Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodej první značky VW se zdá být hotovou věcí, promluvil o tom sám šéf kupce
1.3.2021 | Petr Prokopec
Jakkoli už to vypadalo, že skupina VW nakonec zvládá současnou situaci se ctí a k prodeji žádné ze svých součástí nepřistoupí, opak bude nakonec nejspíše pravdou. Bugatti míří přes palubu.
Historie automobilky Bugatti je plná vzestupů i pádů. Už pod křídly svého zakladatele nejprve vystřelila na samotný Olymp, aby po jeho skonu zcela zmizela ze scény. V 90. letech byla vzkříšena znovu jako výrobce jedněch z nejúžasnějších aut světa, výsledkem byl ale tvrdý krach. Koncern VW ji o několik let později přivedl opět k životu a za velký útrap dostal na silnice převratný Veyron, podnikání to ale bylo znovu ztrátové. Do jasného zisku jí de facto dostal až příchod staronového šéfa Lamborghini Stephana Winkelmanna, který z ní pomocí mnoha speciálních edic udělal továrnu na peníze.
Nic ovšem netrvá věčně, zvláště v době, kdy automobilová branže prochází zásadní změnou nevyžádanou zákazníky. A už vůbec ne takových aut. Koncern VW má nyní pocit, že všechna auta budou za pár let jen elektrická, Bugatti na tomto poli ale nevyvíjí lautr nic. Jeho zákazníci o to totiž nejeví zájem, nakonec ani není technicky možné v tuto chvíli udělat auto s kvalitami Chironu, které by nejezdilo na benzin. A pokoušet se něco vyvíjet kvůli pár stům prodaných aut za rok... To se Němcům nechce.
Má to tedy být právě Bugatti, které půjde z kola ven, třebaže dozorčí rada ještě v prosinci rozhodla jinak. Definitivní stanovisko to ale být nemá, jak nedávno naznačil šéf Porsche Oliver Blume, který hovořil o možném přesunu Bugatti pod křídla Rimacu výměnou za větší podíl akcií elektrického výrobce patřící právě Porsche. Rozhodnuto o tom má být dozorčí radou během prvního pololetí letošního roku, nové informace však naznačují, že už jde o hotovou věc.
Pusu na špacír si pustil Mate Rimac, zakladatel a šéf „evropské Tesly“. Dle něj by Porsche mělo napumpovat do chorvatské firmy 130 až 150 milionů Eur (cca 3,4 až 3,93 mld. Kč), díky čemuž by se jeho vlastnický podíl měl navýšit ze současných 15,5 procenta na takřka 50 procent. Nebyla by to ale celá cena, součástí dohody by byl i přesun Bugatti do područí Rimacu. Porsche by pak Chorvatům poslalo první finanční injekci již během dvou či tří měsíců, druhou pak do konce roku.
Tyto informace zatím nebyly potvrzeny ani ze strany Volkswagenu, ani Rimacu jako automobilky. Na druhou stranu, pokud něco takového zmiňuje šéf jedné ze zúčastněných značek, nedá se předpokládat, že by do tisku pouštěl nesmysly. Zvláště poté, co šéf Porsche naznačil prakticky to samé.
Je samozřejmě otázkou, co bude s Bugatti pod taktovkou Rimacu - i přes množství vyráběných aut je molsheimská značka vedle té záhřebské Goliášem vedle Davidy, významem i objemem produkce. Momentálně je navíc pro Bugatti symbolem její šestnáctiválcový benzinový motor, který pod křídly Rimacu dočasně vznikat může, dlouhodobě ale nikoli.
Dodejme, že Rimac se chce stát spíše výrobcem komponentů než supersportovních automobilů, a tak by se počet jeho zaměstnanců měl do roku 2023 zvýšit na 2 500 lidí ze současné tisícovky. To je opravdu nemalá expanze, která by z Chorvatů udělal stěžejního dodavatele mnoha automobilek, mezi něž kromě koncernových značek patří třeba i Hyundai a Kia. S Rimacem je tedy třeba počítat jako se stále významnější značkou, osud Bugatti je v tuto chvíli ve hvězdách, pravděpodobně ale bude záměrem použít jeho značku pro elektrické supersporty z dílny Rimacu.












Bugatti sice již není prodělečné jako dříve, naopak jej můžeme brát spíše jako továrnu na peníze, přesto se však značka stane součástí Rimacu. Koncern VW Group i za to získá takřka poloviční podíl v chorvatské firmě, načež se tak vlastně automobilky z Molsheimu úplně nezbaví. Foto: Bugatti
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 10 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 11 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva