Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodej částí koncernu VW je na spadnutí, naznačují poslední kroky nejvyššího vedení
18.11.2020 | Petr Miler
Mohlo to vypadat jako divoká spekulace, ale vše k tomu směřuje. Nejvyšší šéf koncernu hovoří o probíhajících změnách struktury a leccos naznačuje i přesun ceněného šéfa Bugatti do nové pozice.
Když se v září začaly světem šířit informace o tom, že koncern VW se rozpadá, leckdo to označoval za nesmysl. Jenže další a další kroky německého molochu ukazují, že se přesně k něčemu takovému schyluje a stát se to minimálně může, ne-li musí.
Za vším stojí primárně sázka VW Group na jednu kartu, a to elektrickou mobilitu, která je obecně vnímána jako velký hazard. Němci se za nastalé komplikované situace museli rozhodnout, zda půjdou za tím, co chtějí zákazníci a budou doufat, že regulace zejména EU nakonec nebudou tak příkré, nebo naopak půjdou za tím, co chtějí podobné instituce a budou doufat, že zákazníci se přizpůsobí. Nikdo neví, která cesta je správná, VW ale vsadili na tu druhou.
Stát ho to bude majlant. Firma před pár dny zveřejnila, že do elektromobility bude během dalších pěti let investovat skoro 2 biliony (skutečně skoro 2 000 miliard) korun, což je valná většina jejího rozpočtu na výzkum a vývoj, která se může a nemusí obrátit v zisk. Je to hop a nebo trop a výsledek se ukáže za pět, možná deset let, do té doby musí VW přemýšlet, kde na to vzít peníze.
Prodej některých částí firmy je jednou z nejsnazších cest a vše mu skutečně nasvědčuje. Jednak je tu Bugatti, jehož prodej už měl být schválen a podle všeho opravdu probíhá. Šéf firmy Stephane Winkelmann se má do konce tohoto týdne stát s účinností od 1. prosince šéfem Lamborghini, což byla dosud jeho největší štace. Firmu vedl mezi léty 2005 a 2016 a udělal z ní to, čím je dnes. Také Bugatti vede úspěšně, značka je zisková, sám ale dříve řekl, že pokud se stane výrobcem elektrických hypersportů pod taktovkou Rimacu, jak bylo nejednou avizováno, on u toho nebude. Jeho jmenování šéfem Lamba (ředitelem Bugatti má zatím zůstat též, post by opustil až po prodeji) naznačí, že Bugatti míří tímto směrem. A protože VW nechce pozbýt schopného manažera, svěří mu jinou roli.
Ovšem ani Lamborghini nemusí být součástí VW navěky. Zde prý zatím rozhodnutí nepadlo, sám šéf koncernu VW Herbert Diess ale potvrdil, že Wolfsburg podniká kroky k tomu, aby se Lamborghini, Ducati a Italdesign osamostatnily pod střechou jedné velké italské divize, která bude následně snáze prodejná, pokud to bude třeba. „Pracujeme na naší italské právní struktuře. Řekněme, že ji dostáváme do podoby, kdy můžeme konat,” řekl Diess. Jeho slova zřejmě nepotřebují další vysvětlování.
Až čas ukáže, co se bude dít dál, prodej částí VW a příprava na další posun vedoucí týmž směrem se ale zdají být jasnou věcí. Více se máme dozvědět do konce roku, právě do té doby by mělo dojít k prvním konkrétním krokům.


Šéf Bugatti Stephane Winkelmann míří zpět k Lamborghini, které se ovšem nově stane součástí jakési italské divize VW. Naznačuje to prodej Bugatti a přípravu na možné opakování stejného scénáře u Lamba, Ducati a Italdesignu. Foto: Bugatti
Zdroje: Auto News poprvé a podruhé
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 2 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 3 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 5 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 6 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva