když tvrdí, že prodeje byly v souladu s očekáváními.
Snad ještě překvapivější v daném kontextu je, že Lada konečně získala certifikaci, na jejímž základě může své portfolio konečně osadit plnohodnotným automatem. Byť jde o CVT, stále jde o lepší převodovku než stávající robotizovaný manuál, který při změně rychlostních stupňů vůz zpomaluje a často jím také škubá. Pod kapotu prozatím jediného potvrzeného modelu X-Ray navíc nedorazí sama, souběžně s ní můžeme čekat také novou pohonnou jednotku.
Řeč je v tomto případě o 1,6litrovém atmosférickém agregátu, jenž bude na přední kola posílat 112 koní. Pohonná jednotka pochází z aliančních skladů, Renault ji nabízí pod kódovým označením H4M a Nissan pod zkratkou HR16DE. Kromě toho ji najdeme i pod kapotou mnoha Dacií, byť o trochu pozměněné konfiguraci, jež se pyšní 115 koňmi. Maximálně jich přitom agregát zvládá produkovat až 117, vrchol točivého momentu pak činí 158 Nm.
Tento agregát plně vyhovuje evropským emisním požadavkům. I nadále jej najdeme třeba pod kapotou Nissanu Juke, navíc rovnou v kombinaci s převodovkou CVT. Jde tedy o hnací ústrojí, se kterým by Rusové neměli na západ od svých hranic jediný problém, navíc by učinili svou nabídku ještě více žádoucí - malý, levný crossover se slušným motorem a automatem by se tady jistě neztratil. Vypadá to tedy, že v AvtoVAZu i pár desítek let po rozpadu Sovětského svazu stále jedna ruka neví, co dělá ta druhá.

Lada navštívila alianční sklady, kde jí do oka padl motor užívaný Renaultem, Nissanem i Dacií
Jako první dostane jedna-šestku se 112 koňmi přenášenými automatem CVT crossover X-Ray
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včeraNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nejnovější články
Dosud neznámá firma ukazuje Porsche, jak znovu dělat žádoucí auta podle jeho vlastního receptu
před 10 hodinamiReálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
před 11 hodinamiJe to zrušení potírání spalovacích motorů, nikoli jejich zákazy, co nyní vytváří tisíce nových pracovních míst
včeraVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včeraIkona VW mezi SUV po 23 letech skutečně končí, navíc nedůstojně, z avizované náhrady se člověk musí chytat za hlavu
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 10.18. 22:01 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 10.18. 20:36 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.18. 19:16 - petr_riha
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.18. 11:47 - pavproch
- BMW Divize 10.18. 10:35 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch